Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APA KATA ORANG YANG FAHAM AGAMA DALAM UMNO ?

 UMNO TERPERANGKAP !

24 September 2011

Hudud : Najib kata ia TIDAK SESUAI, Jamil Khir sila nyatakan pendirian tentang ucapan Bosnya ini


Presiden Umno, Najib Razak menegaskan kerajaan pusat akan tetap menyekat sebarang usaha mahu melaksanakan hukum hudud — penegasan kedua oleh seorang perdana menteri Malaysia ke atas usaha kerajaan negeri Kelantan pimpinan PAS.


Penegasan sedemikian telah diberikan secara hitam putih oleh Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada 1994.



Ketika bercakap kepada pemberita sempena lawatan kerja ke Tanjung Tualang di Perak hari ini, Perdana Menteri berkata, undang-undang Islam itu tidak sesuai untuk dilaksanakan sebab kerajaan perlu realistik dengan situasi negara ini.


Najib berkata undang-undang berasaskan hukum hudud tidak akan dilaksanakan di negara ini kerana realiti keseimbangan jumlah masyarakatnya tidak mengizinkan undang-undang sebegitu dikuatkuasakan.

Saya mengharapkan, Menteri Agama Umno, Jamil Khir dan Majlis Fatwa mengeluarkan kenyataan tentang kenyataan Najib di atas yang menyatakan Hukum Hudud tidak sesuai di dalam negara kita????

3 orang berkata:

Anonymous said...

jamil tu dulu masa belajar agama ada ke bab hudud,jadi jangan tanya nanti terpesong akidah.

Anonymous said...

Dia belajar Kitab Reid mana ada Hukum Hudud

Anonymous said...

lEBIH BAIK JANGAN TANYA MENTERI AGAMA UMNO TU NANTI MANA-MANA ORANG YANG TAK FAHAM ISU INI MAKIN GELAP JADINYA.BIARKAN LAH DIA ORANG TU, NAK BUAT MACAMANA , NASIHAT DAH DIBERI , PENERANGAN DAH DIBUAT, ALLAH SAJA YANG MENGETAHUI.
Dalam sirah Rsulullah saw. bapa saudara baginda, Abu Talib pun mati dalam keadaan bukan Islam....Allah Maha Berkuasa!!

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.