Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

GERAKAN PERLU KELUAR BN DEMI KEMENANGAN BN

07 September, 2011

Akibat Keceluparan Ali Rustam, Gerakan Bakal Keluar BN?


Cadangan supaya calon Gerakan Melaka bertanding di bawah lambang parti itu sendiri, makin mendapat sokongan.Naib ketua Pemuda Gerakan pusat, David Ang hari ini turut menyokong cadangan yang dibuat oleh setiausaha agung parti itu, Teng Chang Yeow.Dalam satu kenyataan, Ang berkata, semua ahli Gerakan Melaka patut menyokong cadangan Teng supaya bertanding di bawah lambang itu parti itu sendiri dalam pilihan raya yang akan datang.
Beliau berkata, ia tidak seharusnya terhad kepada Gerakan bahagian Bachang sahaja tetapi harus merangkumi “kesemua kawasan lain” di Melaka di mana parti itu merasakan calonnya mempunyai peluang untuk menang. Sambil mengingatkan pemimpin BN supaya jangan terlampau “mengasak Gerakan”, Ang berkata, parti itu “akan melawan balik demi maruahnya”.

“Gerakan kini berusia 43 tahun dan kami sudah cukup matang dan berpengalaman untuk menentukan sendiri nasib dan halatuju kami. “Kami tidak perlukan Umno atau mana-mana pihak lain untuk memberitahu kami di mana kami perlu bertanding. "Kami akan buat keputusan di mana kita patut bertanding dan kami akan beritahu mereka bila tiba masanya,” katanya Ang dalam kenyataan tersebut.


Ang menjawab kenyataan ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Mohd Ali Rustam (gambar) bahawa BN Melaka akan meletakkan ‘calon yang boleh menang’ sama ada dari Umno atau MCA – bagi menggantikan Gerakan – di DUN Bachang dalam pilihan raya umum akan datang. Gerakan bertanding kerusi tersebut sejak 1995, tetapi calonnya, Wendy Ngo Kim Hwa tewas kepada Lim Jak Wong dari DAP dalam pilihan raya umum 2008.


Mohd Ali yang juga ketua menteri Melaka, dilaporkan berkata BN memerlukan calon yang boleh menjamin kemenangan di Bachang dan jika Gerakan tidak mempunyai calon sedemikian, maka adalah lebih baik calon Umno yang bertanding di DUN tersebut.
Addin :
 
Petanda BN Melaka bakal tersungkur pada PRU 13... bercakaran lah lagi.. aku suka!!

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.