Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Anwar, Wee selesai saman fitnah di luar mahkamah

May 24, 2012
Wee dituduh mengeluarkan kenyataan berbaur fitnah pada satu ceramah pada pilihan raya kecil Machap pada 2007. — Gambar fail
 
KUALA LUMPUR, 24 Mei — Kedua-dua pihak dalam saman fitnah RM10 juta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Dr Wee Ka Siong telah mencapai persetujuan supaya kes itu diselesaikan di luar mahkamah.
 
Hakim Mahkamah Tinggi Rosilah Yop merekodkan penyelesaian itu di dalam kamar dengan kehadiran peguam yang mewakili Anwar, J. Leela, dan Datuk Ben Chan yang mewakili  Wee.

Mengulas perkara itu, Leela berkata kedua-dua pihak bersetuju untuk menyelesaikan saman itu di luar mahkamah, dan dengan itu Anwar telah menarik balik saman itu.

“Terma penyelesaian adalah rahsia dan tiada perintah dikeluarkan berkaitan dengan kos,” katanya dan menurutnya pihak yang terlibat telah membincangkan mengenai penyelesaian itu sejak beberapa minggu lepas.

Mahkamah pada awalnya menetapkan 10-12 September untuk mendengar saman itu.
Pada 18 April, 2008, Anwar memfailkan saman itu mendakwa Wee telah mengeluarkan kenyataan berbaur fitnah semasa Timbalan Menteri itu berkempen pada satu ceramah pada pilihan raya kecil Machap pada 2007.

Anwar mendakwa kenyataan memfitnah itu terkandung dalam artikel bertajuk “Parties at their last leg of campaigning” yang disiarkan dalam portal berita pro-Pembangkang.
Anwar mendakwa kenyataan berbuar fitnah oleh Wee adalah berniat jahat.

Wee, dalam pernyataan balasnya, menafikan mengeluarkan kenyataan memfitnah itu seperti didakwa. — Bernama

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.