Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Kelantan mara suku akhir Piala AFC
Oleh Mohd Zulfadli Sharifudin
24 Mei 2012 
 

 
KELANTAN membenam cabaran Terengganu dengan keputusan 3-2 untuk layak ke suku akhir sekali gus menyingkirkan skuad Penyu dalam saingan pusingan kedua Piala AFC.

Perlawanan Kelantan menentang Terengganu malam tadi terpaksa ditangguhkan selama 30 minit berikutan hujan lebat di Stadium Sultan Muhammad IV.

Pada separuh masa pertama, Kelantan mendahului Terengganu 3-0 hasil jaringan berganda Norfarhan Muhammad pada minit ke-2 dan minit ke-18

Mohd Rizal Fahmi menceriakan penyokong tuan rumah dengan menambah gol untuk Red Warriors pada minit kecederaan sebelum separuh masa pertama.

Separuh masa kedua, pemain tengah skuad Penyu, Ismail Faruqi Ashaari menjaringkan gol pada minit ke-56.
 
Terengganu kembali bangkit menerusi sepakan penalti penyerang import Liberia, Francis Forkey Doe pada minit ke-81, Kelantan yang beraksi tanpa tiga tonggak Indra Putra Mahyuddin, Norshahrul Idlan Talaha dan S.Chanturu beraksi dalam keadaan padang yang basah memusnahkan hajat anak-anak buah Peter Butler untuk layak.

Hasil kemenangan ini jelas memberi kegembiraan kepada jurulatih, Bojan Hodak dan para penyokong selepas layak ke suku akhir, apatah lagi selepas menjulang Piala FA dengan menewaskan Sime Darby pada Sabtu lalu.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.