Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JANGAN JADI BODOH dan SESAT !

JANGAN JADI SESAT DAN MENYESATKAN, DALAM AL QURAN ALLAH BAGI TAHU, APABILA KAMU BERSELISIH SESUATU PERKARA, MAKA KEMBALILAH KEPADA KITAB ALLAH DAN SUNAH RASUL, BOLEH FAHAM ? JIKA RUJUK KEPADA YANG LAIN SELAIN DARI QURAN DAN HADIS ADALAH SESAT - Pak Karamu
 
Kalimah ALLAH: Tidak patut bincang dengan bukan Islam
Wartawan Sinar Harian
10 Februari 2013
Hasan Basri Mohamad
Bekas Ketua Penerangan Pas Selangor, Hasan Basri Mohamad
 
MELAKA -  Kontroversi penggunaan kalimah ALLAH seharusnya dibincangkan dengan Majlis Fatwa Kebangsaan dan bukannya dengan pihak bukan beragama Islam, kata Bekas Ketua Penerangan Pas Selangor, Hasan Basri Mohamad.

“Kita harus bermuzakarah dan berbincang dengan Majlis Fatwa atau pihak sewajarnya.

“Di situ menjelaskan tentang sesetengah pihak yang sanggup bertolak ansur dengan orang bukan Islam hingga mengetepikan Islam demi kepentingan mereka sendiri,” katanya.


Menurutnya, penggunaan kalimah ALLAH dalam kitab selain al-Quran dianggap fitnah paling besar dan suatu tindakan biadab yang mencabar kesucian Islam dan menjatuhkan martabat Islam di negara ini.


“Al-Quran menjelaskan agama di sisi ALLAH adalah Islam, tetapi mengapa golongan bukan Islam nak rampas guna kalimah ALLAH dalam agama mereka,” katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.