Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Menteri Kena Tipu Kaw2 Dengan MYDIN - Ini Bukti MYDIN Tidak Serap GST - Menteri Kantoi Malu.

Baru lagi hari tue menteri kau puji Mydin melambung. Sampai terawang-awang MYDIN kena puji bagai dengan menteri kau tue.

Ini kenyataan menteri kau ;



Meminta agar peniaga meniru cara MYDIN meniaga. Nak dipendekkan cerita, timbalan menteri kewangan II, Ahmad Maslan pun siap buat kempen mempromosikan MYDIN sempena pelaksanaan GST.

Tengok ;



Paper, tv, media, pengguna semua dok puji MYDIN.

Aku baca berita tersebut dengan penuh pandangan syak wasangka negatif lagi jahat.

Pasal apa aku tak percaya? Pasal apa aku fikir berita2 berkenaan mislead dan mengarut?

Ini kerana aku berfikir begini.

- GST = cukai yang dikutip oleh kerajaan.
- GST adalah dikira berdasarkan item dan jenis perkhidmatan.
- Item berbeza, perkhidmatan berbeza, GST berbeza.
- Dalam bahasa mudah, per item per GST for per customer/per bil.
- Jika 1 atau 2 pelanggan, agak logik juga untuk MYDIN serap kos GST.
- Tapi bagaimana jika mereka miliki ribuan pelanggan? Ribuan item?.
- Kau fikir MYDIN akan serap kos GST untuk kau?
- Siapa pengguna neh untuk MYDIN beria2 sangat serap kos GST?(bayarkan cukai bagi pihak kau?).
- Prinsip asas kapitalis ialah mengaut keuntungan seberapa banyak yang boleh.
- So memang tak lah aku nak mempercayai berita tersebut (kenyataan menteri + MYDIN).
- Memang takde sebab pun untuk MYDIN tanggung cukai pengguna. Depa pun sibuk nak bayar cukai sendiri dan pekerja lagi. Kau apehal nak aku tanggung cukai kau pula. G mampos la lue customer.

Dan pendapat aku tidak salah. Jika sebelum dibuktikan, ia boleh dianggap sebagai syak wasangka, berniat jahat, prasangka buruk dan bersikap negatif.

Tapi sekarang pendapat aku dah dibuktikan berserta saksi beb.

Baca ;



Nampak apa yang aku nampak?
Baca apa yang aku baca?
Ia samada menteri kau kena kelentong dengan MYDIN atau menteri kau dan MYDIN sama-sama berpakat mengelentong rakyat. 

Yang pasti kelentongan menteri kau neh dah terbukti dan sahih. Oi penjilat BN. Jilat kaki sampai kepala menteri kau sekali. Jilatttttt sampai kau semua mampos k.

Bai.

1 orang berkata:

Anonymous said...

Menteri ni bukan tahu malu apalagi nak letak jawatan....

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.