Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MESTI ADA HAL PUNYAAA !

Pasukan khas siasat dana akaun PM

'Saya tunggu daripada SPR'
Abdul Ghani


SHAH ALAM - Sebuah Pasukan Petugas Khas dianggotai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Polis Diraja Malaysia dan Bank Negara Malaysia telah memulakan siasatan berhubung isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Peguam Negara, Tan Sri Abdul Ghani Patail berkata, pasukan ini telah memperoleh beberapa dokumen yang kemudiannya dikemukakan kepada beliau untuk semakan.

“Saya mengesahkan bahawa saya menerima dokumen-dokumen berkaitan 1MDB termasuk dokumen berkaitan dakwaan penyaluran dana ke akaun milik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak daripada pasukan khas ini.

“Saya telah meneliti, menyemak kesemua dokumen yang dikemukakan.Saya juga memberi nasihat dan panduan kepada pasukan petugas khas ini bagi mengambil tindakan lanjut,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas laporan The Wall Street Journal (WSJ) mengatakan syarikat berkait 1MDB mendepositkan dana sebanyak AS$700 juta (RM2.6 bilion) ke akaun peribadi Najib.

Katanya, beliau juga mengesahkan bahawa semalam pasukan petugas khas ini telah menghantar pasukan siasatan ke syarikat SRC International Sdn Bhd, Gandingan Mentari Sdn Bhd dan Ihsan Perdana Sdn Bhd untuk mengadakan serbuan dan telah memperoleh dokumen dari ketiga-tiga premis terbabit.

“Semakan dan analisis yang dibuat ke atas dokumen-dokumen yang diperoleh hasil serbuan itu dan mereka telah diberi nasihat dan panduan susulan. Siasatan akan memfokus setiap aspek yang dibangkitkan.

“Saya yakin keanggotaan pelbagai agensi akan membolehkan siasatan dijalankan dengan lebih profesional dan terperinci,” katanya.

Dalam masa sama, beliau berharap semua pihak memberi kerjasama bagi membolehkan pasukan petugas khas ini menjalankan siasatan dan tidak mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang boleh mengelirukan orang ramai.

2 orang berkata:

Anonymous said...

Tak ada hal punya.
Najib akan terus jadi pm sbb sokongan tuang presdeng amat kuat.

Hamba Allah said...

Komen bangang dari anonymous 3:42

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.