Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APA DAH JADI ?


Wednesday, July 29, 2015

PANAS - SKANDAL RASUAH GABENOR BANK NEGARA ZETI


Plot semakin memuncak, cawangan khas kini menyiasat Governer Zeti, Datuk Shamsiah, Datuk Shamsuddin dan Abdul Rahman dari Bank Negara Malaysia di bawah seksyen 124 Kanun Keseksaan.

Pada masa ini disiasat di bawah seksyen 124 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman sehingga 20 tahun penjara

Seksyen 124 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman sehingga 20 tahun penjara.

Difahamkan bahawa sebagai tambahan kepada siasatan seksyen 124, siasatan rasuah akan juga diadakan membabitkan Zeti dalam satu perjanjian yang melibatkan Dato’ Tawfiq Ayman dan Alif Ayman.

Siasatan tersebut adalah dua kali ganda tetapi akan menyiasat mereka yang terlibat dalam rundingan langsung kontrak pam air di mana Kementerian Pelajaran dianugerahkan kontrak air lumayan kepada syarikat yang mempunyai beberapa pengarah yang berkaitan dengan Tan Sri Dr Zeti.

Pelanggan utama syarikat yang mempunyai kaitan dengan Zeti adalah Kementerian Pelajaran

Siasatan yang dijalankan akan menyiasat pengendalian dana Kerajaan dan penyalahgunaan proses tender.

Adalah penting untuk ditekankan bahawa terdapat komitmen kewangan yang terlibat dalam kerja-kerja rawatan air. Ini bukanlah satu ‘Bukan boleh Keuntungan’.

Dato Tawfiq Ayman adalah suami kepada Tan Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz yang juga kini adalah Gabenor Bank Negara.

Dato Tawfiq Ayman juga di bawah perhatian baru bagi komisen haram yang diterima dalam perjanjian CIMB-Southern Bank di mana pihak ketiga mendapat keuntungan daripada saham hasil daripada pengendalian maklumat sulit secara haram. Terdapat tumpuan baru dalam penyiasatan ini berikutan penemuan bukti baru.

Oleh kerana hubungan yang rapat antara suami dan isteri, Ayman mempunyai akses kepada maklumat sulit yang telah digunakan untuk mendapat keuntungan dalam urusan perniagaannya.


Bloglist Malaysia

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.