Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Suka hati la !

July 30, 2015

4 Aziz Bari Menyertai DAP Hari Ini, Wan Azizah Perlu Muhasabah Diri


Pilihan beliau bukan parti PAS atau Gerakan Harapan Baru (GRB). Nampak sangat parti PAS dan GHB tidak mempunyai sebarang nilai di mata ahli akedemik ini. 
 
Sebaliknya 'pakar' undang-undang yang juga bekas pensyarah Universiti Islam Antarabangsa, Abdul Aziz Bari memilih DAP sebagai wadah perjuangan apabila beliau membuat 'lompat katak' untuk menyertai parti berkenaan daripada PKR. 
 
Aziz Bari pernah bertanding pilihan raya umum 2013 bagi kerusi Parlimen Sabak Bernam di bawah tiket PKR, tetapi tewas kepada BN Mohd Fasiah Mohd Fakeh. 

Beliau yang menyertai parti DAP kerana kagum dengan sikap keterbukaan parti berkenaan dalam soal meritokrasi. Dalam perkataan lain, Aziz Bari menyanjung perjuangan parti sosialis DAP yang menidakkan hak-hak keistimewaan orang-orang Bumiputera di dalam Malaysia. 
 
Wan Azizah sebagai Presiden boneka di dalam PKR juga harus bermuhasabah diri bagaimana orang kuatnya sendiri yang pernah bertanding di atas tiket parti PKR boleh berpaling tadah. 
 
Mungkin Aziz Bari mempunyai cita-cita tinggi untuk menjadi Perdana Menteri boneka Melayu yang pertama mewakili DAP, atau setidak-tidaknya Menteri Besar Selangor dari DAP?

Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2015/07/aziz-bari-menyertai-dap-hari-ini-wan.html#F5HoZ3jV8Gi4OW9X.99

1 orang berkata:

Anonymous said...

ketuanan yg bebas melantak harga diri rakyat ye..peh tu bangsa lain...ketuanan mcm itu ke yg hendak kita tegakkan..???????????

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.