Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MENTERI KEWANGAN MALAYSIA BIADAB ?

HANG PA TAK PATUT TUDUH SEORANG MENTERI

YANG DILANTIK OLEH P.M BIADAB.

WALAUPUN RAMAI YANG TEGUR GUAN ENG, TAPI YANG TEGUR TU BUKAN MENTERI, MENTERI NI KIRA ORANG BESAR LAAA !

ALA, JANGAN TAKUT LA, SOK GUAN ENG MINTA MA'AF LA !

YANG PENTING DIA DAH TUNJUK KEBERANIAN DIA !!!

MANA HILANGNYA PAK BRAHIM ?

KECUTTTT !!! 

SEMENTARA ITU:

Terjemah bahasa Mandarin bila perlu saja


Lim Guan Eng
Lim Guan Eng

GUAN ENG MASIH BELUM MINTA MAAF, HANGPA NAK KATA APA ?

Bagaimanapun, Guan Eng berterima kasih kepada rakyat Malaysia yang prihatin dan beliau akan mengambil kritikan serta teguran mereka terhadap perkara ini.

“Saya akan terus memperbaiki apa-apa kelemahan dalam tata urus komunikasi saya dengan rakyat Malaysia,” katanya.


Guan Eng cuma buat kesilapan kecil , alah Guan Eng tak sengaja ! kata Dr Mahathir


Guan Eng cuma buat kesilapan kecil kata Dr Mahathir
Dr Mahathir berkata demikian ketika sidang media di Petaling Jaya, hari ini.

Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan tindakan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng mengeluarkan kenyataan media dalam bahasa Mandarin hanyalah satu kesilapan kecil yang tidak disengajakan.

ye tak ye gak, tak sengaja !!!

-Pak Karamu-

 

Guang Eng digesa minta maaf dalam Bahasa Melayu

AddThis Sharing Buttons

Mohamed Khaled Nordin
Mohamed Khaled Nordin
(Ubah saiz teks) 
 
SHAH ALAM -  Menteri Kewangan, Lim Guan Eng digesa mengemukakan permohonan maaf secara terbuka dan menghormati kedudukan bahasa rasmi negara.

Pengerusi Perhubungan Umno Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, kenyataan permohonan maaf tersebut mestilah dalam Bahasa Melayu.

“Saya terkilan dengan tindakan yang dilakukan oleh Guan Eng yang mengeluarkan kenyataan rasmi kementerian di dalam Bahasa Mandarin dan bukannya dalam Bahasa Kebangsaan, iaitu Bahasa Melayu.

“Tindakan tersebut sangat biadab, menghina dan merendah-rendahkan kedudukan Bahasa Melayu yang menjadi perkara asas bukan sahaja dalam Perlembagaan Persekutuan, tetapi dalam setiap amalan dan urusan negara,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Beliau berkata, sebagai negara yang mengangkat kedudukan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi, tindakan sedemikian dengan jelas tidak menghormati Perlembagaan Persekutuan dan amalan pentadbiran negara ini.

Mohamed Khaled berkata, Guan Eng seolah-olah lupa dengan pendirian sebagai ‘I am not Chinese, I am Malaysian' yang dinyatakan semasa di awal pelantikannya.


 

19 orang berkata:

Anonymous said...

Hadi buat amanat sesat tuduh umno mcm2. Amanat sesat tu la yg sampai terjadinya rusuhan dan bughah kat baling, ada pernah dia mintak maaf?

Anonymous said...

Ingris dia cakap, melayu dia cakap, cina dia cakap. Ok la tu.

Pak karam tau cakap melayu je. Tu yg pak karam jeles tu

Anonymous said...

Lobaai ckp tun elok jadi doktor klinik 1 mesia je. Masa sembah kaki hari tu ada mintak mahap?

Anonymous said...

Guan eng tu menteri. Pakaramu ni pangkat tentu lebih tinggi dpd menteri

Anonymous said...

Kapirkan orang ada mintak maaf?

Anonymous said...

MB dan TMB Kelate baru gi mengadap PM... gi mintak mahap kewww?? kikiki ke nak ajak kerajaan perpaduan hahaha

Anonymous said...

backup jgn x backup haha.. pentaksub makan taik hihi.. x kira apa parti, kalo dah taksub memang makan taik hehehe..

Anonymous said...

kalo dah makan taik,otak pun jadi lembab, sebab dah makan najis.. madey tu dia bukan "sedang" backup limguaneng kalo korang nak tau.. tapi dia "mesti" kena backup,hehe.. sebab dap bos dia. kerusi madey sekangkang kera je dalam ph, dalam ph dap bos.. yg kata dap bukan bos tu maknanya dia pentaksub pemakan najis yg tahap memalukan keturunan dia sendiri hahaha..sama mcm pas, pas keluar dari ph dlu bukan pasal apa2, pasal dap x rayupujuk dia je.. hehe.. itu je, bukan pasal prinsip pun.dalam politik demokrasi ko mana boleh pakai prinsip..kalo lumguaneng rayu pujuk kalu, negara islam pum tiba2 xda dalam quran hehe.. kan? sama la mcm kes madey tu.. bukan sedang backup.. tapi mesti kena backup..limguaneng bos dia tu hehe

Anonymous said...

"sama" yg dimaksudkan antara kes pas dan madey tu ialah jika ko taksub ko sama je mcm penyokong pas..pentaksub pas dia backup sampai tercirit2 walhal dah jelas benda tu x betul hehehe.. ntah mcm mana dia nampak semuanya betul.. hihihi..belajar la dari kesilapan penyokong2 pas..

Anonymous said...

Tu laa dengar sangat cakap dr.zuhdi.. kalau pas menang pru haritu kan bagus. Menteri kabinet semua melayu islam. Pas kalah teruk sebab pengundi tak brp yakin sebab gagasan PIGS tak bagi senarai kabinet bayangan. Kalau letak kabinet bayang hadi jadi pm, nik abduh menteri kewangan, ustaz q7 menteri pertahanan dan nasrudin menteri dlm negeri mesti pas menang besar, pukul habis cuci geng2 kafir harbi. Takpa cuba lagi.

Anonymous said...

Meriah nyer Bani BANGSAT membuat komen..
Teruskan keBANGSATan..

Anonymous said...

pak karam, mb kelate dan tmb kelate gi jumpa PM ada apa? gi minta maaf ka? kabor la sikit.

Anonymous said...

Beruk2 ph ad lagi ya hahahaha

Anonymous said...

Beruk pas semakin pupus. Ha3

Anonymous said...

Pas tak pupus,,bahkan tadbir kelantan dan trengganu secara solo,,tidak perlu bantuan org kafir dan balacinya2. Yg pupus ialah balaci2 kafir dap,,,mereka ialah pan,pkr dan ppbm yg muslim,,tapi jadi baruah kpd org kafir,,islam mereka sudah pupus. Kesian kpd baruah2 dap,,mulut bertasbih setiap saat berdoa agar pas dibungkuskan ke laut la, pupus la,,tiba2 mentadbir dua negeri secara solid....hu hu,,maka dendam kesumat baruah2 dap bernyala2 dan tiada nokhtah. Jika dah terang mengaku saidina ali sama taraf dgn nabi saw,,confirmed la kafir,,,,

محمد غنيم said...

هل تبحث عن شركة متخصصة فى خدمات التنظيف بالطائف بافضل المعدات والسوائل وثقة تمة فى العمل ودقة فى النتائج كل هذه المميزت توفرها شركة الخليج الشركة الافضل والامثل فى الخدمات المنزلية بالطائف وبما اننا الشركة الافضل والامثل بدون منافس سوف نسعى لتوفر افضل الخدمات باقل تكلفة وبقدر كبير من الاهتمام والدقة عزيزى اينما كنت فى اى منطقة ا وحى تابع لمدينة الطائف اتصل بنا وسوف نصلك فى الحال شركة الخليج للخدمات المنزلية شركة تنظيف منازل بالطائف
شركة تنظيف فلل بالطائف
شركة تنظيف خزانات بالطائف
شركة تسليك مجارى بالطائف
شركة رش مبيدات بالطائف
شركة مكافحة نمل ابيض بالطائف
شركة مكافحة حشرات بالطائف
شركة عزل اسطح بالطائف
شركة عزل خزانات بالطائف

محمد غنيم said...

الشركة تمتلك خبرة كبيرة ومعرفة تامة بكافة الحشرات التي تعيش بمدينة الرياض ونمتلك كافة المبيدات اللازمة للقضاء عليها ونحن بقسم شركة رش مبيدات بالرياض نهتم باقتناء احدث المبيدات المستعملة على الصعيد العالمي حيث نضمن باستيرادها افضل جودة لخدمتنا ونشكل جلسات عمل علي يد مختصين للتوعية واعطاء التعليمات الخاصة باستخدام المبيدات كل نوع منها على حدا لانها تمتاز بتنوع كبير وطرق استخدام مختلفة ونتائج ايضآ مختلفة.
شركة رش مبيدات بالرياض
شركة مكافحة حشرات بالرياض
شركة مكافحة النمل الابيض بالرياض




رنيا محمد said...

شركة مكافحة بق الفراش والبعوض بالدمام

eman Gamal said...

الشركة الافضل فى الممكله فى خدمات مكافحة الحشرات ورش المبيدات نستخدم افضل المعدات لتخلص من الحشرات بجميع انواعها
شركة رش مبيدات بالخرج
شركة مكافحة حشرات بالخرج
شركة مكافحة النمل الابيض بالخرج
شركة رش مبيدات بأبها
شركة مكافحة حشرات بأبها
شركة مكافحة النمل الابيض بأبها
شركة رش مبيدات بنجران
شركة مكافحة حشرات بنجران
شركة مكافحة النمل الابيض بنجران
شركة رش مبيدات بالدوادمي
شركة مكافحة حشرات بالدوادمي

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.