Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS JANGAN TEGOR DAP .... BIAR NEGARA MELINGKUP ! HIDUP DAP !!!!

HIDUP MAHADHIR KUTY, HIDUP GUAN ENG !!!

SIKAP MENTERI KEWANGAN BUAT MASA TERAKHIR INI MENYEBABKAN PELABUR AKAN TARIK DIRI ?

ITU PANDANGAN RAMAI PEHAK, TAPI YANG RAMAI ITU ADALAH MEREKA YANG TIDAK FAHAM POLITIK.

DIDALAM NEGARA INI YANG BIJAK PANDAI HANYALAH DAP DAN BERSATU, SEBAB ITU PAS TAK PAYAH TEGUR.

GUAN ENG DARI DAP MEMPUNYAI BOSNYA SENDIRI IAITU MAHADHIR KUTY

ANUAR ???

HI HI HI SIAPA ANUAR ? DIA HANYA BEKAS BANDUAN YANG MENDAPAT KEAMPUNAN AGONG.

RAKYAT  TAHU ANUAR HANYA BEKAS BANDUAN !!!

-Pak Karamu-

Guan Eng patut peka teguran Anwar



AddThis Sharing Buttons


Khairil Nizam Khirudin
Khairil Nizam Khirudin

(Ubah saiz teks) 
 

SHAH ALAM - Menteri Kewangan, Lim Guan Eng seharusnya lebih peka dengan teguran Ketua Umum Pakatan Harapan, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyarankan tanggungjawab membongkar salah laku diserahkan kepada menteri atau agensi lain.

Timbalan Ketua Pemuda Pas, Ir. Khairil Nizam Khirudin berkata ketidaktentuan ekonomi hari ini dipengaruhi kenyataan-kenyataan Guan Eng yang tidak konsisten.

“Beliau seharusnya lebih peka dengan teguran Datuk Seri Anwar yang dilihat lebih selari dengan aspirasi rakyat berbanding terus kekal dengan mentaliti pembangkang.

“Keadaan ketidaktentuan ekonomi negara hari ini banyak dipengaruhi oleh kenyataan beliau yang tidak konsisten khususnya dalam menjelaskan angka sebenar hutang negara.

“Hal tersebut telah menjejaskan pasaran modal sehingga berlaku penarikan dana besar-besaran oleh pelabur luar negara dari Bursa Malaysia sehingga mencecah RM 5.8 bilion (paling tinggi pada tahun 2018),” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Semalam, melalui wawancara khas bersama Astro Awani, Anwar berkata setiap kenyataan Menteri Kewangan akan merujuk terus kepada pelabur dan seeloknya tugas membongkar penipuan diserahkan kepada menteri lain atau SPRM.

Menurut Anwar langkah itu akan membolehkan Guan Eng memberi keutamaan kepada usaha meyakinkan pelabur.

Sementara Guan Eng melalui laporan media tempatan menghargai teguran itu namun beliau akan tetap membongkar skandal kewangan itu selaras dengan arahan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Dalam pada itu, Khairil berkata, kedudukan Guan Eng sebagai menteri telah bermasalah sejak awal lagi.

“Isu ini pernah ditimbulkan sendiri oleh Perdana Menteri dan Pengarah Eksekutif Centre to Combat Corruption and Cronyism (C4) berhubung dua dakwaan salah laku Guan Eng sewaktu menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang.

“Kes ini masih berjalan di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang dan ia jelas menimbulkan konflik berkepentingan. Berdasarkan integriti, beliau sewajarnya mengambil cuti sehingga kes beliau diselesaikan,” katanya.

26 orang berkata:

Anonymous said...

Esok saya akan buat report polis blogger pakaramu menghina PM dengan gelaran yang menghina. Saya serius. Tindakan tegas wajar diambil ke atas blogger yang biadab ini.

Anonymous said...

Minggu ini klsi naik walaupun indeks jakarta, china dan singapura jatuh. Klsi naik sejajar kenaikan indeks dow jones usa.

Kalu tak tahu pasal pasaran saham eloklah pergi tido. Lagi bersuara lagi nampak bahlol. Untuk si bahlol, kejatuhan pasaran adalah disebabkan kejatuhan semua saham dunia akibat kenaikan kadar faedah di usa dan kebimbangan sikap negatif china terhadap perdagangan china. Rasuah salah satu punca pelabur lari dari pasaran. Bila pelabur masuk semula dlm pasaran klsi, kerugian bukan lagi 5 bilion tapi tinggal 3.17 bilion sahaja.

Lain kali tanya orang yg pandai. Jangan ikut cakap orang yg dah kalah pru!!

Anonymous said...

Untuk makluman walaunta, minggu lepas indeks klsi turun 5.5%. Harga saham blue chip berada di bawah paras sebenar. Orang yg bangang bising ke hulu ke hilir. Orang yg bijak minggu lepas membeli saham pada harga murah sebagai pelaburan. Hari ini jumaat sudah dapat untung. Tapi pelabur tulin akan simpan saham sampai harga betul2 meningkat. Bila harga meningkat pelabur banyak buat untung. Si bengap dan si bahlul yang sekarang bising tu akan melalak pulak nanti bila pelabur jual untuk dapat untung.

Si bangang dan si bahlul akan melalak ke hulu ke hilir tidak kira sama ada pasaran naik atau turun. Bila pasaran turun si bangang akan melalak salahkan kerajaan. Bila pasaran naik si bangang akan melalak kata pelabur sebagai kroni kerajaan.

Anonymous said...

Dulu tahun 90an kalu tak ada duit ribu2 tak merasa nak beli saham. Skrg ada byk saham syarikat yg stabil berharga bawah 50 sen. Patuh syariah pulak tu. 50 RM dah boleh dapat 100 unit. RM seratus sebulan dah boleh beli 200 unit. Pencen besok tak payah duduk rumah orang tua. Tak perlulah nak melalak siang malam mcm walaunta. Jual air tepi jalan pun boleh beli saham untuk simpanan hari tua. Melalak je habuk pun tak ada nak buat apa? Nak pandai ikut cara orang pandai. Nak kaya ikut cara orang kaya. Nak papa kedana ikut cara orang yang hanya pandai cakap tapi otak letak kat lutut...

Anonymous said...

Pak keramu masih kecewa sebab pas kalah teruk. Bertambah sakit hati bila mat sabu jadi menteri pertahanan pulak tu keh keh keh. Byk2 berzikir la pak keramu, jgn asyik nak betzakar jer.

Anonymous said...

sapa mamat Khairil Nizam Khirudin ni? dari parti yg kalah teruk masa pru haritu ke? mamat ni bertanding kat mana? menang ke kalah? amboi kemain lagi nak tegur2 pemimpin negara. tak sabar2 nak tunggu parlimen bersidang. nanti bila parlimen dah bersidang mula la nak ponteng kalau hadir pun cuma jadi pasu bunga jer. tapi kat fb berjela2 mengarang ayat panjang2. kih kih kih lebai oh! lebai.

elkamaal elkamaal. said...


شركة تنظيف بالدمام
مؤسسة تنظيف بالدمام
شركات النظافة بالدمام
ارقام شركات التنظيف بالدمام
شركة تنظيف بالجبيل
المثالية للتنظيف بالجبيل
شركة نظافة بالجبيل
شركة تنظيف بالاحساء
المثالية للتنظيف بالاحساء
ارقام شركات التنظيف بالاحساء
افضل شركة تنظيف بالاحساء
شركة تنظيف بالخبر
شركة تنظيف بالخبر
شركة تنظيف فلل بالخبر
شركة تنظيف شقق بالخبر

elkamaal elkamaal. said...


معالج بالقران فى الكويت
معالج بالقران
معالج بالقران فى مصر
معالج بالقران فى السعودية
معالج بالقران فى الامارات
ارقام الشيوخ المعالجين بالقران فى مصر
شيخ معالج بالقران فى مصر
معالج بالقران فى الاسكندرية
اشهر المعالجين بالقران فى مصر
ارقام شيوخ لفك السحر فى مصر

elkamaal elkamaal. said...


شركة مكافحة الصراصير بدبى
شركة مكافحة حشرات بدبى
شركة مبيدات حشرية في دبي
افضل شركة مكافحة الحشرات في الامارات
مكافحة بق الفراش فى دبى
شركة مكافحة الفئران بدبى
شركة مكافحة النمل الأبيض بدبى
شركة مكافحة الرمة بدبى
شركة مكافحة حشرات دبى
مكافحة حشرات فى دبى

elkamaal elkamaal. said...


شركة تسليك مجارى بالاحساء
تسليك مجارى بالاحساء
نفخ المجارى بالاحساء
رقم مصلحة المجارى بالاحساء
طوارىء الصرف الصحى بالاحساء
المثالية لتسليك المجارى بالاحساء
شركة عزل اسطح بالاحساء
شركة عزل حرارى بالاحساء
شركة عزل فوم بالاحساء

elkamaal elkamaal. said...


شركة تنظيف بالمدينة المنورة
شركة نظافة بالمدينة المنورة
شركة تنظيف شقق بالمدينة المنورة
شركة تنظيف منازل بالمدينة المنورة
افضل شركة تنظيف الشقق بالمدينة المنورة
شركة غسيل شقق بالمدينة المنورة
شركة تنظيف بيوت بالمدينة المنورة
شركة تنظيف مجالس بالمدينة المنورة
تنظيف مجالس بالمدينة المنورة
تنظيف مسابح بالمدينة المنورة
شركة تنظيف مسابح بالمدينة المنورة

elkamaal elkamaal. said...


شركة مكافحة حشرات بجازان
شركة رش مبيدات بجازان
شركة مكافحة النمل الابيض بجازان
شركة مكافحة الفئران بجازان
شركة مكافحة القوارض بجاران
شركة كشف تسربات بجازان
شركة كشف تسربات المياه بجازان
كشف تسربات المياه بجازان بدون تكسير
شركة تنظيف خزانات بجازان
تنظيف خزانات بجازان
شركة عزل خزانات بجازان
غسيل خزانات بجازان
شركة تنظيف بجازان
شركة تنظيف منازل بجازان
شركة تنظيف شقق بجازان
شركة تنظيف موكيت بجازان
شركة تنظيف مجالس بجازان
شركة تنظيف فلل بجازان

elkamaal elkamaal. said...


افضل شركة مكافحة حشرات ابو ظبى
شركة مكافحة حشرات ابو ظبى
شركة مكافحة الرمة ابو ظبى
شركة مكافحة الصراصير ابو ظبى
شركة مكافحة الفئران ابو ظبى
شركة مكافحة البق ابو ظبى
شركة مكافحة النمل الابيض ابو ظبى
مكافحة حشرات ابو ظبى
شركة تنظف فلل ابو ظبى
شركة تنظيف منازل ابو ظبى
شركات تنظيف المبانى ابو ظبى
شركة تنظيف ابو ظبى
شركة تنظيف بالبخار ابو ظبى

elkamaal elkamaal. said...


مكافحة حشرات ابو ظبى
افضل شركة مكافحة حشرات ابو ظبى
شركة مكافحة حشرات ابو ظبى
شركة مكافحة الرمة ابو ظبى
شركة مكافحة الصراصير ابو ظبى
شركة مكافحة الفئران ابو ظبى
شركة مكافحة البق ابو ظبى
شركة مكافحة النمل الابيض ابو ظبى
شركة تنظيف شقق ابو ظبى
شركة تنظف فلل ابو ظبى
شركة تنظيف منازل ابو ظبى
شركات تنظيف المبانى ابو ظبى
شركة تنظيف ابو ظبى
شركة تنظيف بالبخار ابو ظبى
شركة تنظيف كنب بالبخار ابو ظبى
شركة تنظيف موكيت بالبخار ابو ظبى
شركة تنظيف سجاد بالبخار بابو ظبى
شركة تنظيف بالبخار العين

elkamaal elkamaal. said...

التنظيف من المشكلة التي تواجة معظم النساء خاصة إذا كانت سيدة تعمل فلا يوجد لديها وقت كافي لإتمام عملية التنظيف، فلابد بالأستعانة حيث تعتبر شركة التاج الملكي أكبر شركة تنظيف دبى
، فالشركة تعمل في العديد من المجالات ولكنها تختص في مجال التنظيف، حيث تستخدم شركة تنظيف المنازل دبي أحدث المعدات والألات لتنظيف جميع أنواع التنظيف سواء أكانت تنظيف سجاد أو غرف نوم أو مطابخ أو دورات مياة، فتعتبر شركات تنظيف المبانى دبى
أرخص شركة تعمل في هذا المجال، فتقوم بخصم نصف الثمن لجميع عملاء شركة تنظيف البيوت دبي مع جذب ثقة العملاء وتقديم أفضل خدمة للتنظيف وجودة رائعة في هذا المجال.

افضل شركة تنظيف دبى
التاج الملكى

تعتمد الشركة الأفضل على أنها تحتوي على أمكانيات عالية من حيث المعدات والألات وتمتلك التاج الملكى ل خدمات تنظيف دبى
عمالة يعملون في الشركة على أساس الخبرة المكتسبة على الأقل خمسة سنوات خبرة، فالعمالة في شركة تنظيف دبى
شركة تنظف فلل دبى
تكون مدربة على جميع أنواع التنظيف.
فيوجد في بعض المنازل والشقق العديد من البقع التي لا يمكن إزالتها بواسطة المساحيق العادية ولكن مع شركة تنظيف شقق دبى
تمتلك أكثر المساحيق الغير عادية التي تعمل على إزالة البقع بسهولة تامة وتعقيم البقع وإزالتها نهائياً من البيوت، لذا تعتبر من أفضل الشركات التي تعمل في هذا المجال.

تقوم شركات تنظيف المنازل دبى
بعمل تعقيم على جميع البقع، فيوجد العديد من الفيروسات والبكتريا التي لا تري بالعين المجردة ولكن مع شركة تنظيف موكيت بالبخار دبى
وايضا شركة تنظيف كنب بالبخار دبى
لديها المعدات والأجهزة التي يمكن من خلالها رؤية هذه البكتريا والفيروسات ولديها أفضل المعدات والمساحيق التي تعمل على إزالة هذه البقع نهائياً.

Anonymous said...

Unta-unta pas memang bodoh lah bro. Jangan dilayan k
Report polis kena biat atas blogger Pakaramu.

Anonymous said...

Hadi Awang tidak pula kelihatan menziarahi Najib yang sedang berdepan dengan siasatan sebaliknya menemui Mahathir walaupun sebelum ini melontarkan pelbagai kecaman.

“Yang lebih lucu, sebelum dan semasa PRU-14, semua tahu apa yang presiden parti suci tak kata kat Tun. Dan betapa ‘intimnya’ hubungan beliau dengan MO1 (Malaysian Official 1) hingga pernah berpakaian sedondon.

“Dan kita tak rajin juga dengar dia mengkritik MO1 di Parlimen semasa dia sesekali tunjuk muka kat Parlimen.

“Tapi, lepas PRU, tak nampak pula presiden parti suci ziarah MO1 di mana-mana meskipun ‘teman rapat’ sedang sesak dan berduka,”

“Yang beliau (Abdul Hadi) ziarah, lepas PRU nampaknya, tanpa rasa malu dan bersalah, adalah Tun M yang beliau hentam sakan sebelum itu,” ujarnya lagi sambil secara sinis mengaitkan situasi itu sebagai kehebatan politik matang dan sejahtera.

Anonymous said...

Dia mana ada rasa malu. Kulit muka tebal

Anonymous said...

Tengganu jgn sibuk sgt nak mintak royalti minyak. Kan pak karam cakap negara nak lingkup

Anonymous said...

Sapu 90 juta negara tak lingkup ke?

Anonymous said...

Banyak betul ahli Amanah jadi menteri. Tu yang budak tak cukup akal tu merepek2 cakap. Jadi king taik aje laa

Anonymous said...

Semoga parti amanah terus cemerlang, biar pas melingkup dgn lebai hadi.

Anonymous said...

Pemilik blog ini macam orang yang kecewa je? Kenapa ye?

Anonymous said...

7.52pm..
salah mu tu..
Pelabur menarik pelaburan mereka kerana tak percaya sistem pemerintahan kerajaan baru msia ini. Mereka merasa pelik bagaimana org yg masih dlm perbicaraan kes rasuah dilantik menjadi menteri kewangan.. klu mnteri lain masih boleh dipertimbangkan. Ini kes yg melibatkan integriti. Kes yg boleh mempengaruhi keyakinan pelaburan asing.. sudah pasti mereka bimbang bisness mereka akan tergugat...

Anonymous said...

Banyak beruk2 ph dlm rupanya

رنيا محمد said...

شركة مكافحة ثعابين وعقارب بالدمام

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.