Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APA RAKYAT MALAYSIA PERLU LAKUKAN ?

BUAT LAPORAN BESAR-BESARAN KEMUDIAN BARU BOLEH SIASAT, JANGAN CAKAP SAHAJA, PUNG PANG,PUANG PANG TAK SAMPAI MANA !

RAKYAT TIDAK PERNAH DENGAR IRI DAN BAHAYANYA !

JIKA BENAR IRI MERBAHAYA MAKA RAKYAT PERLU BERGERAK !!!


SEMENTARA ITU:


KJ buat laporan polis berhubung isu tuntutan GST


KJ buat laporan polis berhubung isu tuntutan GST
Khairy bercakap dengan media selepas membuat laporan polis. – Foto: Twitter Ibdilillah Ishak
(Ubah saiz teks) 
KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin hari ini membuat laporan polis berhubung dakwaan Menteri Kewangan Lim Guan Eng bahawa RM18 bilion wang tuntutan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) yang sepatutnya dibayar balik kepada peniaga telah ‘dirompak’ oleh kerajaan BN.


Tubuh RCI siasat ketirisan RM18 bilion dari GST


Dr Asyraf Wajdi Dusuki
 
Dr Asyraf Wajdi Dusuki
 
 Pemuda Umno meminta kerajaan Pakatan Harapan segera memohon perkenan Yang Dipertuan Agong untuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) bagi menyiasat dakwaan RM 18 bilion hilang dari hasil kutipan GST.
-Pak Karamu- 


Pas desak siasat kerjasama DAP-IRI

AddThis Sharing Buttons

Nuridah Mohd Salleh
Nuridah Mohd Salleh
(Ubah saiz teks) 

KUALA LUMPUR - Dewan Muslimat Pas Malaysia (DMPM) mendesak siasatan lanjut dibuat terhadap dakwaan International Republican Institute (IRI) mendakwa wujudnya kerjasama antara mereka dengan parti politik di Malaysia sejak 2002.


Ketuanya, Nuridah Mohd Salleh dalam satu kenyataan menegaskan siasatan segera perlu dilakukan bagi mengelakkan campur tangan berterusan daripada kuasa asing yang mempunyai ideologi mereka sendiri.


Menurutnya, penglibatan secara langsung IRI dengan parti politik di negara ini dilihat sebagai ancaman terhadap perjalanan politik di Malaysia.


“DMPM memandang serius tentang pengakuan dan pendedahan eksklusif daripada International Republican Institute (IRI) mengenai wujudnya kerjasama dengan parti pembangkang di Malaysia sejak 2002.


“Hal ini turut diakui oleh kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng semalam yang mengakui wujud hubungan dengan IRI dalam program kursus dan latihan yang dianjurkan oleh badan pemikir tersebut.






“Penglibatan langsung IRI dengan parti-parti politik di Malaysia akan membayangi ideologi yang turut diagendakan oleh mereka. Oleh itu, ia dilihat sebagai ancaman terhadap politik negara,” katanya.


Tambah beliau, orang Melayu dan Islam berasa tidak selesa, bimbang dan resah dengan beberapa isu termasuk yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dipolemikkan pihak-pihak tertentu selepas peralihan kerajaan.


“Ditambah pula isu berkaitan IRI ini, ia menambahkan lagi kebimbangan yang sedia ada,” tegasnya.


Guan Eng dalam kenyataannya sebelum ini mendakwa hubungan dengan IRI hanyalah berbentuk kursus latihan dan bertukar pandangan serta idea, sama seperti yang dilakukan oleh BN-Umno bersama IRI.


[ARTIKEL BERKAITAN: Pas tiada kaitan dengan IRI]




Jelasnya, ada sebahagian pemimpin DAP menjalani kursus bersama IRI berkenaan isu-isu teknikal di bawah naungan pemahaman proses demokrasi yang berkaitan dengan pengundian dan komunikasi.


“Hubungan dengan ahli pemikir adalah berlainan dengan hubungan langsung dengan CIA atau parti politik seperti Parti Komunis China.


“Tidak seperti sesetengah ekstremis, tidak ada yang salah bagi Umno untuk mengadakan hubungan dengan Parti Komunis China setakat mana pemimpin Umno dijemput untuk mesyuarat parti China Parti Komunis China,” katanya.

15 orang berkata:

Anonymous said...

Bukit aman sedang siasat hubungan CIA dengan seorang hulubalang WalaUNTA. Siasatan juga sedang dijalankan atas laporan polis kpd orang yang tulis surat minta sokong najib masa pru14. Sikit hari lagi tentu pecah berita satu dunia sebab CIA tu kepala Yahudi. Kau sohabat Yahudi ke?

Anonymous said...

Tuan2 guru yg rajin berjumpa ayatola iran syiah patut disiasat hingga ke akar umbi. Dalam khutbah jumaat jelas dinyatakan bahawa syiah itu terpesong drp Islam. Siapa yang puja gambar ayatola berserban tinggi? RCI ayatola syiah perlu ditubuhkan kerana kita tidak mahu puak ini melahirkan amanat tunggang terbalik.

Anonymous said...

Umno pun ada kerjasama dgn IRI. Lepas tu umno bekerjasama dengan adiknya sedarah sedaging. Umno bekerjasama dgn china komunis. Adik umno pun bekerjasama dengan abang sedarah sedaging.

Tahniah mat sabu kerana menjadi menteri pertahanan malaysia selepas sedar ada UG abang adik.

Anonymous said...

Mustahil mereformasi umno jika najib masih terlibat. Mustahil pas boleh dapat balakong dan seri setia jika najib belum masuk sungai buluh.

Anonymous said...

Diharap pas dan umno dapat menjalin hubungan kerjasama dalam prk balakong dan seri setia nanti. Jangan malu2, jangan segan2. Gunalah isu nasional orang melayu, bahasa melayu dan IRI. Mesti boleh kalah besar. Eh sorry, mesti boleh MENANG besar!!!

Anonymous said...

Kat perlis banyak periuk berlogo umno bn. Pakaramu tak nak ker?

Anonymous said...

Kalau dah berkawan dengan CIA macam mana pengundi tak tolak. Tak kan kau dan puak kau tak tau CIA tu barua yahudi sembelih sedara seagama kamu? Dgn Mat sabu kamu bermusuh, dgn geng CIA kamu kamcing!! Kahakkk ptuiii

Anonymous said...

Macamana perasaan pakaramu bila kapal mewah jo lo sudah disimpan di malaysia? Sedih? Janganlah sedih.

Anonymous said...

Siabang sudah dituduh 7 pertuduhan. Sekaranglah masanya kau dan puak kau bersoladeriti dgn lokman dan elly suryati untuk mencari dana dari derma. Jangan dah last minit baru nak bertindak usung tin milo ke hulu ke hilir. Jangan tidur, bertindak sekarang!!

Anonymous said...

Kalau nak menang balakong letak hj hadi jadi calon situ

Anonymous said...

Cuba letak moktar senik di sri setia jadi calon pas umno. Saya rasa boleh menang bergaya.

Anonymous said...

Pukimakkk kau. Oppss sorry. Saya tarik balik. Kih3

Anonymous said...

Ikut asal pembayar cukai gst boleh dapat bayaran semula duit gst mereka dalam 2 bulan. Tapi dah 2 tahun lebih pun masih tak dapat jugak!! TITM dan TGHH faham tak? Dah puas hati??

Anonymous said...

Suma org nk lari dr najib sbb takut kalah. Pak hadi tak patut tinggal najib dan kak ros sorg2.

Sayful Jaelani said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor whatsapp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll



 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.