Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PADAN MUKA RAKYAT SELANGOR ! MERDEKAAAA !

TARIF AIR DI SELANGOR AKAN MELAMBUNG !

-Pak Karamu- 

 

'Saya doa rakyat Selangor tabah'


AddThis Sharing Buttons


Abdul Khalid Ibrahim
(Ubah saiz teks)


SHAH ALAM - Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mendakwa tidak terkejut dengan keputusan dicapai dalam isu penstrukturan air di Selangor susulan pemeteraian persefahaman tawaran harga berjumlah RM2.55 bilion antara Syarikat Pengeluar Air Selangor Sdn Bhd (Splash) dengan Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor) hari ini.

Katanya menerusi status yang dimuat naik di Facebook miliknya, secara dasarnya pengumuman itu langsung tidak membuat beliau terperanjat kerana ia juga antara sebab kenapa dirinya diminta meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Selangor pada 2014.

"Ia adalah kerana kecenderungan pimpinan PKR yang mahukan tawaran yang tinggi diberikan kepada Splash dan saya atas dasar menjaga kepentingan rakyat menolaknya.


"Hari ini apabila pembelian Splash oleh syarikat Air Selangor berjumlah RM2.55 bilion dimuktamadkan, ia menjadikan rakyat Selangor membayar lebih 10 kali ganda dari apa yang ditawarkan oleh kerajaan negeri pada 2013 dan strategi itu bakal memberi peluang kepada pemilik saham Splash mendapat keuntungan serta pampasan yang berlebihan," katanya.

Abdul Khalid mendakwa, pada masa yang sama, ia juga meletakkan beban serta tanggungjawab untuk pembayaran tersebut ke atas rakyat dengan mengenakan tarif yang tinggi.

"Saya percaya kerajaan hari ini akan mengkaji semula atau mungkin menghentikan program pemberian air percuma kepada semua isi rumah di seluruh Selangor yang dilaksanakan sejak PR mengambilalih kerajaan pada 2008 yang lalu.

"Saya doakan agar rakyat Selangor tabah menghadapi perubahan yang besar ini," katanya.
Dalam pada itu, kenyataan Abdul Khalid di  Facebook miliknya itu mendapat pelbagai reaksi daripada netizen yang sebahagiannya dilihat turut kecewa sekiranya impak penyelesaian isu air itu bakal menamatkan program pemberian air percuma di negeri ini, malah tidak kurang juga yang mahu Abdul Khalid mencuba nasib bertanding pada PRK Dun Seri Setia.

Malah, sehingga berita ini ditulis, sebanyak 1,800 'share' dikongsi netizen terhadap kenyataan itu.

50 orang berkata:

Anonymous said...

Pakatan Hancing,,,di kencing oleh babi dap,,,dibantu oleh melayu islam haprak yg di kepalai oleh anwar peliwat mengikut undang2 negara dan tun mahahaprak.

Anonymous said...

kami rakyat selangor ok jer, yg penting pas dah makin kurang kat selangor..amiin.
syukur pas kalah teruk di selangor. kikiki sila balik jaga air di kelate dan teganu.

Anonymous said...

Kami tak rela dikencing lebai pencuri balak dan suka kawin dgn budak2 sekolah keh keh keh

Anonymous said...

Apa yang kau mengapu nii LANGAU...

Anonymous said...

LANGAU memang patut di kencing hancing..

Anonymous said...

Tunggu jangan melatah! Org bijak pandai memerintah bukan lagi penyamun perompak.
Tahniah pengundi Sg Kandis kerana memenangkan PH #respectpasirgudang

Anonymous said...

Ahli pas tak keluar mengundi adalah amat dikesali. Mereka sudah tidak mahu dengar cakap pemimpin. Kalau semua ahli pas mengundi sudah tentu lokman adam akan menang. Sbg penyokong umno sya kesal dgn sikap ahli pas. Umno akan balas balik dlm prk seri setis nanti. Tunggu...

Anonymous said...

Org pas tak turun mengundi. Lokman kena kencing geng walaUNTA dan walaUNTIT. Tu la, sapa suruh percaya kat geng ni

Anonymous said...

Silap lokman sendiri. Sbb tu kalah. Sapa suruh percaya kat LANGAU?

Anonymous said...

Kekalahan umno/ pas adalah diaebabkan najib berkempen di sg kandis. Harap di balakong dan seri setia nanti najib tidak hadir berkempen.

Anonymous said...

Rakyat tolak parti yg bersikap perkauman dan menjual agama utk politik. Rakyat dah makin cerdik. Mereka menolak geng cia yg akan merosakkan kedaulatan negara.

Anonymous said...

Klu dah tergolek dog memang susah nak bangkit balik. Kecuali klu hj hadi ditukar.

Anonymous said...

Hanya geng prompak yg akan undi perompak.

Anonymous said...

syukur pada mu ya robb. ahli pas tak dengar saranan nasrudin, nik abduh, lebai q7 dan zuhdi, utk menangkan calon umno. depa masih setia dengan amanat ayoh chik yg suruh lawan umno. takbirrrr!

Anonymous said...

Berita Viral Terkini

Sekatan di Gua Musang itu didirikan bagi halang pembalak, syarikat perladangan ceroboh tanah adat kami, kata Jaringan Kampung Orang Asli Kelantan.

Syarikat perladangan durian Musang King telah merobohkan sekatan yang dibentuk oleh masyarakat Temiar di Gua Musang, menurut Presiden Jaringan Kampung Orang Asli Kelantan, Mustafa Along.

Kerajaan Lebai buat apa!

Anonymous said...

Zaman sekarang rakyat tak sokong Perompak apatah lagi mengundi Perompak

Anonymous said...

walaupun terang2 pimpinan pas suruh undi calon umno tapi walaunta dan walauntit masih tak mau undi lokman adam. hanya pimpinan tertinggi pas jer yg tergedik2 nak bergabung dgn umno tapi akar umbi taknak sokong sebab tu chief lebai berpakat diam2. tapi pelik laa, walaunta mcm pak karam ni masih buta perut.

Anonymous said...

tahniah pada umno dgn sokongan pas kerana menang bergaya dan berjaya kalahkan calon bebas dgn majoriti besar di sg,kandis. nampaknya isu agama, perkauman dan raja2 tergugat masih relevan. mohon prk di seri setia nanti pas pulak menang besar dapat kalahkan calon bebas. harap2 bekas perdana menteri berganding bahu dgn tok guru ayoh chik dapat turun padang untuk kempen undi calon pas, sila gunakan isu2 perkauman, agama dan raja2 melayu, insyaAllah menang besar. inilah politik natang.. oops! politik matang. takbir.

Anonymous said...

pak karam, murshidul am pas pun suruh undi lokman adam, tapi awat kalah jugak? itu suara wakil majlis syura tu. ahli2 dah tak wala' ka? cer komen sikit.

Anonymous said...

Pelik betul puak walaunta walauntit ni. Selangor bayar 2.55 bilion utk air selangor dia bukan main bising.

Perompak tersohor sapu 2.6 bilion utk barang kemas bini dan bagi dedak, dia sokong kerjasama undi pulak. Boleh bagi nas agama pulak tu nak sokong perompak!!!

Fuhhh.....geng ulamak akhir zaman. Perompak pun boleh jadi member baik. Besok kat akhirat duduk la satu tempat dgn perompak tu

Anonymous said...

Tu yg undi lokman tu ahli pas tu. Klu harap undi ahli umno sja dia hilang diposit. Nasib baik kerjasama dgn pas

Anonymous said...

Ye betul

Anonymous said...

Kerajaan lebai buat ladang musang king dlm hutan

Anonymous said...

Setuju

Anonymous said...

pak karamu, kena buat sesuatu ni. parti pas dan umno bergabung berkempen utk lokman adam tapi kalah jugak! mursyidul am pun suruh undi lokman adam tapi kalah jugak. guane ni?? parah ni.

harap2 di dun seri setia nanti pas letak la calon utk lawan ph. ramai lebai yg kalah haritu dlm pru14, boleh la recycle yg mana2 kalah. rasanya hashim jasin, senik kote atau pakar strategik si dr.zuhdi pun sesuai jadi calon pas kat seri setia.

pak karamu pun dah boleh start gali nas dan dalil yg kaw2 utk guna masa kempen nanti.

Anonymous said...

Tahniah MB Selangor. Moga lepas ni tak ada eksploitasi air utk politik bn.

Anonymous said...

Air kat klate ok ker? Dengar kata byk tempat kat luar bandar dapat air berkeladak dan slow mcm air kencing. Betul ker? Paip bocor dah ganti? Tekanan air rendah dah elok ker?

Anonymous said...

PRK SG KANDIS:

Parti mana pun kalau bersekongkol dengan Pas mesti akan kalah.

Dulu kalau PR tak besekongkol dengan Pas, PRU 11 lagi dah boleh ambil alih Putrajaya.

Anonymous said...

Parti mana pun kalu bekerjasama dgn pas tentu akan kalah. Kenapa yek?

Anonymous said...

Musang king - lebai.
King maker - lebai.
King loser - lebai.

Anonymous said...

Umno kalah di sungai kandis kerana bekerjasama dgn LANGAU....

Anonymous said...

Betul ke kat kelantan takde subsidi air? Kabarnya air di sana keroh mcm air kencing? Kat selangor dapat subsidi dan air pun jernih. Syukur alhamdulillah kat selangor semua ok uma 1 jer yg kurang, kat selangor pas cuma satu jer dun. Keh keh keh

Anonymous said...

Elehhhh selangor dapat subsidi air jernih pun bising. Tempat kawe kat klate ni bukak paip terus je dapat teh susu free. Itu pun kawe tak bising. Kih3

Anonymous said...

Sblm prk balakong dan seri setia ni, eloklah pas dibubarkan. Semua ahli otomatik jadi ahli umno sebab umno sudah islamik.

Presiden - hj hadi
N presden - zahid
Pres maj ulamak - najib
N. Pres maj ulamak - zuhdi
Mursidul Am - ahmad maslan
Ketua Pemuda - abduh
N ketua pemuda - lokman
Ketua wanita - elly suryatie
N. Ket. Wanita - sharizat
Ketua pemudi - rosmah
N. Ketua pemudi - muktar snik

Anonymous said...

Ph ngan umno sama je babinye xda beza hehe.. Cuma ph dijangka meriah lagi sikit kot pasal mcm2 idealogi babi ada dalam tu hehe..

Anonymous said...

Peringatan bagi semua parti politik.
Jangan jalinkan kerjasama dengan parti Pas. Jika bekerjasama dengan Pas anda pasti kecundang.
Lihatlah dahulu Pakatan Rakyat bersama Pas pasti kalah.
Kini Pakatan Harapan tudak berkerjasama dengan Pas , menang beaar dan mengambil alih Putrajaya.
BN berkerjasama dengan Pas di Sg Kandis
pun lingkup BN.
Kenapa begitu?
Mungkin Allah tidak suka parti politik yang jual agama kot?

Anonymous said...

Ya betul bro. Lebai pas suka tunggang agama, sebab tu allah tak redha perjuangan pas. Saki baki pas masih wujud utk dijadikan pedoman supaya manusia jgn jadikan agama sebagai barang dagangan. Semoga lebai pas sempat bertaubat sebelum mati.

Anonymous said...

Tengah Viral Sekarang

https://youtu.be/t-3XH5nDREQ

Cuba teka Kerajaan Negeri mana?

Anonymous said...

Tu kejaan lebai tu.
Selagi ada PIS memang tak menang laaa prk

Anonymous said...

Kenapa longkang kotor sangat tu. Boleh ke jubah putih longkang berair hitan pekat? Air longkang tu bau minyak attar ker??

Anonymous said...

Banyaknya durian musang king. Tu musang king dari ladang dalam hutan simpan tu ker?

Anonymous said...

Kahkahkah. Tengah viral umno kalah sg kandis sbb bantuan pas. Tapi harap2 pas menang kat balakong. Heee

Anonymous said...

Yang duduk tekangkang kat belakang tu fikah janda lembah pantai kan? Saja tanya...

Anonymous said...

Omak aiii...besornya sorban mamat tu. Tak kuat kepala nak angkat!

Anonymous said...

Suka benor sebut babi2. Habis satu dunia baca fitnah tulisan mung. Kesian mung ni

Anonymous said...

Masa kempen kat sg kandis hari tu bukan main sombong, angkuh, riak, takabbur. Bila dah kalah tu tak malu ke tn lebai??

Anonymous said...

Nanti kat prk balakong dan sri setia ajaklah umno buat doa laknat sekali. Biar doa laknat tu terbalik kat muka korang sendiri.

Anonymous said...

Mana pendekatan dakwah dan hikmah bila pas uruskan hal dgn org asli? Sebab tu la allah tak izinkan pas menang dlm pru. Kalau pas menang haritu ishhh nauzubillah, mmg imej pentadbiran islam akan tercemar di mata dunia.

Xu千禧 said...

ralph lauren uk
mlb shop
oakley sunglasses
canada goose outlet
ugg boots clearance
moncler outlet
supreme outlet
ugg boots
pandora charms
canada goose uk

5689 said...

zzzzz2018.8.10
ralph lauren uk
nba jerseys
christian louboutin outlet
polo lacoste
tn pas cher
ugg boots
pandora charms
basket nike femme
adidas superstars
coach factory outlet

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.