Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KERAJAAN WAJIB TUNAI JANJI

TIDAK PATUT KERAJAAN MUNGKIR JANJI.
YANG BERJANJI 100 HARI ADALAH ORANG YANG BERJANJI BUKAN RAKYAT.
YANG BERJANJI TENTU SUDAH FIKIR BILA HENDAK TUNAIKAN JANJI.
ALASAN DHARURAH ADALAH DIRAGUI SEBAB UNDANG-UNDANG TIDAK DIISTIHARKAN DAN TERSANGAT RAGU.
JANJI NAK SENANGKAN  BEBANAN RAKYAT DAN TURUN HARGA BARANG GAGAL.

  EKONOMI RAKYAT SEMAKIN TERHIMPIT OLEH JANJI KOSONG KERAJAAN.

-Pak Karamu- 

Tidak perlu tempoh masa tunai janji manifesto

AddThis Sharing Buttons


Pejabat Perdana Menteri
(Ubah saiz teks)

SHAH ALAM - Tiada tempoh masa tertentu perlu diperuntukkan kepada kerajaan PH untuk menunaikan 10 janji utama dalam manifestonya setelah tempoh 100 hari tamat.


Penganalisis politik, Prof Madya Dr Rusdi Omar berkata, sebaliknya rakyat perlu memberi ruang kepada kerajaan untuk melaksanakan janji-janji tersebut.


“Sebagai sebuah kerajaan baharu dengan barisan menteri yang kurang berpengalaman, mungkin mereka akan makan masa untuk tunaikan janji. Namun, jika dilihat dalam tempoh 100 hari awal mereka sudah pun memberikan komitmen terbaik untuk melaksanakan 10 janji.


“Malah, kebanyakan janji sedang dalam proses untuk dilaksanakan. Berilah ruang dan masa yang sesuai kerana 100 hari pastinya tidak mencukupi,” katanya kepada Sinar Harian.




Menurut beliau, kerajaan juga mungkin berdepan kekangan untuk melaksanakan janji kerana masalah ekonomi yang tidak stabil.


“Jika hutang negara tidak mencecah RM1 trilion, mungkin janji-janji tersebut boleh dilaksanakan. Namun dalam keadaan ekonomi tidak berapa baik, ia akan ambil masa.


“Apa yang lebih penting sekarang kerajaan PH kena lihat agenda menjaga kebajikan rakyat dan menangani kos sara hidup. Sekiranya masalah ekonomi dapat diselesaikan, secara tak langsung ia boleh memberi manfaat kepada rakyat,” katanya.

60 orang berkata:

Anonymous said...

PH kena betulkan kepincangan kerajaan BN dulu dan dlm masa yg sama kena tunaikan janji manifesto. Tapi kepincangan kerajaan dulu teruk sangat. Harap2 PAS boleh bantu la PH bangunkan semula negara yg telah dirosakkan oleh BN. Ni ambilalih kerajaan persekutuan bukannya ambilalih kelab atau persatuan atau ambilalih pusat asuhan kanak2.

~PakKaramu~ said...

ALHAMDULILLAH, SUATU KOMEN YANG TERBAIK, DALAM MASA YANG SAMA JAGA MULUT, INI PANDANGAN IKHLAS SAYA

Anonymous said...

Pas kan dah bantu. Pas dah bantu di sg kandis. Lepas ni pas akan bantu di balakong pulak.

Anonymous said...

Projek besar ecrl china dah batal. Ini janji manifesto 100 hari ph. Bila janji ini ditunaikan, pembangkang jadi macam sasau tak tentu pasal. Janganlah maacam tu.

Anonymous said...

Pas Terengganu dah tunaikan janji pilihanraya ke belum? Dengar cerita makin kurang orang dapat air free berbanding zaman bn dulu?

Anonymous said...

Aku ingat ccc akan guna duit dia 100% utk bina ecrl dan kita bayar balik sikit2 ikut kontrak. Rupanya mrl dah bayar 10 bilion!

Anonymous said...

Klu pahang, tengganu, klantan nak ECRL, buatlah sendiri. ECRL tak ada dlm manifesto PH. Manifesto PH wajib dilaksanakan dulu, yang tak ada dalam manifesto tak payah buat.

Anonymous said...

Tak gi jihad kat balakong ke tn hj?

Anonymous said...

Jaga mulut? Setuju dgn nasihat pak karam. Pempuan jangan fitnah menteri luluskan program lgbt, nanti kena saman.

Jaga mulut. Jangan kafirkan orang, nak tanam orang kat jirat cina. Jangan baruakan orang, nasib orang Allah yg tentukan. Jaga mulut, jangan asyik nak guna mak bapak orang. Babi aje sebut mak bapak bila tengah marah.

Setuju dgn pak karam.

Anonymous said...

First time dengar kontraktor dibayar ikut jangka masa dan bukan ikut % kerja. Kalu tido 2 bulan tak buat kerja, duit tetap masyuk. Kenyang kontraktor china.

Malangnya kontraktor kecil tempatan kena siap kerja dulu baru bayar. Itu pun kena tunggu berbulan2. Silap sikit kena potong!

Anonymous said...

Penyokong ph mestilah terbuka hati dan menerima perbezaan pendapat. Dah jadi kerajaan kenalah terima hakikat. Biarkanlah pas bekerjasama dengan umno, mca dan mic. Itu perkara biasa dalam politik. Janganlah samakan politik dengan agama. Untuk jadi pembangkang yang kuat kerjasama dengan mca dan mic memang diperlukan. Untuk menguatkan agama pula kerjasama dengan umno perlu dibuat. Pas adalah parti yang serba boleh menyesuaikan diri dengan keadaan.

Anonymous said...

Tapi pakaramu pun dulu pernah membinatangkan dan mengkakiempatkan ph kan? Tak apa la, itu dulu. Sekarang sejak dah berbaik dgn mca dan mic ni harap pakaramu pun dah berubah jugak

Anonymous said...

Yup setuju! Pas pandai menyesuaikan diri. Sebab tu amanat tn hj pun dah disesuaikan.

Anonymous said...

INI BLOG PENIUP TROMPET MCA YER?

Anonymous said...

Ya setuju. Pas mmg pandai suaikan diri macam haiwan sesumpah boleh camouflage dgn suasana semasa. Masuk sekandang dgn DAP pun boleh, masuk sekandang dgn MCA pun boleh. Nas dan dalil pun boleh berubah mengikut suasana semasa. Amanat pun tak mustahil boleh berubah ikut suasana. PAS parti politik paling matang dan parti pembangkang yg paling lama di Malaysia. Semoga pas terus membangkang.

Anonymous said...

Wan rosli mana menghilang? Lama tak timbul kat sini. Semangat perjuangan dah kendur ke? Leceh laa, takkan semua nak kena bagi upah, sesekali jihad la duit, tenaga dan masa.

Anonymous said...

Anon 11:42 PM..
Tadi jumpak bapak hang kat balakong...
Siap pakai baju simbol roket laggii..
Kuat juga jihad bapak hang yer...
Pesan sikit kat pak hang tuu..
Kalu makan kat markas DAP tu hati hati..
Nanti kena samak pulak mulut tuuu..

Anonymous said...

Cer tanya BAPAK kau..
Marah lah pulak..
Jawapan BODOH untuk Soalan BODOH..

Anonymous said...

Wan Rosli sibuk...
Kempen pemilihan PKR..
Duit manyak masuk..
Kan dah jadi tong taik..
Ulat taik mengenyut ngenyut laa..

#undirafizi
#bijaksertagebu

Anonymous said...

sape2 yg mengharap mana2 parti politik tepati janji itu tanda dia bodoh mengalahkan lembu..

Anonymous said...

ngan bapak anon 11:49 PM sekali..

Anonymous said...

yg rajin dok 'bapak bapak' tu mesti takdak bapak.. anak haram kot kikiki

Anonymous said...

Wan rosli tiup trompet mca

Anonymous said...

Undi mca lagi bagus.
Ikut cakap eddy wong.
Jadi peniup trompet rosmah.

Anonymous said...

Parti pas la tu.
Nak buat hudud, lebuhraya dr lembu belum lahir sampai lembu dah kena korban, habuk tarakkk

Anonymous said...

KER PENIUP TROMPET ROSMAH?

Anonymous said...

Ye kot heee...

Anonymous said...

Semua jenis kandang puak ni boleh masuk.

Anonymous said...

Apa la jadi peniup trompet. Kan elok berjihad utk mca kat balakong.

Anonymous said...

jom lepas jumaat ramai2 kita ke balakong, ayoh chik nak lancarkan amanat baru. mudah2an ayoh chik dapat ampunkan umno dan sekutu sebelum lancarkan amanat baru, barulah kerjasama dgn umno, mca dan mic barokah dan diredhai Allah swt. amiin.

Anonymous said...

PAK KARAMU...KALAU MCA DAN PAS MENANG KAT BALAKONG DAN SERI SETIA NANTI, BOLEH KER BAYAR HUTANG NEGARA 1 TRILION DAN BAWAK JO LOO BALIK MALAYSIA?? BOLEH KE HALIMAH TU SETTLE MASALAH LGBT KAT SELANGOR?

Anonymous said...

Kalu pas menang lepas tu harga minyak turun 50 sen, pengundi atas pagar akan undi pas di seri setia. Tapi kalu setakat air liur, pergi mampoos la kau.

Anonymous said...

Tang pikul ekor lembu, klepet daging batang pinang, geng2 walaun pangkat tinggi ni la yg terkedepan. Lepas tu tengking budak2 suruh beratur ambik daging campur tulang setengah kilo. Chittt!

Anonymous said...

Anak bangla agaknya

Anonymous said...

Pak karam. Lepas jumaat gi la balakong. Angkut bendera mca dgn suryati

Anonymous said...

Kan lagi elok berjihad utk KAPU DAR kat balakong.. YB Mohd Sabu, YB KhalId Samad, YB Mujahid serta lain YB PAN tunggangan KAPIR DAP akan turut serta..
Idup KAPIR DAP idup ISLAM..
Idup ISLAM idup KAPIR DAP..
Jom berjihad kat balakong..
Ajak emakbapak sekali..

Anonymous said...

#sokongrafizi
#bijaknakalgebu
Nuar tuip trompet Pizi...
Heeheehee

Anonymous said...

Bangga sungguh Ibu awak..
Anak bijak buat fitnah..
Tak sia sia ibu awak meneran awak keluar..
Berkat doa ibu laa gamaknyer nii..

Anonymous said...

Hj hadi tak ajak najib kempen mca kat balakong ker, pak karam? Kan member kencing... eh sorry, member kamcing tu..

Anonymous said...

Semua isu isu yang dibangkit bakal diselesaikan oleh YB Mohd Sabu dan YB YB tunggangan KAPIR DAP yang lain .. Insyaallah..

Anonymous said...

Depan mata beb

Anonymous said...

Bukan koh AYAH kau nak nak gi balakong berjihat untuk KAPIR DAP.. takut tak sempat jerr.. lama nau menyodok kat rumah tuuu..

Anonymous said...

Bini dtg bwk tapaware, tunggu atas moto, walaunta cedok, bini angkut sup tulang! Tercengang budak2. Takbirrr

Anonymous said...

Jadi tak perlulah penghuni pprt undi mca atau pas klu tak mampu nak sumbang. Klu menang cuma nak dpt elaun dan duduk diam dlm dewan, baik bagi kat ph

Anonymous said...

Ayoh cik kan dah bagi lampu hijau. Jangan gadoh2. Ayoh cik dah bg jaminang tu. Gi la berjihad mic. Apa nak malu2 dolak dalik pulok. Gi la jihadi

Anonymous said...

Lepas dpt ekor terus hilang tak napok muka

Anonymous said...

Pandangan biasa. Tak kira parti. Sapa kuasai jkuasa, mereka le yg selalu buat. Free setahun sekali katakan.

Tapi tak semua la.
Banyak yg buat kerja ikhlas.
Bagi daging pun tolak sbb dah makan sup di tempat korban.

Anonymous said...

Yang EmakBapak mereka yang buat gitu.. tuduh orang lain buat.. nak sorok muka tebal dan bebal .. tuu yang otak tak beberapa bernas aka lembam...

Anonymous said...

Hari last nii bapak kau bawak balik berapa ekor.. buat sup.. baru ngam nyondol..
Aduhai anon 8:33 AM.. berminyak misai sedut sup ekor..

Anonymous said...

Anon 7:54 PM ..
Cer tengok bapak kau... gi mesjid tak..
Takut memetak hirup sup ekor lembu korban...

Anonymous said...

YB Teresa Kok tak ajak YB Mohd Sabu kempen Kapir DAP kat balakong ker, boleh lah sengol sengolan kah kepit kepita kah.. YB Mohd Sabu kan ramai peminat dikalangan Amoy amoy.. jelous saya bah..

Anonymous said...

Anon 12:14 PM..
Cer semak surat pendaftaran beranak awak..
Kot kot kot lahh..
Ni kan zaman menteri anak menteri sokong LGBT... Jangan jangan malu...

Boleh dapat special treatment ..
Jamban pon boleh yang special..

Anonymous said...

Komen Anon 6:10 PM acam komen lembu..
Tahun depan cukup syarat buat korban..
Hudud ker benda nyer..
Sah sah YB YB tunggangan Kapir DAP tak setuju..

Anonymous said...

Anuar tiup trompet Rafizi..
Tiup kah sedut kah tak tau lah...
#sokongrafizi
#nakalbijakgebu

Anonymous said...

Rosmah sah tak ader trompet..
Rafizi kompom ader trompet..
Sape peniup kah penyedut kah TROMPET RAFIZI..

Anonymous said...

Kasi PANASSSS.. lembu lembu tunggangan KAPIR DAP..

Anonymous said...

Hanya lembu lembu tunggangan KAPIR DAP yang selesa berkubang dalam kandang BABI..

Anonymous said...

Selagi ader YB YB tunggang KAPIR DAP berjuang.. JANGAN SESEKALI undi yang lain..
PAHAM KER IDAK..

Sayful Jaelani said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor whatsapp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll



misho ahmed said...

https://myserviceshome.com/water-insulation-company-in-riyadh/
https://myserviceshome.com/insulation-of-tanks-in-riyadh/
https://myserviceshome.com/moving-furniture-in-riyadh/
https://myserviceshome.com/foam-insulation-company-in-dammam/
https://myserviceshome.com/thermal-insulation-company-in-riyadh/

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.