Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DR HALIMAH ALI CALON PAS SERI SETIA

PRK Seri Setia: Halimah diumum sebagai calon Pas

AddThis Sharing Buttons

PRK Seri Setia: Halimah diumum sebagai calon Pas
Halimah menerima watikah pencalonan daripada Abdul Hadi dalam majlis berkenaan.
(Ubah saiz teks) 

PETALING JAYA - Pas menamakan bekas Adun Selat Klang, Dr Halimah Ali sebagai calon bagi PRK Seri Setia yang akan berlangsung pada 8 September ini.

Pengumuman tersebut dibuat oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam satu majlis yang berlangsung di Padang Permainan Desa Mentari sebentar tadi.

Hadir sama dalam majlis tersebut adalah Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan, Pesuruhjaya Pas Selangor, Sallehen Mukhyi dan berapa pimpinan lain di peringkat negeri dan pusat.

Di samping itu, terdapat juga beberapa pimpinan Umno yang turut hadir sebagai tanda sokongan kepada Pas antaranya ialah Ketua Umno Bahagian Petaling Jaya, Datuk Mutalif Abdul Rahim.

Kerusi Dun Seri Setia kosong susulan penyandangnya, Prof Dr Shaharuddin Badaruddin yang meninggal dunia pada 2 Ogos lalu di Hospital Putrajaya akibat penyakit kanser usus.  

Ketika berucap, Halimah memaklumkan bahawa pihaknya memanjatkan ucapan syukur kepada ALLAH kerana diberi kepercayaan oleh kepimpinan parti bagi membawa cabaran di Seri Setia pada kali ini.

Beliau berkata, walaupun kerajaan PH telah memegang pentadbiran kerajaan di peringkat pusat dan negeri, namun kemenangan Pas dapat memberi isyarat kepada pihak berkenaan agar tidak lalai serta mempunyai proses semak dan imbang yang baik.

"Saya memerlukan sokongan daripada semua pihak agar dapat membawa suara pembangkang selepas ini," katanya.

Halimah merupakan bekas Exco Selangor pada tahun 2008 hingga 2014  malah beliau juga pernah menjawat jawatan sebagai Pengerusi Lembaga Pengarah Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor.

  BIODATA

Tarikh Lahir    : 27 JUN 1960
Suami        : Dr. Ahmad Supian
Anak-anak seramai 6 orang
Dr Imran
Dr Khadejah
Dr Zaid
Dr Hafiz
Dr Zubir
Dr Liyana
PENDIDIKAN
MATRICULATION
Elizabeth Matriculation College, Hobart
BACHELOR OF MEDICAL SCIENCE
University Of Tasmania, Australia
BACHELOR OF MEDICINE, BACHELOR OF SURGERY
University Of Tasmania, Australia
DIPLOMA TASAWWUR ISLAM (PELAJAR TERBAIK)
Institut Latihan Kepimpinan Dan Perkaderan Dakwah Islamiyah (ILHAM)
PENGALAMAN KERJA
Hospital Universitu, Petaling Jaya
Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang
Klinik Kesihatan Ibu & Kanak-Kanak Klang & Shah Alam
Pejabat Kesihatan Lapangan Terbang Antarabangsa Subang
Pejabat Kesihatan Daerah Petaling
Pegawai Kesihatan Sekolah Daerah Klang
Pengamal Perubatan Swasta selama 25 tahun di dua buah klinik sendiri, Klang.
PRINSIP KEPIMPINAN
Takut Tuhan
Pencapaian
Integriti
Dedikasi
Holistik
Inklusif
Futuristik Kreatif
PENCAPAIAN
EXCO Kerajaan Negeri Selangor Merangkap ADUN Selat Klang (2008-2014).
Pengerusi Lembaga Pengarah Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor (PPAS)
Mantan Ahli Lembaga Pengarah UNISEL.
Mantan Ahli Lembaga Pengarah Yayasan Selangor
Pengasas Yayasan Pendidikan Islam Selangor(YAPIS)
Pengasas Program Tuisyen Rakyat Selangor (PTRS)
Pengasas Model Pembangunan Modal Insan Kerajaan Selangor (SPIES)
Pengasas Pasukan Sukarelawan Briged Amal Selangor (BASE)
Pengerusi Induk menangani gejala social kerajaan Negeri Selangor (GeMS)
Pengasas Kolej Integrasi Tahfiz Tunas Ilmuwan Selangor (KITTIS)
Pengasas Kelas Agama Menengah Arab (KAMA)=Kafa Menengah
Pengasas Quranic Botanical Garden di SRA DAN SRI Farabi Kg Delek.
Pengasas Majlis Permuafakatan Pendidikan Islam Selangor (MAPPIS).

17 orang berkata:

Anonymous said...

leceh laa. apasal tak calonkan hashim jasin mursyidul am parti atau dr.zuhdi pakar strategi parti utk bertanding? barulah boleh menang.

Anonymous said...

kikiki karamu oii, awat to kguru hadi suruh kami undi calon mca di balakong? mca tu terang2 tolak ruu355, tok guru hadi dah nyanyuk ka?

التسويق الاكترونى said...

شركة مكافحة النمل الابيض بالرياض
شركة مكافحة الفئران بالرياض
اسعار تنظيف المنازل بالرياض
شركة تنظيف فلل بالرياض
شركة تنظيف كنب بالرياض
شركة تنظيف موكيت بالرياض
شركة تنظيف مكيفات اسبلت بالرياض

Anonymous said...

ishh pelik2 betul laa.. takkan kami nak kena undi calon mca jugak? taknak undi tak boleh ka?

Anonymous said...

Saya ahli pas. Kalau saya undi mca di balakong tu kira berjihad tak? Kalau mati masa tengah pangkah calon mca tu kira mati syahid tak??

Anonymous said...

Pak karam. Mintak tolong tanya kat hj hadi, klu undi calon mca di balakong jihad tak? Klu jihad mungkin saya undi mca kot

Anonymous said...

Prk balakong tak boleh guna hadis dan nas pasal kafir harbi. Nanti hj hadi marah tau.....

Anonymous said...

Pakaramu? Mca sudah menyokong hudud dan ruu355 yek?? Bestnya

Anonymous said...

Di balakong ni klu pas masuk calon misti boleh menang. Ahli pas ramai. Melayu umno undi pas. Melayu ph yg marah manifesto 100 hari ph pun akan undi pas. Pas mesti letak calon lawan calon kafir harbi mca yg menolak ruu355.

Anonymous said...

Kesian orang2 pas yg terkorban di memali. Sia2 je gantung gambar ayatola syiah kat tempat sembahyang.

Anonymous said...

Makin pening para walaUNTA dan walaUNTIT dengan arahan pemimpin tertinggi mintak mereka undi kafir harbi Mca.

Anonymous said...

karamu, hang tolong jawap sat. jawab mcm anak jantan! hang gamak ka undi calon MCA???
pimpinan bagi arahan mcm barua! kita berjihad derma duit dan tenaga selama ni nak lawan BN, senang2 ja bagi arahan nak suruh undi cina mca kafir harbi. hang gamak ka? tolong jawap sat.

Anonymous said...

As salam pak karam. Nak tanya, nanti masa prk seri setia dan balakong pak karam bertugas di mana? Saya ditugaskan utk bantu mca di balakong tapi taknak laa, saya nak bantu gantung bendera parti kita kat dun seri setia jer. Takpe ke kalau engkar arahan presiden? Tolong laa, saya buntu ni.

hooda said...

I am waiting for your coming pictures. I wish you all good luck for your coming blogs and posts. Keep sharing!
abcya | hooda games

Tin tức nhà đất hà nội said...

Website rao vặt mua bán bất động sản uy tín và hiệu quả số 1
tìm thuê nhà trọ quận hoàng mai
Tìm thuê nhà trọ ở khu vực cầu giấy giành cho sinh viên

Sayful Jaelani said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor whatsapp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll



Anonymous said...

Menjadi milyuner/milyarder adalah mudah, bisa diwujudkan hanya dengan bekerja dari rumah, dan dapat diraih dalam tempo yang singkat.

Anda mau tahu caranya?

Artikel pada blog ini menjelaskan secara menyeluruh dari A s/d Z tentang cara bagaimana untuk memperoleh kebebasan finansial secara mudah, sederhana dan dapat ditempuh dalam waktu yang sangat singkat. Informasi selengkapnya, silahkan kunjungi alamat berikut: https://bit.ly/2MY8AAJ

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.