Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JAWAPAN HAPRAK,SOMBONG DAN BONGKAK

JIKA LAIN YANG DITANYA MAKA LAIN PULA YANG DIJAWAB, MAKA ITULAH JAWAPAN YANG PALING HAPRAK,


BALAS DENDAN SEORANG HAPRAK KEPADA MANUSIA YANG TIDAK ADA KUASA MENUNJUKKAN SIKAP BONGKAK DAN SOMBONG.


INILAH CONTOH PEMIMPIN YANG PERLU DITEWASKAN, DENGAN APA CARA SEKALIPUN.

PIEM TAK JAWAB SOALAN, APA HAL ? NGIGAU ?


Kontrak Sosial dari Dr Ridzuan Tee

KEDAULATAN BAHASA DAH HAK

  

-Pak Karamu-

  Isu bahasa; Tun M sindir Tuan Ibrahim


AddThis Sharing Buttons

Isu bahasa; Tun M sindir Tuan Ibrahim
Tun Dr Mahthir Mohamad
(Ubah saiz teks) 
KUALA LUMPUR - Perdana Menteri Tun Dr Mahthir Mohamad didakwa tidak menjawab soalan yang diajukan Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man kepadanya mengenai penggunaan bahasa Inggeris di kalangan pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Malah soalan tersebut dijawab dengan sindiran yang ditujukan kepasa ahli Parlimen Kubang Kerian itu.

“Kadang-kadang kita guna bahasa Arab supaya yang mendengar itu tidak faham dan terjemahannya juga kita tidak tahu betul atau tidak betul.

“Jadi amat penting sekali apabila kita berhubung dengan orang dengan bahasa apa pun yang penting dia faham apa yg kita kata. Kalau dia kurang faham, kadang-kadang kita terpaksalah guna bahasa Arab bagi orang yang pandai berbahasa Arab,” katanya ketika menjawab soalan tambahan pada sesi pertanyaan bagi jawab lisan di Parlimen, hari ini.

Tuan Ibrahim meminta penjelasan terhadap laporan yang dikeluarkan oleh media tempatan mengenai pengumuman bahawa pasukan polis terhadap penggunaan bahasa Inggeris dalam urusan harian bermula hari ini.

Tidak puas hati dengan jawapan tersebut, Tuan Ibrahim bangun semula dan berkata perdana menteri tidak menjawab soalan.

“Menteri tak jawab soalan, sila jawab soalan. Ini berkaitan polis bukan urusan harian,” katanya.

23 orang berkata:

Anonymous said...

Betul tun M jawab. Ada orang guna bah arab supaya kita ingat pak arab tak minum arak

Anonymous said...

Jilbab jadi Jilboobs
Nampak Islamic tapi.......

Anonymous said...

ada MP pas yg dungu.. dia kata maksud perkataan sesat tu sama dgn neraka.

Anonymous said...

PAK KARA.....cuba cermin dulu diri sendiri...agak2 blog ni Haprak, sombong dan bongkak juga ke...

Anonymous said...

lebai hadi lagi bongkak. dia buat amanat sesat sampai berlaku bughah dan polis mati diserang oleh org2 kampung pengikut ibrahim libya. amanat sesat dia jugak memecahbelahkan jemaah islam; solat 2 imam, tak makan sembelihan org umno, kafir mengkafir dan byk lagi. malangnya hingga hari ni dia belum minta maaf dari polis dan rakyat malaysia, bongkak betul lebai hadi tu, semoga dia sempat bertaubat sebelum mati.

Anonymous said...

kerajaan pas kelantan lagi la gila bongkak dan sombong dgn org asli. lebai2 lupa yg mukabumi ni milik Allah swt tapi lebai sangat sombong dan bongkak taknak berkongsi tanah milik allah dgn org asli. tapi lebai sanggup gadai beribu ekar dgn syarikat karcon kredit yg takdak pejabat pun. maklumlah, kalau kongsi tanah dgn tokey cina kafir harbi boleh dapat komisen tapi kalau kongsi tanah dgn org asli rugi sebab tak dapat komisen. lebai pun perjuangkan fulus tapi berdegar-degar nak cari redha allah. patut la lebai kalah teruk dlm pru14, allah tak redha la tuu. muhasabahlah diri wahai lebai.

Anonymous said...

dapat memteri ehwal agama 3suku..perdana menteri dia pun 3suku..yg bertanya tu pun bekas parti yg pernah berperangai 3 suku gak..kena belai ngan kapir dlu terus negara islam xda dalam quran..3 suku la tu..elok ler..masa tu ko kalo dapat rasa betapa remuknya perasaan orang islam ketika ko mainkan agama waktu tu mesti ko x mintak dilahirkan kedunia..dapat menteri yg diberi tugas jaga ehwal agama plak skrg ni tapi perilaku mcm orang x siuman..lgbt tu ijmak ulamak ialah perbuatan mungkar..bukan khilaf mcm baca qunut ke x baca..buat tahlil ke x buat..baca talkin ke x baca..sambit maulid ke x sambut..yg ini khilaf..buat boleh x buat pun boleh..lgbt tu ijmak ialah perbuatan mungkar..memang x boleh buat,kot ko nak bantu..ko wujudlan la dana bantu mereka berubat..bukan lembik2 condong nak iktiraf dorang..xkan ko bodoh x tau beza mana khilaf mama ijmak..tu la ntah2 ko wahabi..perkara khilaf ko memekak2 bidaah2kan orang..perkara2 ijmak ialah perbuatan mungkar ko diamkan pulak secara berjemaah..manada sekor wahabi pun stim ngan isu ni mcm mana dorang stim bidaah2kan orang buat tahlil yg statusnya khilaf tu hehehe..
ha elok la korang mampos ramai2 dapat menteri agama 3 suku..

Anonymous said...

Ini satu lagi HAPRAK...

Anonymous said...

Kebenviab melapau terhadap islam...

Anonymous said...

Bangkai..

Anonymous said...

Satu lagi bangkai..
Banyak betul bangkai...

Anonymous said...

Ye bangkai eddy wang

Anonymous said...

Ada parti agama pun parti tiga suku...

Anonymous said...

Ulamak tiga Su' pun ramai makan dedak. Ijmak ayatola tehran yg dipakai kot?

Anonymous said...

tu la padahnya bila lebai lantik presiden yg 3suku. sebab tu lebai kalah teruk dlm pru14. dah elok2 ramai mp masa pru13, sekarang tinggal 18 jer. susahla nak tegakkan islam kalau tinggal sikit. dah la sikit, ramai yg kaki ponteng pi majlis tahnik. bangkai betui!

Anonymous said...

pak karam, nik abduh dlm parlimen mcm bangkai jer, senyap sunyi. sepatutnya dia jadi panglima sergah PM dlm hal berkaitan agama, bahasa, raja2. dah tak berani bersuara ke? takut suara direkodkan ke? kehkehkeh

Ontahmano said...

Ya hadi mmg bangkai. Teruk betul lebai hadi tu.

Ontahmano said...

Setuju dgn anon 2pm, dlm pas mmg byk bangkai.

Anonymous said...

Elok la pak karam join parti ppph tu, saya setuju. Dlm pas sekarang byk bangkai. Parti dlm mcm bilik mayat, kat parlimen pun nampak pendang ja yg aktif, sekali sekala lebai tuan brahim yg bersuara. Mcmana nak jadi kingmaker ni? Bangkaimaker ok la kot.

Anonymous said...

MP pas yg 18org tu nampak mcm kecut jer dlm parlimen. Takut dgn tun madey ka? Mcmana nak jadi panglima islam kalau kecut. Atau pas ni jenis berani bila ramai jer. Itu perangai paria, bila ramai baru tunjuk taring. Tu la sapa suruh kalah teruk dlm pru14, Allah tak redha la tuu.

Anonymous said...

Pak karamu, kenapa pas letak halimah ali calon prk seri setia? Sedih la mcm ni, sepatutnya calonkan dr.zuhdi sebab dia pakar strategi parti atau letak hashim jasin sebab dia mursyidul am parti barulah boleh menang. Atau nasarudin tontowi atau mokhtar senik pun ok sebab serban dorang besar walaupun kote dorang kecik.

Anonymous said...

Betul tu anon 1.53pm, tuan brahim mmg haprak. Sokong.

Sayful Jaelani said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor whatsapp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll



 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.