Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KERJASAMA PAS DAN UMNO MUNGKIN MENJADI KENYATAAN

APAPUN BENTUK KERJASAMA DIANTARA PAS DAN UMNO, MAKA SETIAP PARTI PERLU BERSIHKAN DARI PENYAKIT DURI DALAM DAGING.

MEMELIHARA AGAMA PERLU MENJADI KEUTAMAAN, JANGAN JADI PAKATAN HAPRAK YANG MENENTANG RUU355.

PAS DAN UMNO WAJIB MEMELIHARA BANGSA DAN MENJADIKAN AGAMA SEBAGAI TERAS MEMELIHARA BANGSA, BUKAN SEMANGAT BANGSA.

WAKTU KEBELAKANGAN INI BANGSA DAN AGAMA MENJADI SASARAN ANGGOTA DARI PARTI PRO PAKATAN HARAPAN PERLU DIPERHATIKAN SECARA SERIUS.

TENTUKAN TIADA ISLAM ALA WAHABI, SYI'AH DAN LIBERAL TUMBUH DI NEGARA INI.

AWAS !!! SIKAP BERTAQIYAH DARI MEREKA !

- Pak Karamu-

 

Majlis Syura tentukan kerjasama Pas-Umno

AddThis Sharing Buttons

Muhammad Khalil Abdul Hadi
Muhammad Khalil. - Foto Sinar Harian oleh ROSLI TALIB
(Ubah saiz teks) 
 
BATU PAHAT - Kerjasama  antara Pas dan Umno selepas pilihan raya umum lalu bergantung kepada keputusan pimpinan parti termasuk Majlis Syura Ulama Pas, kata Ketua Pemudanya Muhammad Khalil Abdul Hadi.

Beliau berkata setakat ini prinsip Pas kekal berpegang kepada konsep 'taawum', iaitu penyatuan atau kerjasama dalam perkara kebaikan dan bukan perkara kejahatan.

"Kita akan lihat dari semasa ke semasa bukan sahaja dengan Umno, Pakatan Harapan (PH) pun sama… keperluan untuk membentuk gagasan Umno-Pas sekarang belum ada… ia bergantung kepada Majlis Syura Ulama Pas," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Muktamar Dewan Pemuda Pas Johor di Kompleks Pas Sungai Tongkang, di sini, hari ini.

Muhammad Khalil mengulas kenyataan bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid Mohamad dalam blognya semalam yang menggesa Pas dan Umno bersatu dan tidak boleh bersendirian sekiranya mahu memberi keputusan lebih positif pada pilihan raya umum akan datang.   -Bernama

71 orang berkata:

Unknown said...

ASSALAMU,ALAIKUM NAMA SAYA (IBU NUR) TKW DI MALAYSIA
Maaf sebelumnya jika lewat Tempat ini saya menceritakan kisah hidup saya niat saya hanyalah semata ingin berbagi tapi semua tergantung Anda percaya atau tidak yang jelasnya inilah kenyataan nya...
Syukur alhamdulillah kini saya bisa menghirup udara segar di indonesia karna sudah sekian lama saya ingin pulang ke kampung halaman namun tak bisa karna ada hutang yang harus saya bayar di majikan yaitu 370 juta untuk uang indo namun,saya tidak pusing lagi sebab kemaring saya di berikan Info oleh seseorang yang tidak saya kenal,katanya kalau mengalami kesulitan Ekonomi,Terlilit hutang silahkan minta bantuan sama AKI DARSA di Nomor Telpon (085-333-222-717) di jamin bantuan beliau 100% …
INILAH JENIS PESUGIHAN BANTUAN DARI AKI DARSA
1.PESUGIHAN
2.TOGEL 2D-3D-4D-5D-6D
3.DANAH GHAIB
4.PENGGANDAAN UANG
5.UANG BALIK
6.NIKAH JIN
7.PENGLARIS BISNIS (Jualan,Tokoh,warung)
8.JUAL BELI TUYUL
9.PERLANCAR DALAM BERBAGAI HAL
Jadi saya beranikan diri menghubungi beliau dan menyampaikan semua masalah saya dan alhamdulillah saya bisa di bantu,kini semua hutang saya sama majikan saya di MALAYSIA semua bisa terlunasi dan punya modal untuk pulang kampung,,,,
Jadi buat yang pengen seperti saya silahkan Hubungi AKI DARSA di nomor (085-333-222-717) Anda tidak usah ragu atau hal semacam sebab saya dan yang lainnya sudah membuktikan keampuhan bantuan beliau kini giliran Anda trimahkasi atas bantuan nya aki wassalam

Anonymous said...

Aku dah cakap. Amanat hadi tu tak boleh pakai. Tapi kau degil. Kan dah kahak jatuh berterabur kat muka kau.

Anonymous said...

Kalau pas kerjasama dengan umno, eloklah kita ramai2 berjemaah pindah ker amanah. Tak sanggup kita nak mendokong bapak perompak.

Anonymous said...

Setujuuu sangat pas bekerjasama dengan umno. Kalau boleh bergabunglah sebelum prk balakong dan seri setia. Tentu boleh kalah besar. Opppss sorry, tentu boleh menang besar.

Anonymous said...

Dah lama rancang UG sejak tgna hidup lagi. Dedak pun dah merasa. Inilah masanya UG dimuktamadkan. Takbirr

Anonymous said...

nauzubillah. Sia sia saja perjuangan arwah tok guru nik aziz. dia lawan umno sampai hujung nyawa. selepas arwah takdak ni pimpinan yg ada sekarang suka sangat buat perkara2 mengarut. sekian sajalah perjuangan aku dgn pas. selamat tinggal.

Anonymous said...

karamu, jom la tinggalkan pas. majlis syura pun dah mengarut. murshidul am pun dah kena beli ke? ada ka patut dia suruh kita sokong lokman adam masa prk sg.kandis haritu. boleh percaya ka org mcm tu? dia sendiri pun kalah masa pru.

Unknown said...

UP= UMNO-PAS

Ontahmano said...

Karamu, hang sokong ka parti pas bergabung dgn parti perampok? Bagi la respon sikit. Sekurang2nya bagi la respon sebagai seorang manusia berakal, takkan nak jadi walaunta kaldai dicucuk hidung seumur hidup. Allah bagi akai, pakai la. Pemimpin pas pun senget takkan nak wala kot.

Anonymous said...

Betulkah pas ikhlas nak menyokong BN dalam prk balakong nanti? Kalau hanya sembunyi2, geli2 macam di si kandis, mcn mna nak menang??

Anonymous said...

Pakaramu sokong pas gabung dgn umno. Boleh bantu umno pupus dgn lebih cepat.

Anonymous said...

Wakil bn di balakong mungkin mca. Mca tolak ruu355. Tak kan ahli pas nak sokong.

Anonymous said...

Fuyoooo pas gabung umno! Siapa calon Pm? Hadi jadi Pm?
Zahid jadi Tpm?

Mesti gaduh punya!!

Anonymous said...

Dalam kajian akademik saya, parti manapun yang bergabung dengan pas akan berakhir dengan perpecahan dan parti serpihan baru akan muncul. Tak percaya, tungguuuu!!

Anonymous said...

Parti yang bergabung dengan pas akhirnya akan berakhir dengan episod permusuhan. Sejarah telah banyak kali membuktikannya.

~PakKaramu~ said...

NAK MASUK P.H PAYAH BANYAK SEBAB DAP DAH MASUK BANYAK JARUM, LAGIPUN TAK LAMA LAGI GAY JADI PM, DEMIKIANLAH KHABARNYA !!!

INSYA ALLAH PAK KARAMU AKAN SERTAI PARTI PPPH TAK LAMA LAGI, NAMPAKNYA PAS PUN LEMBAB SANGAT PANCUNG HUJAH MUSUH POLITIKNYA !

Anonymous said...

Siapa gay yg tn hj karam maksudkan tu? Ni macam cerita baru ni. Dapat dari geng agen CIA ke?

draracle said...

berat tuduhan pak karam ni. pak karam mesti maksudkan anwar ibrahim, kan? mudah2an ada anak cucu pak karam yg jadi gay. amiin ya robb.

Anonymous said...

HAH!? PAK KARAM NAK SERTAI PARTI PPPH?? TAKKAN PAK KARAM NAK TINGGALKAN PERJUANGAN ISLAM? TAK TAKUT JADI KAFIR KE? BUKANKAH HARITU CAKAP KAT NIK OMAR JGN TINGGALKAN PERJUANGAN ISLAM? JANGAN LA PAK KARAM, KITA WAJIB DOK DLM JeMAAH, KelUAR JeMAAH KANG MASUK NERAKA. TAK TAKUT KA?

Anonymous said...

pak karam, PPPH tu Parti Panji Panji Hitam ke? molek sangat laa kalau begitu. boleh laa ikut jejak brahim libya, boleh la angkat parang pancung org kafir. ahli ppph dapat lesen besar utk bunuh org dan tak berdosa. cuma satu jer nak tanya, pak karam larat lagi ke angkat keris dan parang?? mudah2an pak karam mati syahid mcm org memali yg bunuh polis tu.

Anonymous said...

jom walaunta sekalian, kita ramai2 buat parti baru, kita lantik pak karamu jadi presiden parti seumur hidup. kita wajib tumbangkan dap kafir harbi makan babi kencing berdiri.

Anonymous said...

Alhamdulillah. Syukur kepada Allah , sesungguhnya sangkaanku bukan suatu fitnah.

Anonymous said...

Abang kejam ketua perompak tahap dewa. Dap kafir harbi. Pak karam mistilah gabung abang sbb abang ketua perompak tahap dewa.

Anonymous said...

Kerjasama pas umno.

Dulu aku betul2 percaya UG tu fitnah jahat kpd hj hadi. Sekarang barulah aku faham. Rupanya bukan fitnah. Rupanya memang betul2. Patutlah arwah tgna marah sangat

Anonymous said...

Dulu masa umno tak rompak harta negara pun hj hadi keluarkan amanat lawan umno tu jihad. Kalu mati, mati syahid. Skrg boss dah macam Qarun simpan harta negara dalam rumah, nak kerjasama pulak.

Pelik puak2 pembela qarun ni

Anonymous said...

Pak karam.
Mintak tolong sampaikan salam kat nik amar. Bagitahu dia tolong selesaikan masalah tanah orang asli kat gua musang tu. Tak kan nak harap kat tun madey jugak. Tu kan tanggungjawab tn hj amar.

Anonymous said...

Betul tu tn hj karam. Masuk ph tak boleh sbb dap dah masuk jarum. Tn hj kena keluar pas dan masuk ppph. Boleh geng dengan ayah pin kejaan atas langit ketujuh dan ayatola eddy wang

Anonymous said...

Kalu nak lagi senang dan tak berbelit2, tn hj karam keluar je pas dan masuk umno. Buat apa tn haji nak ikut jalan belit2 kalu jln mudah pun ada. Tak payah la tn hj nak ikut hadi jalan belit2...

Anonymous said...

Ada sekor lebai tu tulis ke cakap ke suka sangat cerita pasal binatang. Hari ni dia cerita pasal gembala babi pulak. Agaknya sebelum jadi lebai dia pernah jadi gembala babi kot??

Anonymous said...

Pak karam cemburu ye mat sabu dah jadi menteri kanan? Janganlah pak karam kecewa, tu semua kan dah kerja Allah.

Anonymous said...

Pak karamu ni elok kalu duduk hutan gua musang jadi orang asli. Barulah pak karamu tahu macamana perangai sebenar pemimpin pas.

Anonymous said...

Negeri lain ada tanah adat, kenapa kelantan aje yang tak ada tanah adat untuk orang asli? Keturunan orang asli kelantan banyak yg telah berjuang melawan komunis tapi jasa mereka tidak dihargai langsung di kelantan. Tanah adat pun tak boleh bagi. Mcm mna islam pas nak jadi contoh.

Anonymous said...

Org asli dah duduk kat hutan tu lebih drp 2000 tahun dahulu sebelum kehadiran parameswara dan lobai2 pas. Tolonglah hargai mereka. Beri mereka tanah adat. Mereka juga rakyat kelantan. Sebahagian mereka dah masuk islam pada zaman tgna dulu. Janganlah kejam sangat. Orang asli kelantan pun nak hidup aman macam orang asli di pahang, terengganu, johor, kedah, n sembilan, sabah dan sarawak.

Anonymous said...

Munasabah ker kalau orang asli gua musang tu hanya diberi kawasan rayau sahaja? Luasnya pulak belasan hektar atau lebih kurang 50 ekar (20 X 2.5). Orang asli kau suruh merayau sekitar 50 ekar persegi?

Tokey balak cina harbi dan tokey musang king cina harbi boleh pulak ko bagi ribuan hektar!!! Haram jadah ko ni

Anonymous said...

Tokey balak dah kaya raya. Tokey musang king pun dah kaya raya. Puak ni la jugak ko bagi harta kat mereka. Ada masyukkkk ke sampai hak orang asli tu ko biarkan?

Anonymous said...

Ahli pas kelantan pun merayau seluruh malaysia cari kerja, cari rezeki anak bini. Ni orang asli ko bagi belasan hektar jer kawasan untuk cari rezeki. Ko ni bodoh ker hapa?

Anonymous said...

Allah dah bagi amaran supaya jangan rosakkan alam semula jadi. Orang asli dah tolong ko jaga hutan. Bagi ko hutan untuk guna oksigen bernafas. Tiba2 ko tindas orang asli yg banyak jasa pada ko. Tiba2 ko bagi hutan untuk dimusnahkan oleh tokey balak dan tokey durian musang king.

Patutlah Allah turunkan bala banjir lumpur kat negeri ko tiap2 tahun. Itu pun tak sedar lagi

Anonymous said...

Orang asli tu cuma mintak tanah adat untuk sara diri keluarga mwreka. Mereka bukan nak mintak jawataan exco selangor gaji 30 ribu. Bukan mintak porsche atau q7. Bukan mintak tanah adat sebab nak tambah bini muda 11 tahun. Kalau dah tau x ada tanah adat, buatlah tanah adat masa persidangan dun. Kenapa bodoh sangat ni.

Anonymous said...

Tanah hutan tu milik Allah, bukan milik bapak engko. Jadi apa masalahnya kalau bagi orang asli tanah adat kat hutan tu. Kalau tanah hutan bapak engko, orang asli tu pun tak akan marah kalu ko nak bagi kat tokey balak dan tokey musang king

Anonymous said...

Kalau kat tokey balak ko sanggup bagi ribuan hektar. Kat tokey musang king ko bagi ribuan hektar. Kat masyarakat orang asli ko bagi 20 hektar aje? Ko ni gila babi ke hapa?

Anonymous said...

Keturunan orang asli tu dah duduk situ ribuan tahun sebelum moyang ko lahir tengok dunia. Kubur moyang dia pun kat situ. Ko pulak perintah dah PULUHAN TAHUN. Tak kan la dalam puluhan tahun dah, hal tanah adat yg diminta oleh orang asli pun tak boleh nak settel. PULUHAN TAHUN hoiii!! Bukan 100 hari! Dah tu ko bising melalak macam tercekik tulang biawak kata PH mungkir janji manifesto walaupun perintah tak sampai 100 hari. Oiii ko ni tak ada otak ker hapa?

Anonymous said...

Macam ni la. Drp ko melalak pasal manifesto ph, melalak nak mintak harga minyak turun, melalak mintak royalti, baik ko melalak suruh lobai2 ko tu duduk dalam hutan simpan, cari rezeki dalam hutan simpan. Lepas tu tanya bos ko tu apa perasaan dia kalu hutan simpan tempat bos ko cari makan tu kena tebang, kena sapu tanam musang king. Mungkin masa tu baru boss ko boleh guna otak untuk berfikir!

Anonymous said...

Kalu ko jumpa takiyudin, tolong bagitau dia, orang asli tak kisah pun pasal manifesto ph tu, pasal bm, pasal gst, pasal gaji minimum 1500, pasal sabah dan sarawak. Yang mereka mintak cuma tanah adat. Mereka jumpa tun mintak tolong bukan pasal hapus ptptn, hapuskan tol atau uec. Mereka mintak tolong tun supaya bagi tanah adat kat mereka setelah boss korang buat pekakkk badakkk.

Anonymous said...

Pakaramu ni umur berapa? Lama lagi ke nak mati? Tak takut ker hidupkan balik fitnah yang dah reda? Sebelum mati besok sempat yer mintak maaf kat orang dan keluarga yg pakaramu fitnah tu? Ker memang saja2 nak jadi ahli neraka pulak bila dah mati besok?

Anonymous said...

Tak sabar rasanya nak dengar pemimpin parti korang umumkan kerjasama rasmi dengan umno di tv3 dan utusan melayu. Saya akan tepuk tangan memberi sokongan walaupun saya ahli PKR.

Anonymous said...

Mana tak cemburu beb. Doa laknat terbalik kena kat batang hidung sendri....

Anonymous said...

Patut dibentangkan di parlimen. Undi untuk kutuk kerajaan negeri yang tiada tanah adat. Buat ruu untuk pinda kuasa tanah dan hutan di bawaah kerajaan pusat.

Anonymous said...

Wajibkan pembalakan mesti mendapat kelulusan drp kerajaan pusat di bawah kementerian sumber asli.

Anonymous said...

Pentadbiran JHEOA negeri selangor, perak, kedah, penang, negeri sembilan, johor, sabah dan melaka semakin bwrtambah baik sejak diperintah kerajaan PH. Syabas!

Anonymous said...

Harga minyak dunia naik 30% sejak mei 2018 hingga ogos 2018. Tetapi harga minyak di malaysia tidak ikut naik. Ini adalah sebagai contoh kerajaan mengutamakan rakyat.

Anonymous said...

Terbaik tuan

Anonymous said...

Bekerjasama dgn parti mana pun kalau melibatkan hj hadi, nik abduh, zuhdi, nik amar, takiyudin, q7, pontowi, tar snake, razman dan lebai patah hati, memang tak boleh pergi ke mana. Paling kuat pun satu penggal pilihan raya saja boleh berbaik2. Lepas tu pecah balik dan jadi musuh lebih teruk.

Anonymous said...

Kerjasama pas dan umno mungkin jadi kenyataan:

Alhamdulillah jika hal ini benar2 berlaku. Cumanya umno kena kontrol pas tu dari segenap sudut. Jangan bagi bebas sangat hingga boleh jadi kaduk naik junjung. Kalau pasal jawatan dan kawasan calon pilihanraya, tolong jangan bagi kompromi sangat dengan pas ni. Budaya bagi betis nak peha dan belanda mintak tanah dah lama sinonim dgn pas dan kebanyakan parti yang bekerjasama dengan pas dah pernah merasa peritnya.

Mintak maaflah cakap, pas ni manis muka masa mula bekerjasama sahaja. Bila dah nak naik sikit mulalah tunjuk belang sebenar. Budaya mengugut dah pernah dirasai oleh dap dan pkr sebelum ini. Kalau ahli parti sendiri yang pernah berjuang seumur hidup sanggup dibarua dan dihina pelbagai cara, apalah sangat kalau setakat ahli umno.

Tak apa, umno boleh cuba. Tapi jangan sedih jika jabat tangan hari ini akan bertukar menjadi ejekan spt munafik, fasik, kafir, agen, barua dan lain2.

Tanyalah siapa juga ahli politik terdahulu jika anda tidak percaya!

Anonymous said...

Gst 0%

Kalu beli barang rm1, tak payah tambah 6 sen. Kalu beli barang rm10 tak payah tambah 60 sen. Kalau beli barang rm100 tak payah tambah rm6. Kalu beli barang rm1000 tak payah tambah rm60. Kalau nak kahwin beli barang rm10 ribu tak payah tambah rm600.

Tapi banyak sangat orang2 tua pas dan umno yang menolak gst dihapuskan walaupun mereka tak berpencen atau pencen dia pun cuma rm400 sebulan!!

Anonymous said...

Sedih laa bila dengar org asli dinafikan hak mereka di negeri serambi mekah. Elok tukar jer nama jadi serambi israel.

~PakKaramu~ said...

TUNGGU PARTI PPPH TERTUBUH, JAHANAM KO RANG !

Anonymous said...

Kikiki Parti Pundek Pundek Hitam ka karamu oi?

Anonymous said...

Dah tubuh ppph jgn lupa buat amanat baru, yg tak jadi ahli, kapir belaka.

Anonymous said...

Umno dan pas nak bekerjasama? Cantikkk. Perangkap dah mengena!

Anonymous said...

Yahudi tindas orang palestin. Pas tindas orang asli.

Anonymous said...

Kalau bagi ph perintah kelantan, masalah orang asli akan dapat diselesaikan.

Anonymous said...

Kalau ada tanah adat untuk orang asli susah la nak tebang balak. Kalu tak tebang balak macamana nak buat rumah banglo untuk anak2. Kann

التسويق الاكترونى said...

Thank you very much for accepting the comment

شركة كشف تسربات المياه بالرياض
افضل شركة كشف تسربات بالرياض
شركة تنظيف مكيفات بالرياض
شركة تنظيف مكيفات اسبلت بالرياض
شركة تنظيف ستائربالرياض
شركة تنظيف السجاد بالرياض
شركة تنظيف وغسيل كنب بالرياض
ارخص وافضل شركة تنظيف فلل بالرياض
ارخص شركة تنظيف منازل بالرياض
ارخص شركة تنظيف موكيت بالرياض
ارخص شركة مكافحة حشرات بالرياض

Anonymous said...

Wow! PPPH!? Parti apa tu karamu? Gabungan Pas dan umno ka? Sapa boss? Hadi atau zahid? Gabungan PIGS (Pas Ikatan Gagasan Sejahtera) apa cerita? Semoga dimudahkan urusan penubuhan PPPH. Jgn lupa buat amanat baru tau. Kad keahlian pastikan berdaftar sebagai ahli syurga.

Anonymous said...

Pak karamu, ppph tu parti jihad utk tentera sabil ke? Baguih la, pak karamu bulih mati syahid mcm brahim libya yg bunuh polis tu.

Anonymous said...

Ulasan pak karam awal2 tulisan utk entri ni pasal duri dlm daging tak relevan langsung. Dua2 parti dah setuju, ON jer la. Slow2 la lepas tu buang duri tu. Yg penting pas dan umno bergabung utk perpaduan ummah. Bawakan agenda melayu, islam dan raja2 barulah PH boleh terus kekal mentadbir sebagai kerajaan. Teruskannnn... kami setuju jer.

Anonymous said...

Pak karamu, bila nak tubuhkan PPPH? Sebelum tu buat fatwa haramkan DAP dulu ya.

Anonymous said...

banyaknya musang transgender....

Anonymous said...

ha mamposla korang ramai2..dapat menteri jaga agama yg mcm orang x siuman hehehhehe..

Anonymous said...

lagi 1 aku nak nasehat pas secara jujur..ko berenti la berlagak bijak kalo hidup ko nak selamat..ko taawum la bagai..ko baru je dapat kesan bahawa dap tu ialah manusia2 barua..sedang umno yg bodoh tu dah lama nasehat ko pasal dap dlu sebelum ko dapat cornfirmkan sape dap tu..bukan ke itu maknanya ko yg lagi bodoh dari umno?..dahbla ko tu bodoh hari ni ko masih lg nak berlagak pandai taawum2 la bagai..ko manusia sombong..bahkan dlu kalonko ingat,selain umno bgtau ko yg dap tu barua umno juga dah bgtau ko dlu bahwa korang ni bangsa penjual agama..jika ko akhirnya setuju yg dap tu sebenarnya barua seperti yg dinasehat umno..maknanya ko kene nilai juga yg umno kata korang ni bangsa manusia penjual agama..sebabnya korang bodoh sangat lambat untuk kenal dap berbanding umno yg korang kata bodoh..ko berenti la taawum ko tu bagai..ko bawak diri mcm orang bodoh je skrg..selamat idup ko insyaAllah..pakkaramu..ko elok la keluar dari pas..pas ni parti sombong..ko jgn sokong sesapa..sampai waktu pilihanraya..ko istikorah..ko pangkah la mengikut yg Allah "signalkan" dr istikoroh ko..lalu ko rahsiakan sape yg ko pangkah..dah terang2 pas tu bodoh dari umno..lagi nak belagak taawum2 la bagai..lagi ko nak stay dalam pas hehe..aku doakan ko keluar dan bahgia setelah keluar..insyaAllah

Sayful Jaelani said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor whatsapp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll



 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.