Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Daripada mati sakit jantung, lebih baik mati dibunuh Umno

Sehari dua ni Umno mencipta kemenangan demi kemenangan. Dari isu hudud sampailah isu jenayah yang statistik kata tinggi di Johor. Umno tentu rasa dia macam ketua mafia yang ditakuti di negara ini. Manakan tidak, tindak tanduk pembangkang nampak sangat diagendakan oleh Umno.

Saya bertemu beberapa kawan yang kata tak boleh buat itu dan tak boleh buat ini. Bila ditanya kenapa, depa kata nanti Umno make an issue out of it. Tak pa, saya tak akan mencarut lagi. Tapi nampak sangat pembangkang-pembangkang berjiwa kontot ini terang-terang diagendakan oleh Umno.

Kalau saya jadi Umno, saya akan berlagak sakan sambil bersiul atas jalan.

Dalam isu hudud, apa yang banyak orang mungkin tak nampak ialah demokrasi tak laku seduit pun bila sampai kepada melaksanakan ajaran Islam. Semua pihak, Umno yang menolak hudud kerana hukum Allah itu depa kata tak sesuai, DAP yang berkeras kononnya dengan sekularisme negara dan perlembagaan (sila lihat jawapan Prof Dr Abdul Aziz Bari dalam berita Malaysiakini 29/8/10 "'Karpal's stand on hudud complete nonsense'") dan semuanya tidak mengiktiraf demokrasi apabila sampai kepada bab melaksanakan ajaran Islam.

Kita dah lama lihat perkara itu. Misalnya kemenangan parti FIS di Algeria melalui saluran demokrasi atau pilihan raya tidak diiktiraf oleh Barat yang kononnya menjunjung demokrasi. Begitu juga kemenangan Hamas melalui pilihan raya juga nampak sangat enggan diiktiraf oleh Barat.

Begitu juga di Malaysia, orang yang bercakap macam bagus sangat kononnya menghormati dan menjunjung demokrasi dan hak-hak demokratik orang lain, terang-terang tidak mahu mengiktiraf demokrasi apabila sampai kepada perlaksanaan ajaran Islam. Dalam tulisannya bertajuk "Hudud dan Kelantan" yang disiarkan Malaysiakini 26/9/11 lalu, Dr Abdul Aziz kata:
Kita harus ingat bahawa permintaan hudud di Kelantan dilakukan melalui saluran demokrasi. Ini adalah apa yang Umno, DAP, MCA dan Gerakan perlu sentiasa ingat.
Hampa nampak dak? Demokrasi tak guna seduit pun di sisi Umno, DAP, MCA dan Gerakan bila sampai kepada bab perlaksanaan ajaran Islam.

Kesimpulannya, dalam kes hudud, Umno menang. DAP, MCA dan Gerakan bertepuk tangan kegembiraan. Pada masa yang sama, para pemimpin berjiwa kontot yang diagendakan langkah mereka oleh Umno terus berkeliaran dalam PAS dan Pakatan Rakyat.

Lepas tu bab bendera. Punyalah kecut teloq takut sangat kat Umno, DAP sampai tak tentu arah dan menggantung keahlian Adun Kota Shah Alam, M Manoharan. Umno menang.

Masuk pula bab jenayah di Johor. Macam terbirit-birit merangkak-rangak Lim Guan Eng memohon maaf kepada sultan Johor. Eeeeeee!! Macam hari-hari DAP kecut teloq dan Umno menang. Esok lusa hampa buli lagi DAP tu, Umno oi. Depa mesti kecut teloq punya.

Bila puak Umno kata depa nak serang lagi ceramah Haji Mohamad Sabu, tu menunjukkan dengan jelas depa terasa sangat depa dok menang sakan (lihat berita Malaysiakini 29/9/11 bertajuk "Perkasa ancam lagi protes terhadap Mat Sabu"). Saya menyimpan impian agar orang-orang PAS tidak buat kerja gila lagi bila dah kena carut.

Betul, nasib baik Mat Sabu kata dia tak rasa apa-apa dengan amaran itu. Ada la nampak maruah sikit. Sikit. Tapi, PAS sebagai sebuah organisasi yang saya nampak hanya buat laporan polis ja. Nak tergelak aku tengok! Umno tunjuk bagak, PAS takat buat laporan polis ja.

Saya nampak ramai dalam gambar PAS buat laporan polis tu orang yang dah berumur. Saya tak nak la kata apa-apa. Tetapi, bila tengok Umno bersemangat sakan nak menyerang dan mengganas, dan saya pula dah 53 tahun, sakit jantung pula, dengan merendah diri habis-habisan kepada Allah s.w.t. dan golongan muttaqin, saya habaq kat diri sendiri bahawa, daripada mati sakit jantung, lebih baik mati dibunuh Umno (Gambar di atas ihsan Chegu Bard).

0 orang berkata:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.