Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MEMANG BANYAK KERJA TAK BUAT BETUL

KERJA MAKAN GAJI LA KATAKAN


SPR kantoi, tembelang makin terbongkar

Posted on Tuesday, September 27 @ 18:00:00 PDT by paktam

KUALA LUMPUR: Jabatan Pilihan Raya Dewan Pemuda PAS Pusat gembira dengan terbongkarnya isu-isu membabitkan penipuan, penyelewengan dan salah ghttp://thestar.com.my/archives/2010/7/9/central/m_3sany.jpguna kuasa oleh penjawat awam dan agensi kerajaan seperti SPR dan JPN dalam “meng iyakan” daftar pemilih bagi memenangkan Umno-BN dalam pilihan raya akan datang. 
 
Menurut pengarahnya, Mohd Sany Hamzan, pendedahan Malaysiakini oleh seorang pemastautin tetap yang memohon untuk mendapatkan taraf ke warganegaraan negara ini telah “dinasihatkan” oleh pegawai Jabatan Pendaftaran Negara supaya “mem balas budi” dan men jadi tugas utama beliau sekiranya diberikan ke rakyatan untuk mengundi parti pemerintah iaitu BN.

Paling memeranjatkan, tegasnya, petikan Wikileaks (kabel diplomatik Amerika yang bocor), tentang pendedahan bekas Pengerusi Mafrel (NGO Pemantau Pilihanraya), Abdul Malek Husin, terhadap pengakuan yang telah dibuat oleh be kas Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman yang mengakui Umno telah melaksanakan “kempen kotor” untuk merampas Sabah daripada PBS waktu itu.
 
Dakwanya, Rashid mem berikan taraf kewarganegaraan dan kad pe ngenalan Malaysia kepada le bih 600,000 pekerja asing (kebanyakan dari Indonesia dan Mindanao, Filipina) untuk menjadi pengundi berdaftar di Sabah.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.