Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DAP NAFI SIMBAH CAT

Calon DAP nafi simbah cat pada poster lawan Penyandang ADUN Bukit Assek dari DAP, Wong Ho Leng menafikan sekeras-kerasnya telah menyimbah cat pada poster dan papan iklan pesaingnya - Chieng Buong Toon, serta mengedarkan risalah ancaman bunuh.

Sebaliknya, beliau mengutuk perbuatan tersebut dan mengalu-alukan siasatan polis serta menyalahkan SUPP yang didakwanya memperbesar-besarkan perkara itu untuk memancing undi simpati untuk Chieng.

Berikutan itu, Wong turut mendesak polis menyiasat kemungkinan tersebut.

"Chieng telah melakukannya (tiba-tiba menangis) dua kali, saya tidak akan terkejut jika episod ketiga berlaku," katanya dalam sidang akhbar hariannya.

Wong juga menggesa Chieng untuk supaya tidak mengulangi (menangis) dan bersaing secara betul dan jujur.

Calon DAP bagi DUN Dudong, Yap Hoi Liong pula mengecam perbuatan membeli undi, dan mengatakan parti itu telah memasang "pengintip" untuk mengesan pembelian undi di setiap rumah panjang.

"Saya ada menerima banyak aduan, kami akan mengumpul butirannya dan membuat laporan polis," katanya dalam satu sidang akhbar DAP.

"Kami akan menubuhkan sebuah pasukan petugas dan melantik dua hingga lima orang untuk memantaunya," tambahnya.

Wong juga mendedahkan yang beliau telah menerima tujuh hingga lapan aduan yang mendakwa "polis" mengugut untuk menangkap pengundi yang mengundi menentang BN.

Bagaimanapun, kata Wong, belum masih belum dapat mengesahkan sama ada aduan itu benar-benar membabitkan polis.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.