Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PRU 13: PKR bertekad tanding 97 kerusi parlimen


Sunday, 19 June 2011 Super Admin
 

PKR juga berpendirian bahawa kerusi di mana terdapat para pengundi bercampur adalah milik parti itu.

(Free Malaysia Today) - PKR bertekad untuk bertanding di semua 97 kerusi Parlimen dalam pilihan raya umum (PRU) ke 13 nanti, kata Timbalan Presiden Azmin Ali.

Katanya, PKR juga berpendirian bahawa kerusi di mana terdapat para pengundi bercampur adalah milik parti. Inilah pendirian PKR dan telah diterima serta dipersetujui oleh rakan PAS dan DAP.

“Bagaimanapun, kerusi yang ditandingi oleh PKR mungkin akan bertukar dengan DAP dalam PRU ke 13,” katanya dalam sidang media selepas Konvensyen Pilihan Raya PKR di sini hari ini.

Menurut Azmin, keputusan PKR bertanding 97 kerusi telah dipersetujui oleh DAP dan PAS kerana ia merupakan formula yang digunakan dalam PRU 2008.

Bagaimanapun, beliau berkata, rundingan pembahagian kerusi masih berjalan dan berharap dapat diselesaikan secepat mungkin.

“Di beberapa buah negeri, rundingan pembahagian kerusi sesama Pakatan Rakyat sudah selesai, malah ada yang telah menghantar senarai calon kepada parti.

“Senarai calon itu akan diserahkan kepada Presiden (Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail) untuk diteliti sebelum ditentukan oleh biro politik PKR,” katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.