Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Monday, July 11, 2011

BERSIH 2.0: Sumbangan Ikhlas Untuk Allahyarham Baharuddin Ahmad

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Saya tidak mengenali Allahyarham Baharuddin Ahmad. Rakan-rakan FB saya juga tahu bagaimana pedasnya kritikan saya terhadap perhimpunan Bersih 2.0 yang dianjurkan pada 9 Julai 2011.

Pagi ini di News Feed, berderet capaian artikel-artikel dan berita mengenai kematian Allahyarham sewaktu menghadiri perhimpunan berkenaan.

Atas dasar kemanusiaan, timbul pula rasa simpati terhadap balu dan anak-anak Allahyarham yang ditinggalkan. Apatah lagi bila menyedari bahawa keluarga beliau tinggal berdekatan sangat dengan blok apartmen yang saya pernah diami ketika bujang dahulu.

Malangnya tiada sebarang laman web atau portal berita yang memaparkan info akan metoda untuk menyalurkan derma.

Oleh itu saya mengambil inisiatif sendiri untuk menelefon beberapa pejabat Keadilan Negeri dan akhirnya berjaya bercakap dengan seorang wakil dari Pejabat Cawangan Wilayah Persekutuan.

Beliau memberikan nombor telefon sel balu Allahyarham, Puan Rosni Malan dan saya telah bercakap sendiri dengan beliau. Suara beliau kedengaran sayu dan sebak.

Selepas menyatakan ucapan takziah dan kekesalan atas tragedi yang menimpa Allahyarham, saya meminta nombor akaun bank beliau untuk perhatian mana-mana individu yang ingin menyalurkan derma ikhlas.

Di sini saya sertakan alamat perhubungan, nombor telefon dan nombor akaun Maybank balu Allahyarham, seandainya ada antara kita yang sudi meringankan beban keluarga beliau dengan menderma sekadar termampu.

Kata-kata dorongan dan semangat juga, saya kira, akan banyak membantu.
No 9-0-4, Kelompok Camar A,
Jalan AU3,
Kuala Lumpur
Telefon: (+6013 364 6233 - Puan Rosni binti Malan)
Nombor Akaun Maybank: 164052323091
Nombor Akaun Hong Leong Islamic Bank: 19901000162
Lakukanlah atas dasar kemanusiaan.
Bukan kaum.
Bukan politik.

Sekian, terima kasih.

Nota: Harap jangan meninggalkan sebarang respons, capaian atau komen berbau politik atau kebencian di sini.

Kredit: Asrul Muzaffar Muhammed (http://www.facebook.com/as​rulmm)

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.