Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ZAHID ANAK LELAKI HAMIDI DISUMPAH JADI KETAM !

 
Ahmad Zahid Hamidi Diminta Usah Jadi Seperti KetamClaws for concern: Paul Worsley gets to grips with the giant crab he caught in Lyme Regis harbour

SETELAH ZAHID ANAK LELAKI HAMIDI DISUMPAH JADI CRAB LALU DITANGKAP OLEH ONG PUTIH NAK SERAHKAN PADA HARUN TAIB KAT TRENGGANU NAK LEPASKAN DEKAT NGAN PENYU BELIMBING ! PENYU JALAN LURUS, KO TETAP JALAN KIRI DAN KANAN, BILA KO NAK BETUL ???


Oleh: sripetaling


Kuala Lumpur, 3 Ogos 2011 - Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Dato' Tuan Guru Haji Harun Taib (gambar) menegaskan bahawa UMNOlah yang sepatutnya mengikut Ulamak dan bukan menyuruh ulamak mengikut parti itu.

Beliau menyatakan demikian sebagai mengulas kenyataan Naib Presiden UMNO dalam Utusan hari ini yang bertajuk "Hukum: Ulama dinasihat tidak berpihak kepada parti politik


Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi yang dipetik berkata "Berilah nasihat tanpa kira kumpulan atau parti politik tertentu. Bukannya jika sesuatu parti itu membuat maksiat, ulama yang memihak kepada parti itu membiarkannya tetapi bertindak sebaliknya jika parti lain membuat perkara sama."


Dato Tuan Guru Haji Harun Taib berkata: "Orang yang bukan ulamak hendaklah mengikut para ulamak muktabar dan meminta nasihat daripada mereka dan bukannya mengarahkan para ulamak mengikut telunjuk UMNO".


Beliau meminta agar Ahmad Zahid Hamidi jangan menjadi seperti ketam yang mengajar anaknya supaya berjalan betul.


Seterusnya beliau menjelaskan tentang peranan ulamak sepertimana yang diriwayatkan di dalam hadis dengan berkata: "Seperti mana yang diriwayatkan di dalam hadis ... Ulamak di atas muka bumi ini saling tak tumpah seperti bintang di langit, mereka dijadikan petunjuk oleh sesiapa berjalan di darat dan di laut, jika bintang tersebut tidak ada maka hilanglah panduan bagi mereka yang berada di darat dan di laut".


"Ulamak yang muktabar ialah ulamak yang mempertahankan dan menyampaikan kebenaran berdasarkan sumber al-Quran dan hadis Rasulullah s.a.w", ujar beliau lagi yang juga merupakan Adun Manir.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.