Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TIADA SALAHNYA JUI MENG SEBUT YA ALLAH ! Pak Karamu

Chua Jui Meng sebut Ya Allah positif atau negatif?

Sunday, September 11, 2011
Lihat bawah ;


Aku sebenarnya bukan nak menyemak sangat dalam urusan ko putera apc tapi pasal dah ada orang bagi link neh kat aku soh aku pun cadang nak berborak santai larh dengan ko. Mungkin di depan ko politik segala2nya. Umno dan bn segalanya2. Tapi aku nak nasihatkan ko politik politik juga tapi benda macam kat atas neh ko kena fikir positif. Hujah ko di bawah neh ;


Bila Masa Chua Jui Meng Masuk Islam ?? Tak Bagi Tahu Pun ??

Aduh! Hebat puak-puak Pakatan Haram ni. Semalam Mat Syabu tukar fakta sejarah. Hari ini Chu Jui Meng pulak tukar Agama.

"Sampai bila ya Allah ..."

Sejak bila Chua Jui Meng masuk Islam?

Oh ya. Saya lupa. Nanti juak-juak Pakatan Haram kata, nama Allah boleh digunakan oleh semua Agama.

Siapa aku nak pertikaikan kan?

Mereka ada pemegang kunci syurga. Mursyidul Am Nik Aziz Nik Mat! 

-Putera.

Aku hormat hujah ko, tapi sayangnya ia tak betul. Hormat hal yang lain . Tak betul hujah ko hal yang lain pula.  Ko kena faham bahawa Allah swt tuhan sekalian makluk. Bukan tuhan sekalian islam sahaja. Kalau ko faham neh sudah tentu normal pengucapan chua jui meng di atas. Apa yang penting ialah kalimah Allah swt digunakan untuk Allah swt.. bukan untuk hal yang lain. 

Dan ini hujah nik aziz. Ko dah salah faham bila ko fikir pr cakap kalimah Allah swt boleh digunakan oleh semua agama. Sebenarnya pr hanya bercerita pasal kristian sahaja. Tidak termasuk agama yang lain2. 

Itu pun bersyarat. Kalimah Allah swt wajib digunakan pada tempat yang betul iaitu mengenai Allah swt bukan mengambarkan Allah swt kepada makhluk ataupun objek tertentu. Aku tidak mahu ko terus terusan menyebarkan fitnah dan memanipulasikan / memesongkan maklumat sebenar. Jadi orang islam macam kita neh, harus belajar mencintai kebenaran [islam] bukan nya politik. Fikirlah baik2 putera apc. 

Jangan membelakangkan ahti nurani ko. Asal manusia semua nya adalah baik2. Mari kembali semula kepada asal kita. Jangan lagi memesongkan maklumat atas nama politik. Jadi manusia kena rujuk dan baca seme pandangan tak kira apa, jangan hanya pandangan sesisi kita je kita terima, pandangan lain kita tolak atas nama politik. 

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.