Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AIIK ! DIA CUBA KATA ISLAM ADA KEKURANGAN ?

CUBA BAGI DIA KOMEN TENTANG DASAR PAS, IAITU AL QURAN, HADIS IJMAK ULAMA DAN QIAS ! DIA NI UBUN-UBUN LEMBIK LAGI !

Wednesday, May 9


Tolong maafkan saya Fathul Bari... hehe...

Fathul Bari Mat Jahaya Sudah Sesat!
Oleh: Yangretibase

"Pengerusi Jawatankuasa Himpunan Ulama Muda Malaysia (ILMU), Fathul Bari Mat Jahaya kelihatan selamba dan bersahaja, tetapi agak sinis apabila dia mengatakan bahawa Islam tidak ada kaitan dengan kepentingan politik; Islam tiada kaitan dengan parti UMNO atau PAS atau PKR; Islam tiada kepentingan dengan mana-mana individu.

Dia berhujah bahawa semasa dilahirka ke dunia, bayi tidak dimaklumkan sama ada bayi itu UMNO atau PAS atau PKR.

Astaghfirullahalazim! Terkesima saya mendengar ucapannya. Macam tak percaya. Hilang akalkah ketua ulama Muda UMNO ini tergamak mengasing-asing dan memisah-misahkan aspek politik pemerintahan negara daripada Islam?

Mengasing-asing dan memisah-misahkan Islam daripada politik bermakna menyamatarafkan Islam sebagai satu identiti dengan politik sebagai satu identiti yang lain. Dengan kata lain, bagi Fathul Bari, 'agama suku, politik suku'.

Kasihan saya kerana saya tiada autoriti untuk melabelkan Fathul Bari sebagai sesat atau lebih teruk daripada sesat. Apa makna Islam tiada kaitan dengan politik atau parti-parti politi? Tidakkah itu bermakna bahawa Allah SWT tidak campur tangan dalam urusan politik makhluknya yang bernama manusia? Dan berleluasalah secara sewenang-wenangnya kerajaan UMNO melakukan apa sahaja kejahatan kerana kejahatan mrereka tiada kaitan dengan agama, dan tidak dikira dosa pahalanya oleh Allah SWT?

Pada faham saya, setiap gerak-geri kita manusia dikira dosa pahalanya oleh Allah SWT. Lebih-lebih lagi, manusia sebagai khalifah Allah dipertanggungjawabkan untuk memakmurkan bumi Allah ini. Maka wajiblah aspek politik pemerintahan dan pengurusan negara itu merupakan satu juzuk yang sangat penting dan besar dalam Islam. Sangat gilalah sesiapa yang mengatakan Islam tiada kaitan dengan politik.

Lebih dahsyat lagi ialah kenyataan Fathul Bari bahawa Islam tiada kaitan dengan mana-mana individu. Saya tidak cukup akal untuk mengupas kenyataanya ini. Apa yang saya mampu katakan adalah bahawa Rukun Islam yang lima dan Rukun Iman yang enam itu tiada kaitan dengan Fathul Bari. Tegasnya, Islam tiada kaitan dengan Fathul Bari, sebagaimana didakwa olehnya.

Teramat sesat sesesat-sesatnya Fathul Bari apabila dia membuat kelakar bodoh kononnya bayi tidak diisytiharkan UMNO atau PAS atau PKR semasa dilahirkan oleh ibunya. Terlupakah dia bahawa semasa di alam roh lagi, bayi telah ditanya oleh Allah SWT yang bermaksud "Tidakkah Aku Tuhan kamu?". Lantas dijawab oleh bayi yang bermaksud, "Ya. Engkaulah Tuhanku. Aku bersaksi ...." (Kalau saya silap, tolong betulkan).

Lagipun, selepas beberapa ketika setelah lahir, bayi akan diazan dan diiqamat ke telinganya dengan maksud satu pengisytiharan kepadanya bahawa dirinya itu seorang Islam yang berTuhankan Allah Yang Maha Besar.

Saya akhiri tulisan ringkas saya ini dengan iringan permohonan maaf kepada Fathul Bari. Saya bukan ulama seperti kamu. Saya hanya manusia biasa yang jahil. Namun, saya berasa beramanah serta bertanggungjawab untuk menyelamatkan umat Islam Malaysia daripada kejahatan ulama su' UMNO.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.