Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

01 November, 2012

Gambar 'Pengganas' Rakyat Malaysia Di Tangkap Di Lubnan Tersebar


Berikutan penangkapan dua orang rakyat Malaysia iaitu Razif Mohammed Aaref dan Mohammed Razin Shaaban di Lubnan beberapa hari yang lalu, kami ingin menggesa kerajaan Malaysia agar memberi pembelaan kepada mereka dengan menghantar satu pasukan peguam.

Tindakan media massa Malaysia yang menggelarkan mereka sebagai pengganas juga amat dikesali. Rafik dan Razin merupakan rakyat malaysia yang berusaha memasuki Syria untuk bersama-sama mujahidin di sana tetapi ditahan oleh tentera Lubnan beberapa hari yang lalu.

Kami akan melaporkan perkembangan mereka dari masa ke semasa. Doakan mereka.
 
Kenapa cepat benar kita melabelkan  Razif Mohammed Aaref dan Mohammed Razin Shaaban sebagai pengganas, tidak takutkah kita terjebak dalam dosa memfitnah, adakah kamu tahu niat dan apa yang tersemat di hati mereka, adakah kamu Tuhan? 

A
dakah apabila Amerika dan Yahudi melabelkan mereka sebagai pengganas, kita umat Islam menyambung lidah-lidah Syaitan mereka.

Apabila kita melabelkan mereka sebagai penjenayah dan pengganas, tidakkah kita menyinggung perasaan keluarga mereka dan semua Mujahiddin yang berjuang menentang Bashar Al-Assad di Syria. Kalau kamu penakut jangan cepat melatah, duk diam-diam.

Aku sedih melihat Umat Islam disembelih di Myammar, bangsa Rohingya yang ditindas dan kenapa media massa tidak menjadikan isu ini sebagai satu keutamaan..Pelik jugak aku, tapi bila melibatkan pembelaan kepada Umat Islam dituduh pulak pengganas. 

 Bagi akulah kedua-dua pemuda ini adalah seorang yang begitu bersemangat dalam membela nasib saudara kita yang dibunuh di Syria.

Pandangan aku untuk Razif Mohammed Aaref dan Mohammed Razin Shaaban, kalau hendak berjuang ilmu mesti cukup didada dan mesti ada strategi, jangan buat sesuatu dengan membabi buta.

Semoga kamu mendapat keadilan di Mahkamah Lubnan..Ameen. 

Gambar  di atas ialah Mohammed Razin Shaaban. Sumber ~ fb.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.