Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
 

Khamis, 29 November 2012

5 Orang Pemimpin Umno Yang Ketakutan..

Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata ingatan Datuk Seri Najib Tun Razak supaya rakyat tidak memberi peluang kepada pakatan pembangkang untuk memerintah negara, bukan bertujuan menakut-nakutkan mereka.

Beliau berkata pelbagai kepincangan pentadbiran di negeri di bawah pembangkang menjadi bukti mereka tidak berupaya membentuk kerajaan yang mantap untuk meneruskan agenda pembangunan negara.
 
"Peringatan Perdana Menteri tentang perkara ini bukan untuk menakut-nakutkan. Kita tak boleh perjudikan masa depan negara hanya kerana kita nak mencuba.

"Ini bukan masa depan kita sahaja tetapi juga melibatkan masa depan anak-anak kita," katanya mengulas ucapan dasar Presiden Umno sempena Perhimpunan Agung Umno 2012 di sini Khamis.
 
Beliau berkata pentadbiran negara juga boleh menjadi porak peranda jika pembangkang memerintah, berdasarkan pertembungan ideologi yang dilihat dinegeri-negeri ditadbir pembangkang.

Pengamatan Muhyiddin dikongsi Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal yang melabelkan pembangkang sebagai tidak kompeten dalam aspek pentadbiran.


Hakikatnya pembangkang tidak membawa apa-apa kemajuan apabila diberi ruang untuk mentadbir negeri, tegasnya, sambil meminta rakyat supaya tidak menjadikan masa depan mereka dan anak cucu serta negara sebagai bahan uji kaji.


Dalam pada itu, Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin mahu idea menukar kerajaan jika inginkan pembaharuan 'dibasuh sebersih-bersihnya' daripada minda golongan muda.
 
Bagi Presiden Parti Progresif Penduduk Datuk M.Kayveas, rakyat diminta supaya tidak terpengaruh dengan budaya politik menipu pakatan pembangkang.

"Mereka buat janji tapi tidak ditunaikan...gabungan PAS, DAP dan PartiKeadilan Rakyat hanya untuk nafsu kuasa saja," katanya.

Presiden Parti Bersatu Sabah Tan Sri Joseph Pairin Kitingan berkata ketidaksepakatan dan percanggahan pendapat yang sering berlaku dalam kalangan pembangkang menjadi isyarat jelas mereka tidak mampu memerintah negara.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.