Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

  • Najib kecam Anwar 'Si Kitul moden' hina negara 
    SALMIAH DRUHAMAD DRAHSIN
    29 November 2012
    Datuk Seri Najib Tun Razak
    Datuk Seri Najib Tun Razak
     
    KUALA LUMPUR - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim diibaratkan Si Kitul moden dan menghina intelek rakyat Malaysia kerana tanpa rasa malu mengadu kepada negara luar untuk menjadi pemerhati pilihan raya di negara ini.

    "Waima, sudah 12 kali pilihan raya umum dijalankan di negara ini.


    "Dah lebih separuh abad pun kita merdeka... tahulah kita selok belok negara sendiri. Persoalannya, selepas mereka menang di lima negeri pada pilihan raya lalu tiada pula rumah siap pahat berbunyi," sindir Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam ucapan dasar Perhimpunan Agung Umno 2012 hari ini.


    Anwar sebelum ini meminta bantuan Australia untuk memastikan pilihan raya umum di negara ini berjalan secara bebas dan adil.


    Bagaimanapun permintaannya itu ditolak  Menteri Luar Australia, Senator Bob Carr yang berkata, Australia  tidak boleh dan tidak akan mempengaruhi cara pilihan raya umum patut dilaksanakan di Malaysia.


    Anwar juga dilapor memberitahu Carr beliua punya bukti tentang penipuan pendaftaran pemilih dan anomali lain dalam menghadapi pilihan raya itu.


    Tindakan itu bingkas dibidas Najib yang mengatakan "kalau tidak pandai menari, janganlah lantai dikata jongkang jongkit."


    "Misalnya, Suruhanjaya Pilihan Raya yakni SPR difitnah bertubi-tubi. Sehinggakan tunjuk perasaan dianjur.


    "Kita tahu, mereka lakukan ini sebagai tindakan awal jangka. Sebab, seandainya mereka kalah dalam pilihan raya nanti, bukan faktor tidak mendapat sokongan rakyat akan dibangkitkan namun, pihak SPR lah yang akan disalahkan dan dianggap tidak adil serta tidak berwibawa," kata Najib.


    Najib juga dalam ucapan lebih satu jam itu turut melabel Anwar yang pernah bertindak sebagai Menteri Kewangan ketika dalam kerajaan sebagai "sesumpah politik" dan bukan lah pengurus ekonomi yang cekap.


    "Beliaulah yang menggunapakai dasar maya Dana Kewangan Antarabangsa atau IMF bagi menangani krisis ekonomi ketika itu.


    "Semua orang mengetahui IMF masa tersebut diketuai oleh sahabat karibnya. Tindakan beliau memotong perbelanjaan pembangunan serta menaikkan kadar faedah di saat-saat keyakinan pasaran menurun dan memerlukan suntikan oleh Kerajaan telah menyebabkan kesengsaraan kepada rakyat terbanyak khususnya masyarakat perniagaan," kata Najib.


    Orang seperti selayaknya dipanggil sebagai lidahnya bercabang, ujar beliau.


    "Jelasnya, tiada orang boleh meneka watak sebenar beliau yang secara terang-terang mendukung usaha menjamin keselamatan Israel.


    "Akan tetapi, apabila kerajaan membentang usul mengecam Israel di Parlimen... dah... dia menyokong pulak...heran..heran...," tambah Najib.


     
    Kebijaksanaanmenjanjikan Kejayaandankebahagiaan Tetapijikadisalahgunakanakan Mewujudkanpenderitaan · · Works at Tidur Lepak Dan Makan (TLDM)
    Chua soi lek hina islam ko releks je kan? siap beri laluan terhormat masuk dalam tv3. bangang sembunyikan bukan utk tunjuk

    • Umno Harbi · Top Commenter · Tukang Kasi Lembu Kak Jat Makan at Kandang Lembu Kak Jat
      Lan Chow btul najib nih... ajak debat teloq pun lari masuk dalam

    • Hisham Yahya · Top Commenter
      apa kelas anwar nak berdebat dgn najib? dia cuma ahli parlimen biasa sedangkan najib PM. ke anwar tak sedar diri sbb selalui sgt org luar bg dia gelaran the Prime Minister in waiting. nasihat aku pada Anwar, keep on waiting

  • نور سوزانا · Top Commenter
    ajak berdebat secara intelektual tak mau nak tunjuk bodoh sampai bila najib???bini rosmoh cium jantan bollywood pun kau diam.....apa punya dayus PM ....Anak bini dedah aurat pun tak ambik kisah...ni pula nak bela rakyat....p mampus la najib.

  • Abdul Halim · Top Commenter · Works at Tenaga Nasional Berhad
    UMNONGOK PARTI SYAITANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

  • Warren Ziemier · Top Commenter
    ko plk najib si LUNCAI yg akan terjun ngn labu (UMNO) n x kn timbul2 lg...sedap kata kat org KITUL la mcm la diri ko tu bgus sgt

  • Zinbad Battle Station · Top Commenter · Smk victoria kl
    negara tak hina..yang hina parti suci umno...itu saja...mudah kan

  • Ben Karemo · Top Commenter · Uitm arau
    Ayat PM ..' taulah selok belok ' macam ada double meaning sahaja..

    Bakal Meletop...!! baru je masuk Malaysia, Indonesia & Singapura...... Anda JOIN, tak PANDAI SPONSOR pun dapat pasif income... (cuma tak byk, tp dapat TIAP_TIAP BULAN).. Kalau pandai sponsor: income tinggi TIAP2 MINGGU..!! Bonus terus masuk ke akaun Kad Debit anda.. Produk SISTEM TERBAIK..!! Anda ada bisnes apa saja, MLM ke, insurans ke, jual barang di FB..? Sistem kami sediakan landing page FREE, bg autoresponder free.. hosting FREE...!! Jom TEAM UP dengan KAMI:
    http://mohdaidil.stiforpmy.com/?SOURCE=Sinar atau http://www.stiforp.asia/Mohdaidil/?SOURCE=Sinar (jika bersama group kami, dapat EXTRA Sistem p.o.w.e.r.)

  • Roslan Mamat · Top Commenter · SMK Ibrahim Fikri, Kuala Terengganu
    perwatakan ssorg skar di ramali...tpi akn terkeluar jga akhirnya ...ibarat sepandai2 tupai itu melopat...berakhir nya ke tanah juga......usah di teliti pd rupa paras...jgan terpengaruh manisnya tutur bicara....kkadang hati amat busuk lebih dri......fikir2lah...

  • Azmi Yon · Kota Tinggi
    Saya mengagak kemenang pilihan raya oleh pati keadalian rakyat dalam pilihan raya ke12....mungkin ada penipuan itulah sebabnya beliau keluarkan isu itu berkali-kali.

  • Kata Kata Tipu Melayu · Hehehehe at Kambing Jantan
    suka tak suka ini ketentuan allah............kena bagi yang baru

  • Rozak Zaki · Top Commenter · Design Engineer at Electro-Mechanical Engineering Technology
    PAU telah bertukar pada PAPAR(Perhimpunan Anti Pakatan Rakyat)...Jelas PR memang cukup kuat hinggakan dari semua sayap UMNO sibuk bercerita mengenai PR...dari TGHA, hingga Sdr. Anwar semuanya tak betul dimata UMNO... mereka saja yg tak pernah silap, mereka saja yg betul dari dulu kini dan selamanya.. itulah UMNO....bila rakyat kritik, bermakna ada yg tak kena dgn UMNO.. malangnya mereka tidak mahu mengakui kekurangan mereka...hanya dgn menukar kerajaan baru UMNO akan tersedar.. dan itulah yg rakyat bakal lakukan.. tukar.. dari BN pada PR..!!
    sejarah manusia dari awal hingga kini jika sesuatu tidak hebat org x citer....
    ini bermakna PR hebat sebab selalu diciterkan dari 2008 utamanya hingga kini

  • Rozak Zaki · Top Commenter · Design Engineer at Electro-Mechanical Engineering Technology
    Apalah KETUA BN & UMNO ni. Patutnya dalam ucapan dasar dan AGM Parti tak payahlah cerita tentang orang ....Nampak sangat dah tak ada modal ...Seorang pemimpin dan parti yang hebat dalam AGM cerita perkara dasar. Future tranformasion... Kalau cerita DSAI pun masuk dalam AGM, lagi2 dalam ucapan dasar Presiden ... nampak sangat semua dah tak bijak dari atas sampai bawah ...Kata tok guru saya "LEKEH" ..."CAP AYAM" ... Minta maaf cakaplah ... Inikah kualiti 55 Tahun memerintah????

  • Mohd Yusof Muda · Top Commenter · Works at Pesara Kerajaan
    Kalau dah tahu banyak perkara tentang Anwar tidak betul kerapa dia ajak berdebat tidak disahut? Bukankah banyak perkara boleh diselesaikan kalau berada di pentas yang sama...

  • Panduanweb Pro · Top Commenter
    Video izzah kantoi lagi ==> http://tinyurl.com/VideoIzzah12

  • Tn Hj Mohamad Kamal · Top Commenter · Konsultan Umrah & Haji at UMRAH HAJI CONSULTANT
    UMNO MENGATA, MENGUMPAT, MENCACI ANWAR. HAK RAKYAT TELAH DIRAMPAS KENAPA TAK SEBUT? TUTUP KESALAHAN SENDIRI DENGAN MENCARI KESILAPAN ORANG LAIN, ADAKAH INI PEMIMPIN YANG BAIK? DEKATI RAKYAT, PULANGKAN HAK RAKYAT, DENGARLAH RAYUAN DAN RINTIHAN RAKYAT. BUAT SESUATU PROJEK RUJUK TERLEBIH DAHULU DENGAN RAKYAT. JANGAN BUAT KEPUTUSAN SENDIRI DI PARLIMEN. RENUNGKANLAH....

  • Lizam Mat Isa · Top Commenter
    doa pas dah mujarab, tunggu ko pak jib, deepak pun dah timbul musa hassan pun dah timbul, mcm2 lg akn menyusul..

  • Mungkar Nakir · Top Commenter · Political Science
    amno dah tua nak ckp apa ckplah i tak peduli , yg pasti harapan saya PR DSAI HIDUP ANWAR

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.