Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Friday, March 28, 2014

Kes Raja-Raja Melayu: Mufti jadi bisu, dunggu, bahalol dan tolol

Mufti jadi bisu, dunggu, bahalol dan tolol

Mana ada mufti yang sedang memegang jawatan di Malaysia ini yang berani bersuara untuk menegur institusi raja-raja Melayu sekalipun terdapat raja atau sultan menjadi pembunuh, perogol, pengkhianat, pendusta atau perampas hak dan harta rakyat?

Lebih dari itu, mana ada mufti yang sedang memegang jawatan di Malaysia ini yang berani bersuara untuk menegur raja atau sultan Melayu yang diwartakan menjadi ketua agama Islam tetapi dengan jelas dan terbukti melakukan perbuatan yang bertentangan dengan tuntutan Islam !!!

Kes bekas sultanah di mahkamah tertutup
Mahkamah Rayuan Syariah Johor hari ini mengarahkan prosiding rayuan perceraian bekas Sultanah Johor Tuanku Zanariah Tuanku Ahmad dijalankan di mahkamah tertutup.

Keadaan itu tidak pernah berlaku sebelum ini.

Mahkamah juga tidak membenarkan putera dan puteri almarhum sultan Johor Mahmud Iskandar, sebagai contoh Tuanku Masera dan saudaranya, hadir dalam mahkamah.

Tuanku Zanariah, yang memfailkan permohonan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Syariah Johor yang mengesahkan perceraian itu, tidak dapat hadir kerana tidak sihat dan mahu diwakili puterinya.

Malah, peguam yang membantu peguam utama untuk Tuanku Zanariah turut diminta berada di luar mahkamah.

Kamar Ainiah Kamaruzaman, salah seorang peguam Tuanku Zanariah mengesahkan perkara itu hari ini. 

Kerajaan Rakyat

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.