Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Tuesday, July 22, 2014

TERKINI ! MAKLUMAT SAHIH YANG DINANTI-NANTIKAN TENTANG #MH17 !!

1. Hari ini kita mendapat maklumat yang sangat berharga dan boleh dipercayai tentang apa yang sebenarnya berlaku di ground zero berhampiran bandar Torez di Donetsk, lokasi pesawat MH17 jatuh terhempas.



2. Maklumat berharga ini bukan daripada CNN, BBC, FoxNews, Moscow Daily, The Guardian, The Telegarph atau mana-mana media Barat yang terkenal di dunia ini. Dan bukan juga daripada President Barrack Obama atau President Vladimir Putin.

3. Tetapi maklumat ini datangnya daripada DS Najib Razak, Perdana Menteri Malaysia.

4. Setelah rakyat Malaysia dan seluruh dunia dimomokkan dengan pelbagai laporan berita media Barat tentang apa yang berlaku di timur Ukraine, akhirnya kita tahu bahawa sebahagian besar daripada laporan berita tersebut tiada kredibilitinya dan ditokok tambah untuk menyedapkan hati paymaster mereka.

5. Hari ini, Najib Razak telah berjaya menutup mulut ramai pengkritik beliau apabila beliau membawa berita yang dinanti-nantikan tentang MH17.

6. Perdana Menteri berkata :
  . Baki 282 mayat yang ketika ini berada di Torez, akan dipindahkan ke Kharkiv menggunakan keretapi di mana akan diserahkan kepada wail daripada negara Belanda. Keretapi itu akan bertolak petang ini (waktu Ukraine) dan turut disertai oleo 6 wakil Malaysia daripada pasukan Penyelamat. 
. Mayat-mayat tersebut akan diterbangkan ke Amsterdam menggunakan C130 Hercules milik Belanda. 
. Jika diperlukan, proses forensik akan dijalankan dan selepas itu mayat-mayat warganegara Malaysia akan diterbangkan pulang.
· Jam 9 malam ini (waktu Ukraine), 2 kotak hitam MH17 akan diserahkan kepada pasukan Malaysia di Donetsk.
· Penyiasat antarabangsa bebas akan dijamin untuk akses yang selamat di lokasi kejadian untuk memulakan penyiasatan penuh.

. Najib Razak menegaskan bahawa, walau pun perjanjian telah tercapai, mash ada lagi beberapa langkah yang diperlukan sebum ianya selesai
7. Segala perjanjian di atas tercapai apabila Najib Razak bercakap dengan Alexander Borodai, pemimpin yang dirujuk sebagai 'who is in command of the region where the tragedy occurred' oleh Najib Razak.



8. Pemilihan ayat oleh Najib Razak apabila memperkenalkan Alexander Borodai jelas menunjukkan skil diplomasi Najib Razak yang patut dipuji kerana tidak memihak mana-mana negara. Alexander Borodai dilabelkan sebagai self-proclaimed Perdana Menteri kepada self-proclaimed Republik Rakyat Donetsk oleh media Barat. Thumbs up.

9. Satu lagi kenyataan yang tampak senang tetapi sebenarnya mengenakan tekanan kepada Alexander Borodai (in a good way) ialah apabila Najib Razak berkata, "setakat ini, Borodai dan orang-orangnya telah memberikan kerjasama". Dan Borodai akan terus 'memberi kerjasama untuk membuktikan janji mereka boleh dipakai. Thumbs up.      

10.  Selain daripada keberhasilan skil diplomasi Najib Razak itu, perjanjian itu juga telah mengaibkan banyak agensi media antarabangsa terutamanya media Barat. Thumbs up.

11. Sebelum ini mereka melaporkan kononnya kotak hitam MH17 di bawa atau berada di Moscow supaya bukti dalam kotak hitam itu tidak diketahui oleh pihak lain.



12. Malah ada laporan media Barat yang berbohong apabila melaporkan : 
HRABOVE, Ukraine -- Bowing to international pressure Monday, pro-Moscow separatists released a train packed with bodies and agreed to hand over the black boxes from the downed Malaysia Airlines plane, four days after it plunged into rebel-held eastern Ukraine . more


13. Kerana 'tunduk kepada tekanan antarabangsa, pemisah pro-Moscow bersetuju melepaskan keretapi yang membawa mayat penumpang MH17 dan menyerahkan kotak hitam'? 

14. Saksikanlah pembohongan media Barat yang menidakkan usaha diplomasi Najib Razak. Sungguh memualkan! 

15. Tetapi seperti yang ditegaskan oleh Najib Razak, walau pun perjanjian telah tercapai, masih banyak lagi langkah-langkah yang perlu di ambil dan kerjasama pihak Alexander Borodai sangat penting sebelum segalanya selesai.

16. Kita doakan agar segalanya berjalan dengan lancar tanpa sebarang kesulitan sehingga kesemua mayat penumpang dan anak kapal MH17 sampai ke negara masing-masing termasuk Malaysia.

17. Inilah prioriti utama Najib Razak buat masa ini dan juga diharap-harapkan oleh keluarga mangsa dan rakyat Malaysia.

18. Mencari dalang tidak berhati perut dan tidak berperikemanusian yang menembak jatuh MH17 dan membunuh 298 penumpang dan anak kapal yang tidak bersalah adalah prioriti yang seterusnya ! 

Jangan lupa hari ini …



 

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.