Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

LATHEEFA KOYA DAPAT LIPUTAN TINGGI

   JANGAN TAKUT LE ! LATHEEFA ORANG BAIK !

 Image result for image latheefa koya

PIEM KITAPUN ORANG BAIK !DIA SUKA BUAT KEJUTAN, TAK LEBIH DARI ITU !

ANAKANDA MUKHRIZ LAMA TAK DENGAQ KHABAQ !

Dr M: Saya sendiri pilih Latheefa, tak bincang dengan kabinet

    Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad mengesahkan bahawa beliau sendiri yang memilih Latheefa Koya untuk dilantik sebagai ketua pesuruhjaya SPRM.
Pengerusi PH itu juga berkata bahawa keputusan itu dibuatnya tanpa berbincang dengan kabinet.
"Saya tidak bincang dengan kabinet.
"Biasanya saya buat keputusan sendiri sebab saya tak perlu minta kebenaran kabinet siapa yang harus saya luluskan," katanya kepada pemberita di rumah terbuka Aidilfitri di Seri Perdana, Putrajaya hari ini.

LANGKAH PERTAMA

  Peralihan jawatan PM: Penyokong Tun M, Anwar berbalas teguran

 Penyokong Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad dan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilihat saling berbalas teguran berhubung isu peralihan jawatan Perdana Menteri.

 Nik Nazmi: Cara pelantikan Latheefa tak selari janji PH

  •  
  • Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR Nik Nazmi Nik Ahmad menyifatkan cara pelantikan Latheefa Koya sebagai ketua pesuruhjaya SPRM tidak selari dengan janji yang dibuat PH dalam manifesto pilihan raya.
  • Memetik janji ke-14 Buku Harapan, Nik Nazmi mengingatkan ikrar PH untuk memastikan SPRM melapor terus kepada parlimen dan bukan lagi kepada perdana menteri.

    PAS: Latheefa perlu buktikan boleh bertugas tanpa memihak

    News  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini
        Dalam mengalu-alukan pelantikan Latheefa Koya sebagai ketua pesuruhjaya SPRM yang baru, PAS menggesa peguam itu membuktikan bahawa dia boleh melakukan tugas tanpa memihak.

    "PAS yakin Latheefa Koya adalah seorang yang berkelayakan dan berperwatakan sesuai untuk menjawat jawatan tersebut, lebih-lebih lagi beliau tidak lagi menjadi ahli mana-mana parti politik. 
  •  

    Saifuddin sahkan lantikan Latheefa tidak dimaklumkan kepada kabinet, PKR

Azmin yakin pelantikan Latheefa berdasarkan merit

    Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali yakin bahawa pelantikan Latheefa Koya sebagai ketua pesuruhjaya SPRM yang baru adalah berdasarkan merit dan bukannya ideologi politik.

"Saya agak pasti pelantikan itu berdasarkan merit. Latheefa sudah berada dalam perundangan selama berdekad jadi saya pasti pelantikan itu dibuat berdasarkan merit dan semestinya bukan berdasarkan ideologi politik.

Gobind tak terkejut pelantikan Latheefa


   
Menteri Komunikasi dan Multimedia, Gobind Singh Deo mengalu-alukan pelantikan Latheefa Beebi Koya sebagai ketua pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan menyifatkan peguam itu layak dan sesuai untuk menggalas tanggungjawab baharu itu.

Katanya, beliau telah mengenali Latheefa kerana masing-masing menjadi pengamal guaman dan berharap bekas pengarah eksekutif Lawyers for Liberty itu diberi masa untuk melakukan yang terbaik dalam tugas baharu itu.

-Pak Karamu-

SPRM ikrar sokong KP baru

   
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berikrar akan menyokong ketua pesuruhjaya baru Latheefa Koya yang lantikannya berkuat kuasa pada 1 Jun ini.

Presiden MCA: Saya risaukan Anwar bila Latheefa jadi bos SPRM

   
Presiden MCA Wee Ka Siong berkata hari ini beliau berasa 'terganggu' kerana risaukan nasib Presiden PKR Anwar Ibrahim susulan lantikan bekas ahli parti komponen PH, Latheefa Koya menjadi ketua pesuruhjaya baru SPRM.
"Saya rasa terganggu kerana risaukan Anwar, kerana Latheefa memang diketahui selalu mensasarkan beliau (Anwar)

-Pak Karamu-

'Latheefa tinggalkan PKR tak tukar tanggapan negatif'


Kow Gah Chie  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini


   
Tindakan Latheefa Koya melepaskan keahliannya sebagai anggota PKR bagi memenuhi pelantikan sebagai ketua pesuruhjaya baru SPRM tidak akan mengubah tanggapan orang ramai, kata Pengerusi Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen Untuk Melantik Jawatan-jawatan Utama Perkhidmatan Awam, William Leong.

"Tanpa sebarang cara merujuk keupayaan peribadi, integriti dan perwatakan beliau, pelantikan Latheefa sebagai salah seorang anggota parti komponen gabungan PH akan memberi kesan terhadap keyakinan awam dan tanggapan orang ramai mengenai kebebasan SPRM," katanya dalam suatu kenyataan.

MP PKR itu memberitahu Malaysiakini bahawa jawatankuasa khas parlimen itu tidak tahu-menahu mengenai pelantikan jawatan tersebut.

"Pelantikan beliau sepatutnya dimaklumkan kepada kami untuk dibincangkan tetapi kami tidak tahu mengenai perkara ini," kata Leong.

Anggota parlimen Selayang itu berkata beliau tidak setuju pelantikan Latheefa kerana PH sering kali memperjuangakan ahli politik tidak patut mengetuai agensi sebegitu, khususnya sebuah badan bebas.


"Selama ini, kami bercakap mengenai kebebasan SPRM. Apabila ada seseorang daripada parti tertentu (dilantik), maka (pelantikan itu) akan dipolitikkan," katanya.
Leong berkata PKR akan membincangkan pelantikan Latheefa.

Setuju dengan pandangan MP PKR itu, Naib Presiden PAS Iskandar A Samad berkata pada awalnya beliau menganggap laporan mengenai pelantikan peguam dan pemimpin pusat PKR itu sama ada sebagai berita palsu atau jenaka menjelang Aidilfitri.

"Pada mulanya saya menyangka berita perlantikan Latheefa Koya sebagai ketua baru SPRM adalah fake news atau lawak jenaka menjelang hari raya, tetapi setelah menyemak sebuah portal berita, pelantikan itu adalah benar.

Adun Cempaka itu juga berkata, di bawah Latheefa integriti SPRM akan diragui jika berlaku pendakwaan atau kes yang tidak diambil tindakan meskipun beliau berlaku adil.

“SPRM akan sentiasa dipertikaikan. Ini tidak akan meningkatkan keyakinan rakyat terhadap badan itu.
"Ianya juga tidak baik untuk imej negara di peringkat antarabangsa,” katanya.

Latheefa memberitahu beliau telah melepaskan keanggotaannya dalam PKR yang berkuat kuasa semalam selepas dimaklumkan mengenai pelantikannya.














9 orang berkata:

Anonymous said...

Habis laa geng syaitan kartel dedak. Tipah koya akan panggil sekor2 nanti. T.kasih din ayam sebab berani dedah perangai lebai penipu. Idup menantu ayohchik.

Anonymous said...

Bagi aku pulak,,habis la puak2 haramjadah ph ni,,satu demi satu Allah swt tunjukkan betapa sial dan haramjadahnya mereka. Daripada senarai2 mungkir janji, menteri2 bodoh yg menipu sijil, aes, ptptn, tol, harga minyak,,dan kebodohan2 menteri kewangan babi dap tu, dan terkini menteri pettahanan paling bodoh dlm dunia yg mewakili pan,,menteri nak jaga semua ugama. Kah kah,,,tiada satu pun kebaikan yg rakyat dapat dari kerajaan ph babi dap ni. Teruskan kebodohan hangpa semua, dunia luar pun ketawa dgn kebodohan hangpa ni. Dulu nampak macam cerdik,,rupanya2 mcm bodoh mcm jubur kegilaan al juburi saja..wow...

Tar Snake Cotey Cecik said...

Pak iskandar....

Usahlah pak iskandar dan kawan2 berasa bimbang dengan pelantikan latefa itu. Kalo pak iskandar dan geng tak makan rasuah atau merembat duit umno@rakyat itu. Yg patut bimbang ialah yg rasuah ato yg mendedak. Relak la pak iskandar, kita orang kampong ni relak jer sbb tak rasuah dan tak mendedak. Jadi dengar cerita latefa ni nak kejar pemakan dedak sampai lubang cacing, sampai tercabut sorban, sampai tertanggal jubah, sampai tinggal 3 helai janggut. Haaaa nak lari mana semua pemakan rasuah dan dedakkk????? Lari masuk dlm kain bini???

Tapi kalo tak makan dedak jgn bimbang bohh.

Anonymous said...

Meracau ni sbb mak cow kena jubo ke dol?

Anonymous said...

Tak tido malam nik abdoh..

Anonymous said...

Siapa makan dedak 90 juta dia rasa sedapnya.

Anonymous said...

Yg makan rasuah dan dedak, kontolnya akan masuk ke dlm buah pelir mereka. Rasaila& kenikmatannya bhaii

Anonymous said...

Dol 4.52am, hang tau dak SPRM tu apa? yg melalut sampai bab mungkir janji, menipu sijil, aes, ptptn, tol, harga minyak tu pasaipa?? hehehe aku ingat lebai walaunta ni cerdik, rupa-rupanya bodo mcm peliaq kehkehkeh.

Anonymous said...

JANJI DICAPATI MACAI TERKINJA JUGA
HARGA MINYAK FELDA DLL KENCING MERATA
MACAI KENCING DUDUK DEPA BERDIRI SUMA
LOKOS MACAI HANCING TETAP JUA KETAWA


MUAHAAHAHAHH MUAHIHIHI...
MACAI BODO UNTUK PEMIMPIN BODO..



MIAJALIPAHJr

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.