Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

RAMAI BERSOLAT TAPI TAK FAHAM AKIDAH

FAHAM AKIDAH BARU ISLAM BERSATU

SUSAH SANGATKAH ISLAM HENDAK BERSATU ?
JIKA SETAKAT MENYERU SUPAYA ISLAM BERSATU HANYA PAKAI OTAK, MAKA HINGGA KIAMATPUN ISLAM TIDAK AKAN BERSATU.

BERAPA RAMAI YANG DATANG BERSOLAT TAPI AKIDAH ROSAK ? ADAKAH MIMBAR SELIDIK ?

BERAPA BANYAK SYARAHAN AGAMA TAPI PERKARA AKIDAH TAK PERNAH SENTUHPUN ! MENGAPA ?

MIMBAR DI INGATKAN BAHAWA BERSATU ATAU TIDAKNYA ISLAM, TERPULANG KEPADA BERPEGANG TEGUH KEPADA HUKUM ALLAH.

AL QURAN SEBUT WALA TAFARRAQU ! TAPI JIKA TAK KEMBALI KEPADA HUKUM ALLAH PASTINYA TAFARRAQU !

ISLAM TIDAK AKAN BERSATU SELAGI TIDAK KEMBALI KEPADA HUKUM TUHAN.

MIMBAR SEPATUTNYA MEMBUAT KAJI SELIDIK, BERAPA RAMAI UAMAT ISLAM YANG BERBANGSA MELAYU KHASNYA YANG FAHAM TENTANG AKIDAH ?

-Pak Karamu-

Khutbah Jumaat: Perbalahan orang Islam makin ketara

News  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini
   
Khutbah Jumaat di masjid-masjid di Selangor hari ini menyentuh tentang kebimbangan terhadap "perpecahan, perbalahan dan permusuhan" dalam kalangan orang Islam muktahir ini.

Menurut mimbar, situasi hari ini parah apabila perbalahan dan pertelingkahan berlaku secara terbuka termasuklah dalam media-media sosial dan di media arus perdana. 

"Perpecahan antara orang Islam yang berlaku akhir-akhir ini dilihat begitu ketara sekali. Perbalahan ini mencakupi semua aspek sehingga perkara kecil pun dijadikan punca kepada pertelingkahan dan kemudiannya mengakibatkan perpecahan. 

"Gejala perpecahan ini menjadi bertambah buruk apabila terdapat sesetengah pihak yang melemparkan cercaan dan hinaan terhadap umatnya sendiri secara bebas dan terbuka tanpa sekatan, bahkan tiada lagi rasa dan segan dan silu," kata teks khutbah bertajuk bertajuk 'Kukuhkan Perpaduan, Elakkan Perpecahan' yang dikeluarkan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

Iklan
Jelas mimbar, umat Islam yang berpegang teguh dengan akidah Islam, nescaya akan menjadi umat yang bersatu padu.

Mimbar turut mengingatkan umat Islam akan dosa besar akibat perbalahan yang berlaku hari ini.
"Allah SWT telah menegaskan bahawa budaya mengecam, mencerca dan menghina yang boleh menyakiti orang lain adalah suatu dosa yang besar di sisi Allah SWT," kata mimbar.

Selain itu, mimbar turut mengingatkan umat Islam agar sentiasa bersikap jujur dan ikhlas serta mempunyai sifat berbaik sangka, tolong-menolong, bersatu-padu, bertolak ansur dan sentiasa bersedia untuk memaafkan antara satu sama lain. 

Kata mimbar, semua nilai-nilai murni itu kurang diambil perhatian pada hari ini. 

"Ia sepatutnya wujud dalam diri setiap Muslim di setiap peringkat dan hendaklah dihayati kerana ia diumpamakan seperti anggota tubuh badan kita saling memerlukan antara sesama anggota badan yang lain. 

"Nilai-nilai murni itu juga sepatutnya menjadikan kita umat yang insaf, sentiasa memperbaiki kesilapan diri, menjauhi perpecahan dan pertelingkahan sesama sendiri, bahkan sentiasa berpegang teguh dengan ajaran Islam yang sebenarnya," kata mimbar.

Tambah mimbar, mengambil kira keadaan semasa mengenai perpecahan ini, umat Islam diseru agar bersatu-padu dan saling membantu. 

"Apa yang diperlukan oleh orang Islam pada saat ini adalah memperkukuh perpaduan dan mengelak perpecahan. Ini dapat dilaksanakan dengan membina hubungan yang baik disetiap lapisan masyarakat," kata mimbar lagi.

17 orang berkata:

Anonymous said...

senang saja umat islam nak bersatu. bubar parti pas, semua join umno. umno lagi awal perjuangkan islam dan melayu. amacam?

Anonymous said...

Ha ha ha

Packers And Movers Bangalore said...

Packers and Movers Bangalore as a Services providing company can make all the difference to your ###Home Relocation experience. Bangalore based Company which offers versatile solutions, Right team that easily reduce the stress associated with a ✔✔✔Household Shifting, ***Vehicle Transportation. we help things run smoothly and reduce breakages and offer you seamless, Affordable, Reliable Shifting Services, Compare Shifting Charges
Packers And Movers Bangalore

Anonymous said...

Pak karam, mcmana anak muda nak faham akidah, dulu ayohchik cakap sekawah gulai daging kalau dicampur seketul babi jadi haram dan tu lah umpamanya kerjasama umno dan mca. Tapi la ni pas dah terjun sekali dgn sekawah babi. Babi dah halal ke? Ke guaner? Cer kabor.

Anonymous said...

HARAMKAN..
PAS
UMNO
BERSATU...

semua boleh joint Parti SEMBURIT..

setuju tak cai...

Anonymous said...

Ramai anak muda dah jadi Peminum Sperm Jantan..
Tu yang jadi bahalol..

Yang Janta tua pulak..
Suka sangat menyusukan kote kat anak muda...

Ajer celaka...

Anonymous said...

dah puas menyusu ker dol..

Anonymous said...

Setuju3x.

Anonymous said...

Hai umat melayuu sakalian...
Bersatu lah
Bersatu lah..
Bersatu lah......

Bersatu lah di bawah payung SEMBURIT..

Nescaya melayu selamat...

Anonymous said...

apa barang nak cerita pasal akidah anak muda. yg tua pun akidah ke laut. kejap kapir.. kejap idak. anak muda pun pening. sekejap boleh bohong.. tup2 kejap lagi tak boleh bohong pulak. sebab tu anak muda suka isap batang pelir sebab ulamak tua ngajar ilmu sesat.

Anonymous said...

melayu kalau nak selamat mesti bersatu dibawah keris umno. insyaAllah melayu dan islam selamat. pas sila bubarkan parti, kita bersatu dibawah keris bogel umno baru lah islam berdaulat.

Anonymous said...

Kita bersatu di bawah kangkang abang non..
Pasti selamat....
Lencun..

Anonymous said...

Ulamak jugak disalahkan...
kahkahkah..

Anonymous said...

Bubar bubar bubar..

Jom bersatu ..
Di bawah kangkang bang non..

Jom bersemburit..

Anonymous said...

Ikut SEMBURIT UNITED pasti selamat. Keh3

Packers and Movers Ahmedabad said...

Packers and Movers Ahmedabad - We Provide ***Best Service Providers, Safe, Reliable, Affordable, Trusted ###Movers and Packers in Ahmedabad List, Household Shifting, Office Relocation: Choose Top Verified Packers and Movers Ahmedabad Compare ✔✔✔Shifting Service Chrages, Price Quotation, Rate List Charts and Save Money and Time @ Packers and Movers Ahmedabad

Packers And Movers Chennai said...

Packers and Movers Chennai Give Safe and Reliable ***Household Shifting Services in Chennai with Reasonable ###Packers and Movers Price Quotation. We Provide Household Shifting, Office Relocation, ✔✔✔ Local and Domestic Transportation Services, Affordable and Reliable Shifting Service Charges @ Packers And Movers Chennai

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.