Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HINANYA MANUSIA JIKA TIDAK FAHAM AGAMA

Salam

Di mana kita mahu dapat imformasi berkenaan dengan agama secara tepat ? Tentunya daripada Al Quran, Hadis Ijmak ulama dan qias bukan ? jadi kita yang mengakui sebagai orang islam ni jangan jadi islam celup main ikut-ikut saja, nanti generasi akan datang pula terikut-ikut pula cara agama yang berbentuk baru yang di kaitkan dengan agama islam akhirnya islam menjadi dalca wal rojak

Pak Karamu selalu sebut pasal islam mengikut panduan yang di berikan oleh Allah dan Rasulnya tapi masyarakat masih lagi ikut islam yang tidak menepati agama yang betul, mengapa ? Apa masalahnya ? Kita bukan pertikaikan soal agama corak baru yang di lebelkan atas nama islam akan tetapi yang kita pertikaikan adalah islam yang ada dapat dari mana ? dan apa sebab jadi begini ? Ikut suka hati kah ?

Agama islam tidak lahir dari pandangan dan pendapat dari otak manusia sekalipun manusia itu hebat dan kuat bagaimanapun, pada pandangan saya apa-apa yang di lebelkan atas nama islam selagi tidak menepati quran dan hadis JANGAN sekali-kali di kaitkan dengan agama islam yang di perkenalkan oleh Allah, apakah manusia mahu merebut dasar islam dari Allah dan rasulnya ? kemudian di celupkan pula atas nama islam ? mahu menjadi dajal laknatullah ?

0 orang berkata:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.