Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ITU LA GELOJOH DAN BONGKAK,

Thursday, August 28, 2014

PAS Pulau Pinang pun tolak Wan Azizah sebagai MB Selangor?



Tindakan beberapa pemimpin tertinggi di dalam Pakatan Rakyat yang mengkritik PAS dalam kemelut perlantikan Menteri Besar Selangor dimana DAP dan PKR berkeras mahukan Datin Seri Wan Azizah sebagai calon tunggal telah mengundang rasa kecewa pemimpin PAS Pulau Pinang.

Melalui Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri, Mohd Salleh Man dalam satu kenyataan kepada media berkata bahawa tindakan yang dilakukan oleh beberapa pemimpin PR yang terus menerus menyalahkan PAS adalah satu tindakan yang tidak wajar selaku rakan di dalam satu gabungan di mana asas perjuangan adalah sama untuk mengambil alih kepimpinan kerajaan dari Barisan Nasional.

Salleh Man dalam kenyataannya itu bertegas mahu pemimpin PKR dan DAP berhenti dari menuduh PAS cuba menikam dari belakang dua parti tersebut hanya kerana tidak bersetuju Wan Azizah sebagai calon tunggal untuk dilantik menjadi MB yang baru di Selangor dan berharap dua parti tersebut memikirkan semula komitmen yang diberi PAS sebelum ini sehingga gabungan PR berjaya menang besar pada Pilihanraya Umum yang lalu.

"Tuduhan yang dilemparkan oleh beberapa pemimpin DAP dan PKR kononnya Pas cuba menikam pakatan pembangkang adalah tidak tepat, sebaliknya kami selama ini telah membuktikan komitmennya dengan memberi kerjasama yang baik dalam pakatan sepertimana yang ditunjukkan pada PRU yang lalu." ujar Salleh Man disini semalam.

Tambah beliau lagi, beliau sedar setelah Datuk Mustafa Ali selaku Setiausaha Agung PAS mengumumkan bahawa 13 Adun Selangor enggan menandatangani akuan bersumpah menyokong Wan Azizah sebagai MB, beberapa pemimpin PR dan jentera cyber mereka telah menuduh PAS dengan pelbagai andaian dan juga persepsi negatif di laman-laman sosial.

"Saya tahu selepas Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali memaklumkan 13 Adun Pas di Selangor tidak akan menandatangani akuan bersumpah menyokong Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail, jentera PKR dan DAP mula membuat pelbagai spekulasi dan persepsi di laman sosial.

Malah, ada yang mengecam kami dengan pelbagai tuduhan." tambah beliau lagi.

Sementara itu, PAS Selangor semalam memberitahu bahawa pihak mereka belum mengadakan sebarang mesyuarat berhubung titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, yang mahukan nama calon bagi jawatan MB.

“Hal ini akan dibincangkan di peringkat Pusat dan mereka akan minta pandangan kami.

“Kami belum mesyuarat lagi. Saya tak boleh dedahkan sebelum mesyuarat,” ujar Iskandar Abdul Samad selaku Pesuruhjaya PAS Selangor kepada media semalam lapor UtaraNews

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.