Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TAKKAN DEME NAK DENGO CAKAP KITE NYAH OIIIII !

Deme yang lantik shahrizad, takkan deme nak dengo cakap kete !

December 6, 2011


Shahrizat kini beban buat Umno – Saifuddin Nasution

(Oleh: Nabihah Hamid)


KUALA LUMPUR 6 Disember: Pimpinan-pimpinan Umno semakin hari semakin merasakan beban kes National Feedlot Corporation (NFC) yang membabitkan keluarga Datuk Seri Shahrizat Jalil sebagai beban kepada parti itu.

Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution berkata ini kerana skandal projek lembu yang mendapat dana RM250 juta ini tidak dapat disembunyikan lagi ekoran pendedahan KEADILAN yang terus menerus.

“Gesaan untuk Shahrizat letak jawatan semakin kuat kerana isu ini tidak boleh diselamatkan lagi. Oleh itu Shahrizat perlu letak jawatan kerana tidak syak lagi shahrizat kini adalah beban Umno.”

“Integriti Shahrizat sebagai menteri juga turut terpalit dan beliau perlu segera meletakkan jawatan”

Hari ini Akhbar Berita Harian melaporkan Mantan Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad membuat kenyataan bahawa pemimpin parti terutamanya Umno perlu melepaskan jawatan jika tindakan itu mendatangkan faedah kepada parti.

Mahathir berkata demikian ketika mengulas desakan pemimpin Umno dan Pakatan Rakyat yang meminta agar Ketua Wanita Umno itu melepaskan jawatannya sebagai menteri ekoran isu Skandal NFC tersebut.

“Terpulanglah kepada dia(Shahrizat), kalau dia patut undur dia undur. Kita minta mereka yang berpendapat dengan pengunduran itu mendatangkan faedah pada parti,mereka harus undur,” kata Mahathir dipetik dari Sinar Harian.

Ketua Wanita KEADILAN, Zuraida Kamaruddin
pula berkata sudah tiba masanya Menteri Pembangunan Wanita dan Masyarakat itu berundur ekoran pelbagai desakan bukan saja dari Pakatan Rakyat malah dari Umno sendiri.

“Sebenarnya ramai pemimpin tertinggi Umno melihat Shahrizat sebagai liabiliti kerana skandal NFC.Apa tunggu lagi? Kalau betul-betul Shahrizat sebagai menteri yang bermaruah, dia perlu segera letak jawatan dan akan menjadi model kepada pimpinan umno lain yang sebenarnya terlibat dalam korupsi yang lebih besar.”

Sebelum ini Ahli Parlimen Kinabatangan Datuk Bung Moktar Radin pernah mendesak Shahrizat supaya berundur dari jawatannya.

Akhbar Sinar Harian juga pernah memetik Ketua Umno Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabsee yang membuat kenyataan bahawa Shahrizat tidak perlu menunggu lampu hijau untuk berundur ataupun didesak Perdana Menteri untuk berbuat demikian.

Skandal NFC mencetuskan konterversi kepada negara apabila KEADILAN mendedahkan banyak penyalahgunaan wang dana RM250 terhadap projek lembu tersebut.

NFC merupakan syarikat menternak lembu kebangsaan yang dimiliki Shahrizat yang didakwa mengalami kerugian dalam operasinya namun pada masa sama NFC didedahkan membeli dua buah kondominum mewah di Bangsar, membiayai percutian keluarga Shahrizat ke luar negara, dan pakej umrah.

Terbaru, NFC didedahkan membeli kereta Mercedes berharga RM534,622 serta dua bidang tanah berharga RM3,363,507 di Putrajaya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.