Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DULU LAING, SEKARANG LAING !

Kata Kau Dulu UMNO Perlu Contohi PAS, Bila Terdesak Kau Tuduh PAS Sesat Pula.

Sesat: Kenyataan Ahmad provokasi, terdesak

KUALA TERENGGANU, 16 Feb: Dewan Ulamak PAS Terengganu menyifatkan dakwaan Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said kononnya PAS adalah ‘parti ajaran sesat’ kerana terdesak serta bersifat provokasi.

Ketuanya, Datuk Husain Awang menjelaskan bahawa ajaran sesat adalah ajaran yang menderhakakan Allah dan rasul-Nya.


Oleh itu, katanya siapakah yang melaksanakan peraturan mengikut hawa nafsu dan siapa pula yang melaksanakan peraturan mengikut al-Quran.


“PAS sebuah pertubuhan politik yang berdaftar secara sah di sisi undang-undang negara. Dasarnya ialah Islam dan hukum tertingginya adalah al-Quran, As-Sunnah, ijmak dan qias.

“Matlamat PAS melaksanakan hukum Allah SWT, hukum syariat dan bertindak melalui kaedah amar maaruf dan nahi munkar,” ujarnya pada sidang media di Pejabat Perhubungan PAS negeri, hari ini. (Gambar)

Menurutnya, pihaknya memandang serius tuduhan tersebut yang dikeluarkan orang nombor satu di negeri ini.

Katanya, PAS memerintah Kelantan lebih 20 tahun dan di manakah ajaran sesat yang dirancang serta dilaksanakan di negeri tersebut.

Bahkan, kata beliau kerajaan PAS Terengganu pernah meletakkan hukum yang tertinggi ialah al-Quran, sunnah, ijmak dan qias serta meluluskan Enakmen Hudud, Qisas dan Takzir. -HD

Ulasan GB

MB Terengganu yang dah terdesak dan tersesat. Pada hal dulu beliau yang menyuruh UMNO mencontohi PAS sebab PAS sebuah organisasi tersusun, tidak memburukkan sesama sendiri, ikut akhlak Islam.

Sekarang apa hal? Setelah banyak yang terlondeh di Terengganu, hendak disalahkan kepada PAS. Apabila melihat sokongan rakyat sudah mula beralih arah, beliau pula yang jadi tak tentu arah.

Laporan sebelum ini

klik untuk baca

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.