Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MENGAPA SEKARANG BARU TERBUKA ?

20 Februari, 2012

Pendedahan Terbaru Raja Petra Berkenaan Krisis Di Perak

PETALING JAYA - Raja Petra Kamarudin telah mendakwa bahawa Kinrara-projek Lebuhraya Damansara (KIDEX) telah dianugerahkan kepada sebuah syarikat yang isteri bekas Ketua Hakim Negara Zaki Azmi dan semasa penasihat undang-undang Umno Mohd Hafarizam Harun, adalah pengarah.

Editor Malaysia Today yang dikatakan bahawa kontrak itu adalah pahala untuk membantu Umno menuntut kembali Perak dari parti pembangkang yang melalui satu rampasan kuasa politik pada tahun 2009. Beliau berkata konsesi pada mulanya sepatutnya pergi kepada PLUS, bagi projek yang bertujuan untuk melencongkan lalu lintas dari LDP adalah ilham syarikat.

"Walau bagaimanapun, ia telah dirampas dan diberikan kepada semua orang peguam dan hakim-hakim yang membantu
UMNO mendapatkan semula Perak," katanya dalam satu posting dalam portal berita beliau.

Menurut Raja Petra, syarikat-syarikat yang telah dianugerahkan konsesi bagi projek RM2.2 bilion adalah Emrail Sdn Bhd dan Zabima Kejuruteraan dan Pembinaan Sdn Bhd.


"Surat itu telah dikeluarkan tetapi ini hanya akan diumumkan selepas pilihan raya umum akan datang atas sebab-sebab yang jelas," katanya.


Raja Petra berkata bahawa Hafarizam, yang mewakili Umno terhadap Pakatan Rakyat dalam krisis perlembagaan Perak itu, adalah pengarah dan pemegang saham biasa bagi kedua-dua syarikat.


"Secara kebetulan, adakah anda perasan satu perkara yang penting? Ya, anda mendapat, penasihat undang-undang
Umno semasa mewakili Umno dalam krisis perlembagaan Perak itu manakala penasihat undang-undang Umno sebelumnya (Zaki) telah membuat keputusan 'pesanan nombor dua duduk di atas bangku di tempat beliau'. Dan meneka yang menang kes tersebut? Bercakap tentang 'semua dalam keluarga'! "Tambah beliau.

Bagi pengarah lain Emrail, blogger berkata, lembaga itu termasuk isteri Zaki Nik Sazlina Mohd Zain dan Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) pengarah Hari Narayanan Govindasamy.


Hari, mendakwa blogger, adalah proksi bekas Menteri Kerja Raya dan Presiden MIC S Samy Vellu.

Baca selanjutnya di sini.

1 orang berkata:

Anonymous said...

Hati2. " Once bitten twice shy" orang putih kata. I would be careful with RPK's article. Kenapa sekarang? Dah tu belum award lagi pun.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.