Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ISLAM SEDERHANA BOLEH PAKAI RANTAI MAS

10 April, 2012

Benarkah Dakwaan Najib Pakai Rantai Emas?


Ini dakwaan yang berat bagi seorang perdana menteri yang beragama Islam.. Dakwaan nih tersebar di internet beberapa hari lepas di You Tube. Video tersebut dirakam semasa lawatan Najib ke Temerloh pada hujung minggu lepas.

Addin bukan prejudis tetapi apabila ada dakwaan pihak yang di dakwa harus menjawabnya bagi mengelak kekeliruan di kalangan masyarakat. Addin sendiri tak berapa confident dengan tuduhan seperti ini, gambar tu pun tak berapa jelas.

Lagipun Najib merupakan PM yang menganjurkan wasatiyyah iaitu bersederhana. Najib bersederhana dalam semua perkara kalau kau orang nak tau.. Kepada yang membuat dakwaan seperti ini perlulah bagi bukti yang kukuh, jangan semberono je.. nanti timbul fitnah. Walaupun kau orang benci kat Najib, jangan dakwa berdasarkan sentimen semata-mata.

Tapi yang pasti dalam Islam usahkan memakai rantai emas, memakai rantai pun di haramkan oleh Islam terhadap kaum lelaki kerana ianya menyerupai perempuan. Addin tidak bertujuan untuk mengulas lanjut isu nih. Baca pendedahan panjang lebar oleh blog Jalan Pulang di sini.

2 orang berkata:

Anonymous said...

PM kita tgh menghayati watak wanita kut....Dia kan Menteri wanita.....

Anonymous said...

rantai apa2 jenis sekalipun memang tak sesuai...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.