Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TAU TAKUT !

18 April 2012

Turunkan Bendera PAS - Bos Majlis Perbandaran Dungun Lari Bila Diserbu Penduduk

Pihak MPD sedang menurun bendera PAS di Dungun. | foto lensahandphone

Inilah demokrasi yang dibangga-banggakan oleh pemimpin Umno-BN di negara ini, konon ia adalah yang terbaik di dunia.


Laporan bergambar di blog lensahandphone oleh Pemuda Dungun, Majlis Perbandaran Dungun (MPD) telah bertindak menurunkan bendera PAS di hadapan Sekolah Kwang Hua pada 9 April lepas.

Namun apa yang melucukan ‘bos’ penguatkuasa MPD kelihatan lari meninggalkan tempat kejadian dengan sebuah kereta apabila melihat orang ramai termasuk masyarakat Tiong Hua datang membantah tindakan kurang adil itu.

Sudah tentu pihak berkuasa tempatan telah menerima arahan orang-orang tertentu yang dilihat terlalu takut dengan kebangkitan rakyat di kawasan berkenaan. Kerana bimbang kibaran bendera PAS itu boleh memberi impak besar kepada pengundi di Dungun.

Namun apa yang menjelikkan, hanya bendera PAS sahaja yang menjadi mangsa ‘kepondanan’ pihak tertentu, padahal bendera Umno-BN dibiarkan berkibar di mana-mana.

Bukan sahaja dibiarkan berkibar, malahan turut diminta ianya dipasang di premis awam yang tiada kaitan dengan parti Umno-BN. Lebih memalukan lagi, mengarahkan pihak berkuasa termasuk polis untuk memantau dan ‘memelihara’ bendera BN agar tidak diganggu gugat oleh sesiapa pun.

Sebelum ini pernah dimuatkan dalam WarkahDaily (WD) berkaitan pengerusi KTM Datuk Seri Ir Mohd Zin Mohamed didakwa mengeluarkan arahan supaya pegawai terlibat membenarkan petugas pilihan raya BN memasang bendera parti itu di semua stesen komuter di Selangor [baca laporan lanjut di sini].

Inilah bukti perlakuan ‘pondan’ yang takut berdepan secara ‘gentle’ dan bermaruah dengan lawan mereka. Mereka megah dengan ‘kehebatan’ yang dilingkungi pihak berkuasa tapi bacul nak berdepan secara bermaruah.

--WARKAHDAILY

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.