Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MANUSIA TAK PERNAH INSAF SELAGI BALA BELUM MEREKA TERIMA

PAS Berdoa Demikian Kerana Tiada Tempat Lain Untuk Mengadu

Berdoa kepada ALLAH, kerana tiada tempat mengadu

SHAH ALAM – Pas mendoakan kehancuran Umno dan Barisan Nasional (BN) mungkin disebabkan kezaliman yang dibuat terhadap rakyat.

Pensyarah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, Dr Maszlee Malik berkata, Pas berbuat demikian kerana parti itu didakwa tidak ada tempat untuk mengadu menyebabkan mereka berdoa dengan ALLAH.

Menurutnya, Pas berbuat demikian kerana kezaliman yang dihadapi oleh mereka antaranya royalti minyak rakyat Kelantan, kezaliman kepada parti itu yang merupakan parti pembangkang dan fitnah serta kebebasan media.

“Doa harus bagi yang dizalimi. Doa orang yang dizalimi tidak ada hijab (dinding) dengan ALLAH SWT,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Maszlee berkata, Pas seharusnya menggunakan perkataan yang baik dan berhikmah ketika berdoa.

“Cadangan saya untuk mengelakkan supaya didoakan keburukan, setiap pihak perlu diberikan peluang dan ruang demokrasi, kembalikan hak rakyat dan pihak terlibat,” katanya. -SH

Ulasan GB

Ketara sangat UMNO BN kini terlalu takut dan kecut dengan doa PAS berkenaan.

Jika yakin tidak melakukan kesalahan dan kezaliman sepatutnya UMNO BN tidak perlu rasa takut dan kecut kerana orang-orang PAS berdoa demikian, seperti kata Dr. Maszlee di atas, adalah kerana kezaliman yang dihadapi oleh mereka antaranya royalti minyak rakyat Kelantan, kezaliman kepada parti itu yang merupakan parti pembangkang dan fitnah serta kebebasan media.

Jika UMNO BN tidak zalim, doa orang-orang PAS itu tidak terangkat ke langit. TETAPI jika benar UMNO BN itu zalim maka barulah doa itu dimakbulkan Allah swt seperti hadith menyebut:

Daripada Abdullah bin Abbas ra baginda berkata bahawa Rasulullah saw telah mengutus Muadz bin Jabal ke Yaman dan baginda bersabda: " Takutlah akan doa orang yang dizalimi, kerana sesungguhnya ia (doa tersebut) tidak ada hijab (pendinding) antaranya dengan Allah swt."



Laporan sebelum ini
klik untuk baca



0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.