Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Najib: Perubahan masih boleh dirasai dengan kekalkan BN
JAMILAH HAMZAH
24 November 2012
Najib Tun Razak
Datuk Seri Najib Tun Razak - Foto Sinar Harian Safwan Mansor
KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, Barisan Nasional (BN) bersedia membawa perubahan yang diharapkan oleh rakyat secara beterusan, sekali gus menangkis dakwaan sesetengah pihak yang mendakwa ia satu perikatan yang kaku.

Kata Perdana Menteri, perubahan masih boleh dilakukan tanpa menukar kerajaan sedia ada dan tidak terikut-ikut dengan kempen pembangkang,


BN memerintah sejak negara merdeka.


Najib melahirkan pandangan ketika negara bersiap-sedia untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13. Mandat semasa Kerajaan Pusat berakhir 28 April depan.


Minggu lalu, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika menyampaikan ucapan dasar muktamar tahunan partinya berkata, Pakatan Rakyat (PR) perlu diberi peluang untuk mentadbir negara ini dan rakyat tidak harus takut untuk menukar kerajaan.


Umno akan mengadakan Perhimpunan Agung Tahunan minggu depan.


Najib berkata, kerajaan juga sedar bahawa perubahan tidak boleh dilakukan dengan membiarkan masyarakat bergerak mengikut kelompok masing-masing.


Katanya, kerajaan telah membuktikan bahawa BN, yang dahulunya dikenali sebagai Perikatan, bukan sebuah parti kaku kerana dengan menerusi Gagasan 1Malaysia telah membela nasib rakyat daripada semua kaum, bukan sekadar memberi janji kosong.


"Sebaliknya, jika mahu negara hebat, kita perlu mencari titik pertemuan agar menjadi bangsa yang kuat.


"Kami (kerajaan) faham dengan perbezaan agama, budaya dan kaum di negara ini, namun kita mesti bergerak dalam kelompok yang sama untuk membina kekuatan," katanya ketika merasmikan Himpunan Barisan 1 Malaysia bertemakan Untuk Masa Depan Rakyat di sini, hari ini.


Najib yang juga Presiden Umno dan BN memberitahu, kerajaan telah melakukan banyak perubahan dan bertambah baik dari segi ekonomi, pembangunan dan sebagainya.


Dalam pada itu, beliau berkata, rakyat dinasihatkan bertindak secara kolektif agar dapat membentuk negara yang kukuh dan kuat.


"Segala-galanya ada di sini, jadi Malaysia antara yang terbaik tanpa mengharapkan kuasa besar membantu untuk melakukan perubahan.


"Saya mempersoalkan kredibiliti pembangkang kerana polisi yang bercanggah, sebaliknya BN mempunyai dasar yang jelas dalam menentukan hala tuju negara," katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.