Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MASYA ALLAH UMAT ISLAM

Lihatlah umat islam, apabila mereka menyahut seruan Allah, mereka berjama'ah di tanah haram, apabila mereka pulang ke tanah air mereka kembali ke jama'ah masing-masing dengan keyakinan mereka, sama ada berfahaman terus bersama jama'ah atau sekular,  pening kepala rasul di akhirat nanti memikitkan sikap umatnya. Apakah kita nak katakan sikap mereka ini ? di 'Arafah buat lain , kembali ke tanah air buat lain ! TANGGUNG LA YOB OIIIII ! - PAK kARAMU

 

GAMBAR] Saksikan Pemandangan Ibadah Haji Tahun Ini


Mekah – Umat Islam dari seluruh dunia tiba di Padang Arafah, barat Arab Saudi kelmarin untuk menu­naikan ibadat wukuf pada musim haji tahun ini.

Kerajaan Arab Saudi me­nyatakan, hampir 1.4 juta jemaah dari 163 negara mengunjungi kota suci ini untuk mengerjakan haji.

Mereka bergerak keluar dari kota suci ini menuju ke Mina. Kebanyakan jemaah akan menunggu sehingga awal pagi semalam sebelum meninggalkan Mina untuk berhimpun di Arafah, menandakan ke­mun­cak ibadat haji.

Ketika wukuf di Arafah, jemaah haji akan melakukan ibadah seperti bersolat dan dan membaca al-Quran.

Bagaimanapun, sejumlah jemaah tiba awal di Padang Arafah lewat kelmarin termasuk Iman Izzidine, 42, yang melarikan diri daripada perang saudara di Syria.

“Saya bersyukur kepada Tuhan kerana dapat berada di tanah suci ini. Sukar untuk saya menggambarkan perasaan ini,” kata wanita itu.

Dalam pada itu, kerajaan Arab Saudi menempatkan seramai 85,000 anggota ke­selamatan dan beribu-ribu petugas kesihatan bagi memastikan musim haji kali ini berjalan lancar tanpa kejadian tidak diingini. – AFP

















IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





6 orang berkata:

Anonymous said...

Talkin anwar talkin wan azizah. Dap dah naik tocang

Anonymous said...

jemaah atas jalan islam xpe..bukan jemaah atas jalan sekular..

Anonymous said...

Tanya diri masing2 & perbetulkan diri masing2...

Anonymous said...

bila kena kat batang hidung yg diri sendiri pun pakai jalan sekular,xda beza 1 jalan ngan umno,menggelupur pusing sana pusing sini..dan2 ajak sembang baiki diri...kalo x,deras bak petir..ko je bleh tegur org,org x leh tegur ko hehe...
pentotok...

Anonymous said...

Anon 12:13 ni pencacai angkat najis..kah...kah...kah.
Dia ni presiden parti taik sejengkal ( pts) dimana ada loji najis itulah markasnya...kah...kah...kah.pejuang islam ala nabi ka...ala abu jahal. Perosak ummah

Anonymous said...

ala kesiannya 3.15 ..ketawa ke nangis tu sebab sistem sekular yg disayangi disentuh..hehe

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.