Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ISLAM LIBERAL PANDANGAN MEREKA YANG ADA ULAT DALAM KEPALA


Tuesday, October 21, 2014

Label Islam sebagai liberal menghodohkan Islam – TG Nik Aziz - ASLANI M |

 

KOTA BHARU: Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan mereka yang menganjurkan program 'I Want To Touch A Dog' sebagai ada “ulat dalam kepala”.

Mursyidul Am PAS itu berkata, sekarang timbul banyak aliran yang bersifat liberal dalam Islam dengan menimbulkan idea-idea pelik dan boleh dianggap sebagai sesat.

“Menganjurkan program khusus bagi menjamah anjing hanya dilakukan mereka yang seumpama ada ulat dalam kepala. Ia bertentangan dengan mazhab Shafei,” katanya pada program sambutan ulangtahun ke-24 pentadbiran Membangun Bersama Islam (MBI) di Kelantan Trade Centre hari ini. (Foto atas daripada fb Tok Guru)

Hadir sama Menteri Besar, Ustaz Datuk Ahmad Yakob, anggota-anggota Exco, wakil-wakil rakyat dan pegawai kerajaan.

Sempena ulang tahun tersebut turut diadakan jamuan rakyat di Dataran Stadium tengah hari ini. Tok Guru Nik Abdul Aziz juga melancar buku "Khalifah Kita Pilihan Allah" tulisan Menteri Besar.

Baru-baru ini ada pihak menganjur program 'I Want To Touch A Dog' di Damansara yang memberi peluang orang ramai hadir termasuk Islam menyentuh anjing.

Ekoran pendedahan program berkenaan banyak ulama tampil membantah. Mufti Kelantan Datuk Mohamad Shukri Mohamad pula mahu penganjur dan umat Islam yang menyentuh anjing bertaubat kerana mempersenda hukum Allah.

Tuan Guru Nik Abdul Aziz juga berkata, ada pihak cuba melabelkan Islam sebagai liberal semata-mata bagi menghodohkan Islam, sedangkan demokrasi atau pelbagai kefahaman lain tidak pernah dilabel sebagai liberal.

Beliau yang juga bekas Menteri Besar ketika mengimbau detik awal pentadbiran MBI di Kelantan memberitahu langkah pertama dibuat selepas mentadbir Kelantan iaitu memindahkan wang kerajaan daripada bank konvensional ke Bank Islam.

“Langkah itu telah menimbul rasa tidak puas pengurus-pengurus bank yang terdapat di Kota Bharu sehingga mereka datang menemui saya bagi mendapat penjelasan.

“Saya jelaskan sebagai ketua kerajaan perlu bertanggungjawab terhadap wang kerajaan bagi mengelakkan sistem riba yang diharamkan oleh Islam,” ujarnya yang juga Adun Chempaka.  -  


HARAKAHDAILY 21/10/2014

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.