Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

NAIK, NAIK, NAIK

Harga Gas Memasak Naik 50 sen


Harga gas memasak naik lagi 50 sen mulai 1 November 2014.

Menerusi pekeliling yang tersebar, pihak Summit Petroleum SDN BHD akan menaikkan harga produk Gas Petroleum Cecair (GPC) sebanyak 0.50 sen daripada harga gas sedia ada.

Tambah Syarikat tersebut, kenaikan harga gas itu tidak boleh dielakkan kerana merangkumi kenaikan kos perkapalan dan belian premium produk.

Bagaimanapun, produk gas memasak yang mengalami kenaikan harga hanyalah produk gas jenama "Solar Gas" keluaran Summit Petroleum SDN BHD sahaja. -mavister.com

ULASAN GB

Walaupun kerajaan telah mengumumkan tiada kenaikan harga untuk gas memasak, tetapi kenaikan harga petrol menyebabkan syarikat pengeluar gas memasak menaikkan kos keluaran mereka dan memindahkan kenaikan mos itu kepada pengguna.

Dan walaupun yang naik itu ialah produk gas jenama "Solar Gas", biasanya ia akan diikuti oleh syarikat-syarikat pengeluar gas memasak yang lain di dalam waktu terdekat.

Kesannya, lingkaran kejam inflasi tidak dapat dielakkan. Kenaikan barang-barang makanan dan lain-lain yang menggunakan gas memasak akan turut naik selain dari kenaikan mos hidup rakyat.







IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.