Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

gugur

Pas hantar surat kepada AJK Parti Pekerja

TAKIYUDDIN HASSAN
Takiyuddin Hassan
 
KOTA BHARU - Pas akan menghantar surat rasmi kepada 22 ahlinya yang dilantik sebagai jawatankuasa Parti Pekerja Malaysia termasuk lampiran salinan Bai'ah kepada wakil rakyat terlibat.
 
Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, surat tersebut adalah sekadar peringatan bahawa mereka yang terlibat dalam parti baharu itu bukan lagi ahli Pas.
 
Menurutnya, berdasarkan Fasal 15 Perlembagaan Pas pemberhentian ahli adalah disebabkan tiga perkara iaitu atas permintaan sendiri, dipecat dan mengisytiharkan diri keluar Pas atau menyertai parti lain.
 
"Bila ahli Pas isytihar menyertai parti lain secara automatiknya keahlian mereka mengikut Perlembagaan Pas dilucutkan.
 
"Tiada tindakan akan diambil ke atas mereka tetapi atas dasar pentadbiran kita akan menulis surat kepada mereka dalam masa terdekat ini sekadar makluman," katanya dalam sidang media di JKR 10 di sini, semalam.
 
Turut serta Naib Presiden Pas Datuk Mohd Amar Nik Abdullah dan Ketua Pemuda Pas negeri, Ahmad Fadhli Shaari.
 
Dalam pada itu, Mohd Amar berkata, pendirian parti jelas di mana mereka yang terlibat dalam parti baharu khususnya wakil rakyat Pas perlu meletak jawatan.
 
"Beberapa wakil rakyat yang terlibat dalam parti baharu itu perlu letak jawatan kerana mereka bertanding atas tiket Pas.
 
"Jika mereka letak jawatan pilihan raya kecil akan diadakan. Setakat ini mereka tidak belum bagi keputusan," katanya.
 
Mohd Amar yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan menasihatkan agar wakil rakyat yang terlibat berpegang kepada Bai'ah yang dilafazkan sebelum ini.
 
Beliau berkata, walaupun banyak isu yang timbul Pas sehingga kini masih kekal dalam pakatan pembangkang.
free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.