Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HANYA SEORANG PELADANG

Peladang latih pengganas dipenjara lima tahun
0
mahkamah
Gambar hiasan
 
KUALA LUMPUR - Seorang peladang kelapa sawit dipenjara lima tahun oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sebentar tadi selepas mengaku bersalah memberikan latihan ketenteraan kepada sekumpulan individu yang bersedia membabitkan diri dalam perbuatan pengganas di Syria, tiga tahun lalu. 
 
Hakim Mohamad Shariff Abu Samah menjatuhkan hukuman itu terhadap Muamar Gadaffi Mohamad Shafawi, 32, dan memerintahkannya menjalani hukuman penjara bermula dari tarikh ditangkap pada 13 Jun 2014.

Tertuduh sebelum ini tidak mengaku bersalah dan prosiding hari ini ditetapkan untuk perbicaraan.

Tertuduh bagaimanapun memilih untuk menukar pengakuan selain turut mengakui fakta kes terhadapnya.

Berdasarkan kertas pertuduhan, Muamar Gadaffi didakwa melakukan kesalahan itu dengan niat untuk memajukan sesuatu tujuan ideologi dan perbuatan yang boleh dianggap untuk mengugut orang awam di Syria.

Kesalahan itu didakwa berlaku antara jam 2 petang dan 4 petang, 25 hingga 27 Disember 2013 di Bukit Ara Para, Kampung Ketior, Kuala Kangsar, Perak.

Pendakwaan terhadapnya dikemukakan mengikut Seksyen 130F(c) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman maksimum penjara 30 tahun dan boleh juga dikenakan denda.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.