Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JANGAN TAK JADI

 
DEBAT
 
 
Surat jemputan program diskusi ilmiah - Foto Facebook DrMaza.com


Zamihan setuju hadir, tazkirah banduan dapat diganti
0
 
SHAHALAM - Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin (Maza) bersyukur Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Waljamaah Malaysia (Aswaja),  Zamihan Mat Zin dapat menghadirkan diri dalam program debat bersama beliau pada 10 Februari ini. 
 
Zamihan setuju hadir, tazkirah banduan dapat diganti
Beliau berkata, Zamihan telah menyatakan persetujuan untuk hadir dan menangguhkan program motivasinya kepada banduan pada tarikah tersebut.

“Urusan Presiden Pertubuhan Aswaja,  Zamihan Mat Zin di Machang untuk memberikan motivasi kepada banduan Insya-ALLAH dapat diganti. Banduan rasanya Insya ALLAH tidak begitu sibuk dan tidak ke mana-mana.

“Alhamdulillah saya difahamkan bahawa pihak Zamihan telah bersetuju hadir. Tazkirah untuk banduan itu boleh dibuat hari sebelum ataupun selepas (hari debat) memandang beliau sendiri yang mencabar dengan menyatakan bila-bila masa, di mana-mana, apa-apa topik, sesiapapun peserta dan apapun format,” katanya menerusi posting Facebook hari ini.

Kelmarin, Zamihan dilaporkan tidak keberatan untuk mengambil tindakan undang-undang sivil dan mengadakan perdebatan dengan Dr Maza sekiranya Mufti Perlis itu terus mengaitkan dirinya dengan elemen pro syiah, ekstemis takfir dan sesat.

Beliau berkata, dakwaan Mohd Asri yang menuduh dirinya pro syiah, ekstremis takfir dan sesat merupakan tuduhan yang amat berat yang menjejaskan kredibilitinya.


Melihat keadaan kian meruncing, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Shahidan Kassim menerusi sebuah posting di Facebooknya hari ini mencadangkan keduanya hadir dalam satu program wacana bagi menjelaskan dan menjernihkan keadaan.

Dr Maza menerusi Facebooknya hari ini mengakui telah menerima surat jemputan rasmi berhubung wacana tersebut.

Memetik posting terbaharu Dr Maza, beliau telahpun menempah tiket pesawat pada tarikh wacana tersebut diadakan.

Wacana dirancang berlangsung pada Rabu depan di Auditorium ICU, Jabatan Perdana Menteri, Putrajaya yang akan menampilkan Pengarang Astro Awani, Nazri Kahar sebagai moderator.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.