Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BAI'AH DENGAN BALA YANG DITUNGU-TUNGGU

  MENUNGGU BILA  BALA HAMPIR TIBA !

 YAKIN DENGAN JANJI ALLAH TERHADAP ORANG YANG MELANGGAR BAI'AH.

ANDAINYA ORANG YANG BERJANJI HENDAK MENEGAKKAN AGAMA ALLAH, KEMUDIAN MEREKA MENGKHIANATI JANJINYA, MAKA TUNGGULAH BALA DARIPADA ALLAH DIMASA YANG TERDEKAT.

ANDAINYA BALA ALLAH TIDAK TERTIMPA KEPADA MEREKA YANG MELANGGAR BAI'AH,  MAKA RAKYAT TIDAK AKAN PERCAYA TERHADAP AGAMA ALLAH DAN KUASANYA DAN ISLAM AKAN MENJADI EJEKKAN..

RAKYAT AKAN NAMPAK BAHAWA BERBAI'AH DENGAN ALLAH DALAM URUSAN AGAMA DAN ISLAM AKAN MENJADI PERMAINAN YANG MURAH DAN KEIMANAN AKAN MENJADI LUNTUR TERHADAP ALLAH.

SEMENTARA ITU:

 ‘Gerun setiap kali lafaz baiah’
‘Gerun setiap kali lafaz baiah’

IDRIS AHMAD
Sumpah baiah Pas dilihat mampu memberi keyakinan dan mengingatkan kepada calon wakil rakyat itu sendiri mengenai perjuangan sebenar Pas. 
 
Ahli Parlimen Bukit Gantang, Idris Ahmad berkata, lafaz sumpah baiah itu dilakukan dengan kerelaan calon wakil rakyat yang turut menyedari dan reda dengan balasan dilaknat, sekiranya melanggar perjanjian.

 

-Pak Karamu-

 

 Tak selamat jika langgar baiah

AddThis Sharing Buttons

 Dr Nik Muhammad Zawawi
Nik Muhammad Zawawi
(Ubah saiz teks) 
 
SHAH ALAM - Pihak yang mendakwa sumpah baiah Pas memberi kesan buruk kepada dua pihak dan satu pendekatan ekstrem perlu melihat kembali kepada sejarah Rasulullah SAW.

Setiausaha Majlis Syura Ulamak Pas, Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh berkata, baiah adalah satu perbuatan sunnah Rasulullah yang pernah diberikan oleh kaum Muslimin beberapa kali ketika Baginda masih hidup seperti Baiatul Aqabah pertama, kedua dan Baiatul Ridhwan.

“Jangan pula ada pihak yang kata baiah itu suatu yang ekstrem kerana Rasulullah juga berbaiah dalam perjuangan menegakkan Islam,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.
Menurutnya, baiah diikat supaya orang Islam ada satu sikap patuh dan taat dalam urusan memimpin manusia.

“Tak akan ada yang selamat kerana melanggar baiah. Sehari dua ini kita lihat ada individu yang dilucutkan gelaran dan pangkat mereka.

“ALLAH telah menyusun laknat kepada mereka yang langgar baiah. Bukan kita yang jatuhkan hukuman kepada mereka tetapi janji ALLAH itu pasti,” katanya.

Menurutnya, hanya mereka yang istiqamah dan bersabar dengan ujian besar sahaja akan kekal dalam perjuangan Islam.

“Orang yang tak tahan dengan ujian akan meninggalkan perjuangan. Syarat bagi kemenangan sebenar Islam itu adalah apabila orang-orang yang hatinya hitam keluar dari perjuangan.

"Insya-ALLAH Pas akan menang secara dramatik dalam PRU akan datang,” katanya.

Kelmarin, Timbalan Pengerusi Amanah Kedah, Datuk Phahrolrazi Zawawi mendakwa wakil rakyat yang melafazkan baiah Pas terutama melibatkan talak isteri, berdepan risiko kerana sumpah itu akan makan diri sendiri apabila tidak lagi bergelar pemimpin parti itu.

Mengulas perkara tersebut Nik Muhammad Zawawi berkata, tidak ada paksaan untuk berbaiah dalam Pas jika individu berkenaan tidak menjadi calon dalam pilihan raya dan tindakan meninggalkan parti tetapi tidak melepaskan jawatan juga dilihat sebagai tidak profesional.

“Dalam Pas, hasil yang diterima oleh individu bergelar wakil rakyat adalah haram apabila mereka melanggar baiah.

"Mereka perlu tahu penyokong Pas tidak akan menghalalkannya kerana sokongan dan undi yang diterima itu adalah daripada pengundi atau ahli Pas yang menyokong perjuangan Islam yang dibawa parti ini,” katanya.

187 orang berkata:

Anonymous said...

Petua kurangkan sakit kepala. Ambil seketul ais dan basahkan kepala dengan ais tersebut hingga basah. Sakit kepala anda akan beransur pulih.

Anonymous said...

Cara hilangkan perut buncit:

1. Ambil limau dan bakar. Perah airnya dan campurkan kapur masak. Sapukan campuran tersebut di perut anda sebelum tidur. Lihat kesan menakjubkannya dalam 2 minggu.

2. Minum jus limau kasturi panas setiap kali anda bangun dari tidur.

3. Amalkan mengambil jus limau atau jus lemon setiap kali selepas makan. Ia berfungsi mencegah lemak di samping memecahkan lemak pada bahagian usus dan perut.

Anonymous said...

Cara menghilangkan kedutan pada mata.

Hiris timun dengan nipis dan lekatkan pada kelopak mata selama 30 minit. Amalkan 3 kali seminggu. Insyaallah.

Anonymous said...

Cari pendapatan tambahan:

1. Buka akaun CDS di mana2 bank yang menyediakan perkhidmatan akaun tersebut.

2. Hadirkan diri di mana2 kelas untuk mengetahui asas jual beli saham.

3. Buat analisis saham patuh syariah yang berpotensi menguntungkan dan buat pilihan bijak. Berbincang dengan rakan yang lebih arif tentang jual beli saham.

4. Buat keputusan saham mana yang akan dibeli.

5. Buat pembelian secara online melalui M2U atau CIMB Click.

6. Buat jualan secara online jika puas hati dengan kenaikan harga saham yang dibeli.

InsyaAllah.

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [2803] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR 780 JUTA ,

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK

DAN PESUGIHAN TUYUL

Anonymous said...

Bala tu mcmana pak karam? Ribut petir yg terbalikkan khemah masa muktamar pas tu dikira bala atau tidak? Banjir besar di kelantan dulu bala jugak ke? Adakah semua tu sebab presiden pas langgar baiah? Arwah tg nik aziz suruh lawan umno tapi hadi berkawan dgn umno, itu dikira langgar baiah tak? Cer explain sikit, kawe confuse laa.

Anonymous said...

Tanda protes.

Hantar komen yang tiada kaitan langsung dengan tajuk dan ini juga isyarat tolak pas. Tq

Anonymous said...

Pak Karat
Bai'ah Rasulullah ada 'cagar'isteri ke?

Anonymous said...

Baiah cagarkan isteri mcm yg Khalid PANkhianat buat tu ker?

Anonymous said...

kenduri kambing utk tebus langgar baiah yg mcm Khalid samat tu, rasulullah buat gak ker?

Anonymous said...

Ajaran sapa yg PAN ikut utk tentang pemerkasaan undang2 syariah ek? rasullullah atau Tokong LKS n LGE?

An Anonymous said...

Apa masalahnya jika komited dgn perjuangan islam?? Kalau komited kpd perjuangan islam liberal mmg tak perlu berbaiah la..

Anonymous said...

Ajaran sapa yang diikut kebas potongan gaji cikgu yik tu? Ajaran ayatola syiah ke?

Anonymous said...

Ajaran sapa sapu duit balak tu? Ajaran ayatola syiah ke?

Anonymous said...

Baiah zaman rasulullah untuk islam. Baiah lobai untuk eddy wang

Anonymous said...

Lobai x komited. Sbb tu perlu baiah bini. Itu maksud wan?

Anonymous said...

Tun M tak baiah pun kena tarik jugak. Jadi tak ada kaitan dgn baiah pun la

Anonymous said...

Sanggup hanya kerana parti dan pemimpin kaki maki hamun, kamu semua gadaikan ibu kepada anak2 kamu. Dayus kamu ni

Anonymous said...

Kalau nak lebih hebat, lobai2 boleh baiah potong kote sendiri. Tak perlu baiah gadai bini la.

Anonymous said...

Setuju.

Laki yg buat baiah, bini pulak yg tanggung akibat. Bapak yg buat baiah, anak pulak yg tanggung akibat. Baiah sesat cam amanat sesat jugak ke ni?

Jadi lebih baik baiah tu ditukar kpd baiah potong telo dan kote sendiri la. Sendiri baiah, sendiri tanggung la

Anonymous said...

Laki rompak bank, bini kena masuk penjara. Tak bodo ke tu?

Anonymous said...

Kalu kena pecat tak perlu potong telo dan kote. Kalau kena potong jugak kira nyaya orang la tu. Kang pakat2 pecat presideng, presideng pon kena potong kote jugak...

Anonymous said...

Ni baiah jenis sesat punya.

Anonymous said...

Sesat kerana ikut ajaran tokong LKS n LGE ler tu..

Anonymous said...

MMg bodoh pun para pemimpin PAN terutama khalid samad dan Husam..para macai PAN dan PH apatah lagi, berkali2 bodoh keran sanngup di perbodohkan..kih2

Anonymous said...

Hehehe lebai marang jugak yg huntong. Baiah ke tak baiah ke, bini dan kereta tetap bertambah. Hehehe terbaik. Walaunta dan walauntit berbalah tapi lebai marang tetap steady besarkan perut kikiki. Jom la undi umno kikiki.

Anonymous said...

huhuhu...lebai marang pun baiah gak tp tak khianat mcm puak PANkhianat..
PANkhianat kena laknat, istikhomah rezeki berkat dan bertambah ruah...kih2

Anonymous said...

Baiah zaman moden. Bini pun korang sanggup jadikan barang dagangan murah untuk parti.

Anonymous said...

Demo baiah bini. Presiden demo tambah bini. Kih3

Anonymous said...

Tukar la baiah tu. Sapa keluar parti lobai dapat Q7 sebijik ker... Misti lumba2 nak Q7

Anonymous said...

Klu ada parti buat baiah sapa kuar parti dapat balak sebatang pong ok jugak. Bole buat umah banglo bagi kat anak

Anonymous said...

Sapa undi parti aku, aku bagi balak sebatang. Semua nak undi parti aku

Anonymous said...

Undilah bn. Bn yang buat highway kat negeri demo. Demo undi pan buat hapa

عبدالله السيد said...

شركة مكافحة الحمام بالرياض
لدينا كافة المعلومات علي كل الحشرات الموجودة بالرياض وكل نوع من الحشرات له نظام معين في عملية الرش ونوع معين من مبيدات الرش سواء نوع واحد أو يتم المزج بين أنواع معين من مبيدات الرش وهذه الخدمات لن تجدها شركة مكافحة النمل الابيض بالرياض
افضل شركة رش دفان بالرياض
شركة مكافحة فئران بالرياض

Anonymous said...

Team bola nik abduh lawan team bola husam lagi baik. Sapa menang jadi MB

Anonymous said...

Daripada korang tabur fitnah dan caci maki, baik korang anjurkan pertandingan lari 400 meter. Suruh Najib lawan lumba lari dengan kit siang, tun madey, mat sabu, hadi awang dan nuar brahim. Agak2 sapa dapat no 1??

Anonymous said...

Hj hadi jadi penjaga gol.

Anonymous said...

Bodoh

Anonymous said...

Kerja bodoh

Anonymous said...

Kerja bodoh. Baik kita undi BN

Anonymous said...

Kerja kuat mesti boleh dapat q7. Bukan merayu2 nak kerajaan naikkan gaji dan bagi subsidi aja

Anonymous said...

Jgn buat kerja haram. Nak banglo kena usaha. Jangan guna cara tak betul. Haram. Masuk neraka.

bpk gunawan said...

Saya bpk gunawan maaf jika saya lancang komen,saya cuma mau kasih info,bagi anda yang punya masalah ekonomi atau lagi di lilit hutang,saya cuma mau kasi solusi,barankali bisa mengikuti jejak saya,sebenarnya saya tidak perna percaya adanya pesugihan,tapi dengan keadaan sangat susah,apalagi di lilit hutang apa boleh buat,jadi saya minta bantuan sama Mbah Budi Hartono,beliau kasi pesugihan uang gaib 5 milyar,alhamdulillah impian saya sudah tercapai,ini semua atas bantuan Mbah Budi Hartono,saya bebas dari hutang bahkan sudah punya usaha,inilah dukun yang bisa di percaya karna memberikan hasil,anda mau sukses seperti saya,silahkan konsultasi sama Mbah Budi Hartono dengan cara hubungi no hp O85.256.O77.899 atau buka website Mbah

Klik-> PESUGIHAN PUTIH TANPA TUMBAL

An Anonymous said...

Tak payah kerja kuat pun boleh dapat banglo ala disney di ibukota.

An Anonymous said...

Bala tu macam kena tarik gelaran dato sebab byk klepet rakyat, kena penjara 30 bulan sebab dedah akaun peribadi org, tipu rakyat kata tski tak layak jd mb dan lain2..

An Anonymous said...

Isyarat terkini rakyat bakal tolak pan di kelantan semua org kelantan dah tahu..

An Anonymous said...

9:36.. kami tak ada masalah pun berbaiah selagi memperjuangkan islam spt yg dimulakan oleh arwah tgna sendiri..

Sesiapa yg dah langgar baiah dah nampak pun kesannya kini terutama di kelantan dan di seluruh negara.. jangan buat2 tak faham ok..
Ada yg jadi walaun dap maka sahihlah hinanya, , ada yg kena tarik gelaran tanda kehinaan, ada yg terpaksa terima dedak DAP kerana tewas masa PrU, ada yg berzina kerana talak dah jatuh dan lain2 lagi..

An Anonymous said...

Harap usaha yg dimulakan oleh arwah tgna tidak dihina sedemikian rupa.. kami tiada masalah utk teruskan baiah seperti ini yg membuktikan kami dan tghh masih akur dan sanjung arwah tgna.. tak macam walaun DAP; konon mengaku sanjung arwah tgna tapi selamba je langgar baiah talak isteri (yg diperkenalkan oleh arwah sendiri..).. yg malangnya lepas tu walaun DAP perjuangkan pula hak golongan lgbt, atheis, murtad dan juga sekedudukan.. ini pastilah ditentang oleh arwah jika masih hidup.. yg ini sampai sekarang korang tak mampu nak nafikan.. ntah laa..

An Anonymous said...

Ajaran bekas exco kelate kut..

An Anonymous said...

Ini lagi besar punya pengkhianat..

Salam Johor said...

Ahli Majlis Syura Ulamak Pas, Idris Ahmad memaklumkan parti itu pernah berbincang mengenai pro dan kontra untuk menggugurkan baiah lafaz cerai talak tiga di Kelantan.

Bagaimanapun Idris berkata, perkara itu tidak dibincangkan secara mendalam oleh Majlis Syura Ulamak.
“Kemungkinan besar kita akan gugurkan, tetapi keputusan itu nanti akan datang daripada Majlis Syura Ulamak,” katanya selepas Majlis Jamuan Gulai Kawah dan Pelancaran Dana PRU14 Kawasan Lembah Pantai, hari ini.

Baru nak bincang untuk digugurkan? Maknanya selama ini bai'ah cerai bini talak 3 betullah!
Islam tak hajar sebegitu hanya kerana politik perlu ceraikan bini...
Pas telah menjatuhkan maruah dan martabat wanita yang selama ini diangkat dalam agama Islam.
Ini dah sah sebuah Parti Sesat!

Anonymous said...

Jalan terbaik ialah undi UMNO BN.

Anonymous said...

Mana dia dapat duit buat jamuan gulai kawah? Derma ahli ye?

Anonymous said...

Jangan biasakan dengan jamuan2 makan mcm ni. Takut nanti bila tak ada jamuan, tak ada orang sokong. Jangan biasakan diri dengan dedak2 macam tu

Anonymous said...

Org sana kata pas tak baik. Org sini kata ph tak baik. Kita ambil jalan tengah la. Undi UMNO BN

Anonymous said...

Pan teruk. Pas lagi teruk. Kita undi yang tak teruklah. Kita undi UMNO BN. Undi UMNO BN Kelantan maju.

Anonymous said...

Teruk betul dap. Pas pun sama. Kita tukar undi UMNO BN pulak kali ini. Undi Umno BN Kelantan akan maju. Sekarang lebuh raya KB-Kuala Kerai yang ada tu pun kerajaan pusat/ BN yang buat. Undilah UMNO BN, parti yang boleh buat kerja dan tidak menyusahkan rakyat. Ingat UMNO ingat BN.

Anonymous said...

Wanrosli. ..tak kira siapa pun dia, orang yang buat dan amalkan baiah cerai bini talak tiga itu adalah orang yang tak ada otak dan sesat sebab buat benda yang nabi benci dan nabi tak buat.

Anonymous said...

Diharap pas akan terus mengekalkan baiah talak 3 bini tu untuk selama2nya. Tolonglah tghh, jangan batalkan baiah talak tiga bini tu. Sepatutnya diperluaskan kepada semua ahli pula.

Anonymous said...

Terkejut beruk aku bila ada ura2 baiah talak tiga isteri yang dikatakan baik itu hendak dibatalkan. Kalau benda baik kenapalah hendak dibatalkan. Sepatutnya tghh memperluaskan baiah talak tiga isteri itu kepada semua ahli pas di seluruh dunia. Kan benda baik kan...

An Anonymous said...

Itulah aku kata walaun dap mana tahu rasionalnya buat baiah talak tiga.. lihatlah sendiri bilamana ada adun yg kini “berzina” dgn “bekas” isteri yg tercerai bila melompat parti.. itulah satu perunjuk bhw betapa mana2 penentang islam, pastilah sanggup melanggar apa shj perjanjian hatta dgn Allah sekalipun hanya demi mendambakan undi cina.. jijiknya jika berkawan dgn makhluk sebegini..

An Anonymous said...

Pasa ahli2 pas, duit poket sendiri dikeluarkan utk mengejar pahala sedekah bila ada majlis makan2.. itulah indahnya islam yg syumul anutan pas berbanding dgn islam liberal anutan parri2 lain yg mana jika nak buat majlis makan pun perlu mintak peruntukan daripada tokey (dap) dgn harapan dapatlah sedikit sebanyak undi dari kaum cina..

Anonymous said...

Majlis syura nak nilai semula baiah talak tiga sebab syarat bangang mcm tu rasulullah tak buat pun. Tapi pelik jugak syarat cerai bini tu nak digugurkan sekarang. Mungkin lepas pru14 ramai lebai nak lari masuk umno/bn kot. Kikiki sebelum tercerai bini yg 3-4 org tu, lebih baik ubah syarat baiah. Kikiki.

Anonymous said...

huh...kalu cam tu, Khalid samad, Hatta, Husam tu kaki zina dgn ex wife dorg la yer..kesian dorg ni, dihujung umur jd penzina..

Anonymous said...

Bodoh sesat pas ni. Pasal politik sampai sanggup diceraikan.
Hinanya perempuan dimata ularmak pas!

Anonymous said...

Husam kena pecat.
Khalid, hatta bukan kelantan.
Tgna buat baiah kelantan je.
Itu pun baiah org gila

Anonymous said...

Dlm Islam, kalau nazar ke, baiah ke tapi dengan keburukan, maka Allah tidak akan menerimanya. Allah suruh guna otak, bukan guna lutut

Anonymous said...

Baiah gila tu undang2 zalim. Sebarang dosa yang datang dari undang2 gila tu akan ditanggung oleh SEMUA ORANG YANG TERLIBAT DENGANNYA termasuk yang mencadang, yang menyokong dan yang melaksanakannya.

Anonymous said...

Agaknya depa bangga kot kalu bapak dia cerai mak dia talak tiga. Tak pun seronok agaknya suami anak pompuan dia cerai anak pompuan dia talak tiga

Anonymous said...

Aku percaya satu hari nanti anak cucu pompuan wanrosli dan pak karam akan kena cerai talak tiga dek baiah yang disokongnya ini.

Anonymous said...

Nasib baik husam kena pecat. Lepas la dia drp undang2 baiah gila tu

Anonymous said...

Kalau baiah talak 3 bini tu benda baik, tak mungkin hj lebai akan membatalkannya. Ini tentu sebab takut anak cucu perempuan mereka kena jatuh talak 3 satu hari nanti kot??

Anonymous said...

Dah buat baiah talak tiga bini, mana boleh main batal2. Baiah tu akan berterusan kpd orang yang melaksanakannya dan keturunannya sampai hari kiamat. Sbb masa baiah dulu tak ada sebut tarikh nak batal pun. Padan muka korang semua. Tanggunglah sampai hari kiamat.

Anonymous said...

Buatlah baiah untuk diri sendiri. Contohnya kalu keluar parti baiah potong kotey kecik turr

Anonymous said...

Buat baiah, kalu ahli parti mung ponteng sidang parlimeng, talak tiga bini mung. Barulah puak mung tak ponteng sidang

Anonymous said...

Yg sendiri tambah baiah talak 3 tu Khalid samat yg kononya mengaku mcm tariq ziyad...last2 jadi penzina..kesian

Anonymous said...

Dah baiah dengan nama Allah, camner nak batal? Kalu baiah main2 dgn nama hj dol bole la main batal2

Anonymous said...

Hatta bkn kelantan? ko ni baru balik dr papua ker?

Anonymous said...

Baiah tgna buat kat kelantan je. Negeri lain rak ada baiah gila cam tu

Anonymous said...

Kat papua tak ada baiah gila macam sini

Anonymous said...

Husam masih lg terikat dgn baiah atas nama Allah, walaupun dipecat PAS...kerana masih tak letak jawatan ADUN yg dimenangi ats tiket PAS...Husam masih lg berzina kecuali husam dah tak mampu nak tut2...kih2

Anonymous said...

Hata dah batalkan baiah la. Baiah boleh batal kan? Tu yg hj lebai nak batal tu boleh pulak.. . Kih3.

Apa punya baiah boleh main batal2 ni

Anonymous said...

Hatta tu MP kuala kerai KELANTAN

Anonymous said...

Husam dah batalkan baiah dia. Tu pasal hj lobai berura2 nak batalkan baiah diaorang. Itu maknanya baiah boleh dibatalkan.

Anonymous said...

Kamarudin jaafar pun sama kes dgn Hatta...

Anonymous said...

Hatta dah batalkan baiah dia. Hj lobai pun dengar2 nak batalkan baiah derang jugak kan

Anonymous said...

Baiaha boleh dibatalkan dgn kenduri beriani kambing ek?..huhuhu

Anonymous said...

Kamarudin dan hata dan batalkan baiah. Tu yg hj2 lobai nak batalkan baiah dia orang tu kot?

Anonymous said...

Owh ye ker lobai nak batalkan baiah? atau ko ni tak paham berita yg ko baca...huhuhuh

Anonymous said...

Kalau hj2 lobai tu nak batalkan baiah, derang kena buat bariani kambing mcm adun pan buat tu ker?

Anonymous said...

Ko setuju tak kalu baiah tu diperluas kepada semua ahli dan penyokong macam ko. Bagus baiah tu, boleh kuatkan parti

Anonymous said...

Aku sokong 200% walaupun aku bukan penyokong parti. Sebab aku tengok faedahnya sangat besar

Anonymous said...

Kalu adung pompuang yang kuar parti mung, camner pulak?

Anonymous said...

Tak adil kalu baiah jatuh kat wakil rakyat aje. Dah la kena bwrkhidmat kpd rakyat, kena baiah lagi. Jadi dicadangkan semua ahli dan penyokong serta pengundi parti pun kena baiah sekali supaya adil.

Anonymous said...

Baiah tetap baiah.

Anonymous said...

Baiah gila ni baik untuk pemimpin sahaja

Anonymous said...

pompuan boleh talak ker? apara penyokong PH nih...membodohkan diri je..

Anonymous said...

Baiah PAS ni pun PH nak tiru kan!

Anonymous said...

Mintak2 orang yang cipta baiah talak tiga isteri yang tak bersalah apa2 ni dilaknat Allah hingga hari kiamat. Sebab mereka ini berlaku zalim kepada kaum wanita. Mereka ni tak fikir ke ibu mereka juga wanita?

Anonymous said...

psl pemimpin PAN bukan leh percaya..BN umpan dedak jota2, sure lompat parti punya..kah2

Anonymous said...

Habis tu baiah jatuh kat wakil laki je ke? Aku ni bukan parti mung. Tak paham undang2 baiah mung

Anonymous said...

Tak ada dengar pulak ph nak baiah talak 3 bini

Anonymous said...

marahkan org cipta baiah talak3 pulak!..org yg sanggup berbaiah talak 3 tu mcmana pulak?..mcm pimpinan PAN pujaan korang tu i.e khalid samat, husam, hatta, Hanipa, kamaruddin

Anonymous said...

Para penzina semua tuh...nak sokong lagi ker PRU14 nnt?

Anonymous said...

Lompat parti biasalah. Kat mana2 ada. Nama pun politik. Yg tak biasa dengar ialah bila lompat parti kena talak 3 bini. Dari sejak nabi adam, baru ni benda ni berlaku.

Anonymous said...

Berapa kali nak cakap. Dia orang dah batalkan sebelum dia org kuar parti. Kan baiah tu boleh batal. Tu yg hj lobai ura2 nak batal tu. Lepas ni jgn ulang soalan sama la. Boring la soalan sama

Anonymous said...

Dah batalkan baiah la. Dah byk kali jawab la.

Aku x sokng pandap. Aku sokong kejaan yg boleh buat kerja. Yang dah terbukti boleh bekerja. Yang boleh buat highway tempat aku.

Anonymous said...

Mestilah marah org yg buat baiah tu. Mereka buat undang2 sendiri yg menzalimi isteri yg tak berdosa apa2. Atas apa alasan sekalipun, janganlah kaitkan isteri yg tak dosa. Baiah tu menzalimi kaum isteri dan anak2 mereka sendiri. Zalim giler undang2 tu

Anonymous said...

Mesti ada sebab kenapa dia keluar parti mung. Kalu pemimpin parti mung ok, takkanlah mereka keluar. Cuba mung fikir, sama tak sifat pemimping parti mung masa dia orang angkat baiah dengan selepas dia orang angkat baiah? Carilah sebab, mungking sebab2 tu boleh membatalkang baiah.

Maklumlah, baiah kang boleh dibatalkang kalu keadaan sudah berubah. Tu sbb ada ura2 parti mung nak batalkang baiah. Aku no komeng la sbb aku bukang parti mung. Aku ahli parti yang boleh bekerja dan sudah terbukti boleh bekerja.


Tapi aku sokong parti mung teruskan baiah tu sampai hari kiamat. Tak payah nak buat baryani kambing. Keh3

Anonymous said...

Kalu betul derang jadi penzina, penyebabnya ialah parti mung jugak sbb parti mung yg reka cipta baiah tu. Tak kang mung masih nak undi parti yang buat baiah sampai org jadi penzina.

Ehhhh... Aku tak laaa. Tak nak tanggung dosa free

Anonymous said...

Klu hj dol tak buat baiah talak tiga bini tu, tak adalah cerita ni berlaku. Geng hj dol jgn nak lepas tangan pulak. Sapa buat undang2 gila, dia kena tanggung la

Anonymous said...

sebabnya dorg kelar parti psl kalah pemilihan jer? punyala gila jawatan sampai sanggup biarkan bini tertalak 3..apa jenis laki mcm nih, lebih sayangkan jawatan drp bini? kih2

Anonymous said...

Camner org yg mengaku kuat agama boleh terfikir buat baiah talak tiga bini yang tak berdosa tu? Mcm dah tak ada jalan lain yg lebih cerdik nak kukuhkan parti ke? Donald trump kapir harbi tu pun tak terfikir nak buat mcm tu

Anonymous said...

mcmana batalkan baiah tuh hah? selain drp dgn briani kambing utk puak2 berotak kambing..kih2

Anonymous said...

senangnya kalu ikut puak2 mung...langar perjanjian/baiah dgn briani kambing jer?

Anonymous said...

Peluang baik. Kalu mung dah tak suka bini mung, bini mung kuat membebel, elok mung kuar je dr parti mung. Semua settle. Keh3

Anonymous said...

Sila tanya Khalid samat yg kononnya mcm Tariq Ziyad, mcmana dia terfikir tambah baiah talak 3 utk bini dia yg tak berdosa tuh..pemimpin pujaan korg kan?
Asal baiah PAS selain drp kelantan tak ada talak 3.

Anonymous said...

Hadoiii kelakor punya baiah. Tapi aku sokong la. Kih3 senang buat kerja kalu nak tambah lagi satu

Anonymous said...

Lagi bodoh sebab memang berniat bawak lari kerusi bila dah menang.. Lepas pru ni boleh tengok la kerusi ph masuk umno, kerusi umno masuk ph kalau ada.. Sebab takde apa yang nak takut.. Rakyat yang bagi undi bukan boleh buat apa2 pun.. Hihi..

Anonymous said...

Donald trump tu kapir, mcm LKS dan LGE gak.."main" perempuan tanpa akad nikah tu tak kisah pun bagi depa...

Anonymous said...

Anon 8.38. Baiah hanya utk yg nak jadi calon piliharaya je la dol..kenapa dgn ko ni? sel2 atak masih tak bersambung ker?

Anonymous said...

Tu la akibatnya kalu masuk parti mung. Yg belum ada parti tu nak masuk parti mung ke? Tapi kalu ada cita2 nak tambah lagi atau nak cari fresh, elok jadi ahli. Kerja jadi senang bhai

Anonymous said...

Kan aku dah cadangkan diperluas kpd semua ahli, penyokong dan pengundi parti mung. Mung sokong tak? Mung tak jawab lagi ni. Aku sokong 200%

Anonymous said...

betul tu anon 8.41.

Baiah utk puak2 PAN kena tambah lg, psl dgn nama Allah pun diorg langgar semacam..
cnth baiah utk PAN: lps menang kalu lompat parti akan di sebat dgn jumlah undi yg dia dpt..ada bran

Anonymous said...

Tu hebatnya parti mung. Kapir harbi pun tak terfikir nak buat mcm parti mung. Aku puji parti mung tu. Aku sokong. Mung janganlah marah aku

Anonymous said...

Kalau muktamar dan Ulamak PAS "setuju" cadangan bodoh ko ni...aku ikut jer..huhuhu
so?

Anonymous said...

Itu mung kena bagitau la kat mat sabun.

Ni pasal baiah parti mung tu. Aku walaupun bukan ahli parti mung tetap sokong 200% kalu baiah diperluaskan kepada semua ahli, penyokong dan pengundi parti mung. Sebab aku lihat banyak kebaikannya. Mung sebagai ahli parti mung patutnya sokong 500%. Aku memang tak sokong parti mung ada ura2 nak batalkan baiah tu.

Parti aku tak pakai baiah. Cukup dengan kerja kuat untuk rakyat.

Anonymous said...

Tp pemimpin PAN yg langgar baiah tu lg hebat la dol...perjanjian/baiah atas nama Allah utk talak 3 pun selambak badak je langgar...hebat2

Anonymous said...

Kerja kuat utk rakyat? Betul ker tu? huhuhuhu...rembat rasuah pun yer gak kan, utk buat banglo ala disney..kih2

Anonymous said...

Knapa pulak cadangan bodoh. Bukankah baiah parti mung tu banyak kebaikannya. Jadi bukanlah cadangan bodoh jika baiah parti mung tu diperluas kepada ahli dan penyokong parti. Parti mung akan bertambah kuat. Masalah ahli keluar parti tak akan timbul lagi. Ini bukan cadangan bodoh. Ini cadangan untuk menguatkan parti. Tak mungkin cadangan aku ni boleh menjahanamkan parti. Baiah talak 3 isteri ini amat bagus untuk parti mung. Kena perkemaskan di semua peringkat.

Mung macam tak suka je dengan baiah ni dikenakan kpd semua ahli. Aku yg bukan ahli parti mung pun sokong. Mung patutnya lebih kuat menyokong. Istiqamah la. Ini untuk kebaikan parti mung jugak.

Anonymous said...

Aku dah kata.
Itulah akibatnya kalau masuk parti mung. Sapa suruh masuk parti mung. Sendiri tanggung la.

Anonymous said...

Tu geng2 parti mung dulu kan? Parti mung pun kuat jugak buat banglo utk anak2. Maklumlah senang dpt balak

Anonymous said...

Ginilah. Sebagai kesimpulannya, tak payahlah batalkan baiah tu tapi perluaskanlah baiah tu kpd suma ahli, penyokong dan pengundi parti mung demi menguatkan parti mung tu. Aku tetap dengan keputusan aku menyokong baiah tu 300% naik 100% drp sebelumnya.

Anonymous said...

Anon 9.11.
Tu sumer "bekas" aka kekotoran drp PAS. Skrg ni semua tertenggek kat prti PAN k...
Apa masalah dgn buat banglo utk anak2 kalau dgn sumber yg halal? Tuduhan balak tu ada bukti ke idak? kalua ada sila buat laporan kat SPRM, kalau tak ada tak payah buat dosa kering k..kih2

Anonymous said...

Skrg ni PANkhianat2 tu dok buat hal pulak dgn PKR dan PPBM...huhuhu

An Anonymous said...

Maka marilah kita bersama-sama menghayati maksud ayat 90 hingga ayat 96 Surah An Nahl..

Anonymous said...

Itulah akibatnya klu masuk parti mung. Jadi kotor. Bila dah kuar parti munb, badan jadi bersih

Anonymous said...

Pantaik ni belajar dr passuk nikot

Anonymous said...

"bersih" mcm para penzina tu ker?..kih2

Anonymous said...

Aku doakan anak perempuan dan cucu cicit perempuan wanrosli dan pak karam akan dapat talak tiga kerana suami keluar dr parti mung pale taik.

Anonymous said...

huh..keluar parti dapat talak 3? mana belajor nih...berkat makan taik tokong LKS n LGE ker?..kih2

Anonymous said...

tu psl mak bapak hantar sekolah, tp ponteng g hisap gam n mkn pil kuda...kan otak dah jd lembam...kih2

Anonymous said...

jd anon 9.58 setuju la puak2 yg keluar tubuhkan PAN tu dah tertalak 3 bini dorg la yer?...huhuhu

An Anonymous said...

Maknanya kamu tak tahan dengan maksud ayat surah An Nahl lah tu.. keh keh.. dah faham

An Anonymous said...

PAN tak dapt kerusi di WP adalah salah satu bala dari langgaran sumpah baiah.. wallahualam..

An Anonymous said...

Masuk PH memang ‘bersih’.. cer tgk tun m..

An Anonymous said...

Kesian kpd arwah tgna.. apa yg dimulakan beliau kini dibenci oleh para munafikun.. memang betullah pesanan Imam Syafei spt di bawah:

Sebenarnya pd aku para kafirun, munafikun dan fasikun hanya berpura2 sahaja menyukai Tok Guru Nik Aziz !! Kenapa aku cakap macam tu?? Senang je nak jawab.. Kerana Arwah TGNA lah orgnya yg mengetuai usaha melaksanakan Undang2 Syariah Jenayah Islam Kelantan yg terkandung juga HUDUD di dalamnya.. ini adalah fakta yg tak boleh dinafikan oleh sesiapapun.. lalu apa kena mengena dgn berpura2 menyukai arwah?

Mudah je.. hari ini ada tak kita nampak org kafir harbi, org munafi dan org fasiq (termasuk yg pernah terlibat dlm jenayah Qazaf) merestui, menerima atau meredhai HUDUD?? Jauh sekali bukan?? Maknanya mereka hanya berpura2 menyenangi atau menyukai arwah sdgkan dalam masa yg sama membenci dan menentang sebarang usaha arwah memertabatkan hukum HUDUD di Kelantan !!..

Jadi sepatutnya kini kita tidak patut lagi ragu2 utk memilih ulamak mana yg patut didokongi.. Meh sini aku bagi panduan memilih ulamak pewaris nabi.. senang je kita rujuk kpd pendapat Imam Syafei spt di bawah:

Imam Syafi'i pernah berkata: Nanti di akhir zaman akan banyak Ulama yang membingungkan Umat, sehingga Umat bingung memilih mana Ulama Warosatul Anbiya dan mana Ulama Suu' yang menyesatkan Umat.

Lantas murid Imam Syafi'i bertanya: "Ulama seperti apa yang kami harus ikuti di akhir zaman wahai guru?"

Beliau menjawab: "Ikutilah ulama yang dibenci kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik. Dan jauhilah ulama yang disenangi kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik, karena ia ia akan menyesatkan mu, menjauhi mu dari Keridhoan Allah"

Kan mudah je tu nak faham..

Syukur Alhamdulillah

An Anonymous said...

Setuju.. sebab jika PANkhianat masih ada dlm PAS pasti dilanggari baiah kerana dambaan kpd undi cina..

An Anonymous said...

Jom kita langgar baiah asalkan kita dapat undi cina..

An Anonymous said...

Kan aku dah kata ada golongan yg mengaku KONONNYA menyukai arwah TGNA namun itu hanya kepuraan belaka utk mengabui mata rakyat melayu islam.. di depan kata suka tapi di dalam hati tersemat kebencian atas apa yg dimulakan oleh arwah TGNA iaitu HUDUD dan BAIAH TALAK..

Saya harap rakyat melayu islam dapat mesej yg saya sampaikan ini..

An Anonymous said...

Memang dia lepas tapi tetap kena tempiasnya iaitu kesah ehem ehem dan gelaran..

An Anonymous said...

Simpati buat TGNA yg selama beliau hidup telah cuba didampingi oleh golongan yg pura2 sayangkan beliau..

An Anonymous said...

Baiah tu utk penggal PRU13 sahaja.. ada paham ke puak yg pura2 sayangkan TGNA??

An Anonymous said...

Ni mungkin sesuai utk golongan lgbt..

An Anonymous said...

Masalahnya tak ada siapapun yg tak pernah ponteng di kalangan PH.. di pihak PAS semuanya bersebab..

An Anonymous said...

Tapi khalid nak tumpang sekaki konon nak tunjuk paling setia tapi siapa yg boleh memghalang jika Allah nak membolak balikkan hatinya..

An Anonymous said...

Utk penggal PRU13 shj.. ngok

An Anonymous said...

Utk Pru 13 je ngok

An Anonymous said...

Selagi tak habis penggal pru 13, tanggung ler..

An Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
An Anonymous said...

Tgk MSU nak kata apa.. takkan nk dgr kata majlis presiden yg ada liberal fasik dan harbi di dalamnya..

An Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
An Anonymous said...

Sebenarnya pd aku para kafirun, munafikun dan fasikun hanya berpura2 sahaja menyukai Tok Guru Nik Aziz !! Kenapa aku cakap macam tu?? Senang je nak jawab.. Kerana Arwah TGNA lah orgnya yg mengetuai usaha melaksanakan Undang2 Syariah Jenayah Islam Kelantan yg terkandung juga HUDUD di dalamnya.. ini adalah fakta yg tak boleh dinafikan oleh sesiapapun.. lalu apa kena mengena dgn berpura2 menyukai arwah?

Mudah je.. hari ini ada tak kita nampak org kafir harbi, org munafi dan org fasiq (termasuk yg pernah terlibat dlm jenayah Qazaf) merestui, menerima atau meredhai HUDUD?? Jauh sekali bukan?? Maknanya mereka hanya berpura2 menyenangi atau menyukai arwah sdgkan dalam masa yg sama membenci dan menentang sebarang usaha arwah memertabatkan hukum HUDUD di Kelantan !!..

Itu baru HUDUD, belum masuk bab baiah talak lagi yg mana diusahakan juga okeh arwah juga.. baiah ini juga turut dibenci oleh munafikun, fasikun dan sudah tentu kafirun juga..

Jadi sepatutnya kini kita tidak patut lagi ragu2 utk memilih ulamak mana yg patut didokongi.. Meh sini aku bagi panduan memilih ulamak pewaris nabi.. senang je kita rujuk kpd pendapat Imam Syafei spt di bawah:

Imam Syafi'i pernah berkata: Nanti di akhir zaman akan banyak Ulama yang membingungkan Umat, sehingga Umat bingung memilih mana Ulama Warosatul Anbiya dan mana Ulama Suu' yang menyesatkan Umat.

Lantas murid Imam Syafi'i bertanya: "Ulama seperti apa yang kami harus ikuti di akhir zaman wahai guru?"

Beliau menjawab: "Ikutilah ulama yang dibenci kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik. Dan jauhilah ulama yang disenangi kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik, karena ia ia akan menyesatkan mu, menjauhi mu dari Keridhoan Allah"

Kan mudah je tu nak faham..

Syukur Alhamdulillah

An Anonymous said...

Baiah boleh dilanggar tapi bini kena nikah balik..

An Anonymous said...

Tu kaedah PANkhianat..

An Anonymous said...

Kalau tak de lebih baik PH jgn buat baiah.. yg ada la talak bini pun dia boleh langgar macam tu je..

An Anonymous said...

Pergi langgar baiah tu buat apa.. aniaya bini sendiri..

An Anonymous said...

Sape suruh lompat parti?? Ada TGHH suruh?? DAP suruh pegi ikut buat apa?? Takpe lah asalkan dapat undi cina..

An Anonymous said...

Dah keluar parti tanggung sendiri le. Ngok.. Ini dap suruh ikut je.. asalkan dapat undi cina lah tu kononnya..

An Anonymous said...

Tanggung lah sendiri .. sape suruh berbaiah? Kalau tak nak berbaiah masuklah parti lain.. ngong..

An Anonymous said...

Memang kena teruskan. kalau tak pasal undi cina pun sanggup tinggalkan parti..

An Anonymous said...

Harbi ni macam dap juga.. pergi lah beruitut dgn dap tu tak payah berbaiah kan senang?

An Anonymous said...

Masuk dap.. nak perjuang hak lgbt pun senang...

An Anonymous said...

Ganti lah ngok bukan tambah..

An Anonymous said...

Sebab dia harbi macam dap.. mana fikir bab2 perjuangan islam .. sebab tu boleh sokong pesta arak terbuka..

An Anonymous said...

Kita tunggu keputusan MSU.. kalau nak harapkan PANkhianat cerai bini tak kesah asalkan dapt undi cina..

An Anonymous said...

Kalau tak pakai baiah lantak mu lah.. tak payah sibok parti org lain.. lepas tu BN bg dedak terus lompat macam di perak dulu..

An Anonymous said...

Aku suka sebab kalau nak harapkan PANkhianat hanya sekadar undi cina pun dia sanggup talak bini..

An Anonymous said...

Setuju.. sendiri tanggung la.. nak undi cina sangaaat..

An Anonymous said...

Balak bekas exco la tu maksud mu.. hok takdo kolam kan ado..

An Anonymous said...

Seruju sebab kalau nak harapkan PANkhianat tu undi cina lebih penting dari hubungan suami isteri..

PAK.KARTA RUSDIANTO said...

KISAH NYATA DARI SAYA BPK.KARTA BUKAN REKAYASA INI BETUL2 NYATA DIKELUARGA KAMI.

Assalamualaikum wr.wb,saya BPK.KARTA seorang buruh tani di madium jawa timur ingin mengucapka banyak terimah kasih kepada KI WARSA atas bantuan AKI. kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan KI WARSA pula yang telah memberikan angka gaib hasil ritual beliau kepada saya yaitu 4D dan alhamdulillah telah berhasil memenangkan 5x berturut turut tembus.sekali lagi makasih yaa AKI karna waktu itu saya cuma bermodalkan uang cuma 400 ribu dan akhirnya saya menang.Berkat angka gaib hasil ritual AKI WARSA saya sudah buka usaha matreal di jakarta dan istri saya juga buka butyk baju dimall mangga dua. Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya,bagi anda yg ingin seperti saya silahkan HUB/SMS AKI WARSA di nomor hpnya di: 0852 4968 9269 atau KLIK DISINI dan ramalan AKI WARSA memang memiliki ramalan GAIB” yang dijamin 100% tembus.
KARNA RASA HATI YANG GEMBIRA MAKANYA NAMA BELIAU SAYA CANTUNKAN DI INTERNET…

*** Angka Ritual Gaib Singapura

*** Angka Ritual Gaib Hongkong

*** Angka Ritual Gaib Malyaisia

*** Angka Ritual Gaib Sidney

*** Angka Ritual gaib Kuda Lari

raybanoutlet001 said...

hugo boss outlet
nike shoes
air jordan 4
kate spade sale
jordan 4
ray ban sunglasses
nike outlet
green bay packers jerseys
baltimore ravens jerseys
skechers shoes

raybanoutlet001 said...

nike factory outlet
nike outlet
lions jerseys
coach outlet online
chiefs jersey
canada goose jackets
coach outlet
nba jerseys
ferragamo shoes
cheap ray bans

柯飞敏 said...

xiaoke20180504
supra shoes sale
jordan 4
fitflops shoes
true religion jeans
lacoste polo
canada goose outlet
kate spade outlet online
mavericks jerseys
michael kors outlet clearance
michael kors uk

jjjjjjjjjjjjj said...

balenciaga
air force 1
cat boots
kyrie 4
adidas ultra boost uncaged
oakley sunglasses
yeezy 500
ray ban sunglasses
cheap jordans
michael kors outlet

5689 said...

zzzzz2018.8.15
moncler online
longchamp bags
coach factory outlet
fitflops sale clearance
nike presto
nike requin
ralph lauren outlet
coach outlet store online
supreme shirt
ugg boots clearance

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.