Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SETUJU BAI'AH TIDAK KAITKAN DENGAN RUMAH TANGGA

RASANYA TIDAK WAJAR DIKAITKAN DENGAN ISTERI DAN ANAK-ANAK KERANA PERANGAI LAKI KADANGKALA TIDAK DIKETAHUI OLEH ISTERI DAN ANAK-ANAK SAMA ADA MEREKA TELAH  DI UMPAN DENGAN BERBAGAI DEDAK.

WALAU APAPUN TERPULANG KEPADA KEADAAN TEMPAT, JIKA TERDAPAT ISLAM  DAN AKIDAH TERANCAM MAKA IA MUNGKIN BOLEH MENJADIKAN ISTERI DAN ANAK-ANAK TERLIBAT SAMA MENANGGUNGNYA. KERANA ISTERI DAN ANAK BIASANYA MENYOKONG BAPA.

BERBAGAI-BAGAI CARA BOLEH DILAKUKAN, KADANGKALA CALON ITU SENDIRI YANG MENGADA-NGADAKAN SYARAT KEPADA ALLAH S.W.T UNTUK PERTANDA TA'ATNYA SESEORANG CALON ITU. 

SECARA PRIBADI SAYA  SENDIRI TELAH MENJADI CALON PARLIMEN PAS DUA PENGGAL, NAMUN TIDAK PERNAH DIARAHKAN BERBAI'AH. MUNGKIN BAI'AH DIPERLUKAN JIKA PENGARUH RASUAH KAFIR TERLALU KUAT MENGANCAM SEHINGGA MEREKA LARI DARI PERJUANGAN ISLAM.

-Pak Karamu-

 

Baiah hingga cerai isteri jika tinggalkan parti tidak wajar

AddThis Sharing Buttons

Pas
(Ubah saiz teks) 
 
SHAH ALAM - Baiah sehingga menceraikan isteri sekiranya suaminya meninggalkan partinya tidak wajar dilakukan.

Penganalisis politik, Datuk Dr Ismail Sualman berkata, tindakan meletakkan klausa tersebut di dalam sesebuah baiah dilihat bertentangan dengan Islam.

“Kita tidak mahu isteri menjadi mangsa kerana permainan politik suami. Sekiranya isteri keluar Pas, adakah suaminya perlu (melafazkan) talak.

“Jadi, kita nampak ketidakadilan apabila (baiah sebegini) hanya dikenakan kepada ahli politik lelaki Pas, dan tidak kepada ahli politik perempuannya,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, baiah ini dilihat merendahkan wanita, menjadikan golongan itu sebagai mangsa politik suami.

Oleh itu, beliau bersetuju dengan tindakan Pas yang mempertimbangkan untuk menggugurkan klausa tersebut daripada baiah berkenaan.

“Baiah itu perlu kerana ia mengikat kesetiaan kepimpinan parti supaya tidak menyeleweng daripada perjuangan parti setelah mendapat kepercayaan ahli parti dalam sesebuah pilihan raya umum.  

“Saya tidak setuju baiah sehingga seseorang ahli politik itu mesti menceraikan isterinya. Apa pun alasan atau keadaan, parti tidak sepatutnya meletakkan syarat sebegitu,” ujarnya.

26 orang berkata:

Anonymous said...

Saya x setuju baiah ditukar atau dibatalkan. Baiah bukan main2 boleh tukar batal.
Baiah talak tiga isteri mesti diteruskan. Baiah talak tiga mesti diteruskan kpd ahli, penyokong dan pengundi parti kita. Allahuakbar

عبدالله السيد said...


شركة نظافة بالرياض - خصم 50%- ركن كلين للخدمات المنزلية
افضل شركة تنظيف بالرياض
شركة تنظيف بالرياض رخيصه
شركة تنظيف بالرياض مجربه
اسعارشركات التنظيف فى الرياض


عبدالله السيد said...


تتشرف شركة تنظيف بالخرج وتتقدم شركتنا بخدماتها مع فريق من المتخصصين والخبراء فى تنظيف وصيانه وكل مايتعلق بها من اعمال التنظيف ومكافحة الحشرات
شركة تنظيف منازل بالخرج
شركة تنظيف موكيت بالخرج
شركة تنظيف مجالس بالخرج
شركة تنظيف مساجد بالخرج
شركة تنظيف خزانات بالخرج
شركة رش مبيدات بالخرج


An Anonymous said...

Kita ikut je keputusan Majlis Syura.. kalau pihak majlis kata ok teruskan, kita akur je.. tapi rasanya kalau majlis kata hentikan, kita ok jer sebab para pankhianat dah keluar pun drpd parti pas.. maka kalau kita berbaiah sekadar bayar RM5 jika adun atau MP tinggalkan parti pun ianya tak mungkin akan dilanggari macam dolu2.. yg dolu2 hanya kerana undi cina pun sanggup langgar baiah.. ntah laa..

Anonymous said...

Baiah boleh dibatalkankah? Kalau boleh dibatalkan maknanya orang2 yang keluar pas terdahulu pun bolehlah membatalkannya kan?

Tapi aku tetap tidak bersetuju baiah talak tiga isteri ini dibatalkan. Bagi aku jika baiah sudah termetri maka ia tidak boleh dibatalkan hingga hari kiamat. Untuk mengukuhkan parti sepatutnya baiah ini diperluaskan kepada ahli, penyokong dan pengundi parti.

Nak batalkan baiah dengan Allah tu macam mana? Adakah dengan membuat baryani kambing atau cukup sekadar "kami batalkan baiah"??

Anonymous said...

Baiah kalau bertentangan dengan ajaran islam sudah tentu ditolak oleh Allah.

An Anonymous said...

Ikut je keputusan Majlis Syura. Kalau ikut pankhianat nasi beriani kambing dah cukup..

Anonymous said...

Baiah talak tiga isteri walaupun bertentangan dengan islam tetapi baik untuk parti. Isteri hilang boleh dicari ganti waima empat orang lagi. Tapi kalau parti hilang ia tak akan kembali lagi.

Atas alasan itu ana tidak setuju jika majlis ulama membatalkan baiah ini. Ana berpendapat sepatutnya senua ahli diwajibkan berbaiah dengan syarat yang sama demi kekuatan parti kita dan untuk mengelakkan ahli lompat parti jika tidak puas hati dengan kelemahan parti kita. Diharap majlis ulama tidak terburu2 bila membuat keputusan hingga memusnahkan parti kita. Allahhuakbar

Anonymous said...

Macamanakah caranya untuk membatalkan baiah talak tiga isteri itu? Bolehkah Majlis Ulamak menerangkan caranya?

Anonymous said...

Adakah baiah talak tiga isteri itu pernah diamalkan oleh Rasulullah dan para Nabi sebelumnya? Ada tak mana2 kaum jahiliyah atau kafir Quraisy yang melakukan baiah seperti itu?

Anonymous said...

Baiah parti kita tu dengarnya cuma terpakai kepada wakil2 yang lelaki sahaja. Manakala untuk yang perempuan dengarnya tak ada apa2 pun. Macamana boleh jadi macam tu? Tak adakah cara lain yang membolehkan wakil wanita juga berpegang janji setia spt wakil lelaki. Undang@ baiah ini nampak tidak adil dan berat sebelah. Apa pendapat Majlis Ulamak?

Anonymous said...

Adun atau mp perempuan kalau lompat parti apa hukuman ke atas mereka? Adakah sesuai kalau suami mereka jatuhkan talak tiga ke atas mereka? Apa pendapat ahli2 parti yang perempuan? Setujukah?

An Anonymous said...

Kita tunggu MSU.. kalau ikutkan PANkhianat nak bela hak golongan lgbt, atheis, sekedudukan dan murtad adalah lebih penting..

An Anonymous said...

Jom kta tunggu keputusan MSU.. kalau nak harapkan PANkhianat, undi cina lebih ada nilai drpd sumpah baiah..

An Anonymous said...

Alhamdulillah kita ada MSU yg boleh pandu kita dlm membuat keputusan.. kalau nak ikutkan PANkhianat, bantah pesta arak cukup hanya dalam hati.. tapi kalau bab langgar sumpah baiah buat muka selamba jee.. dasar walaun DAP..

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [3042] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR 370 JUTA ,

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK

DAN PESUGIHAN TUYUL

Anonymous said...

Kikiki sebelum ni pak karam terpekik terlolong sokong baiah cerai bini. La ni dah tak sokong pulak. Lebai hadi ni mesti ada niat nak lompat join umno, kalau tak ubah syarat baiah habis la bini2 yg ramai tu. Sila ubah syarat2 ikut selera sendiri, yg penting pak lebai dapat untung.

An Anonymous said...

Jom kita tunggu keputusan MSU.. jangan jadi macam PANkhianat tu.. nak berpesta arak ke nak beratheis ke nak berlgbt ke nak bermurtad ke nak bersekedudukan ke lantaklah korang.. janji kami dapat undi cina..!!

Anonymous said...

Bodoh punya lebai. Macam sial main cerai2 kan bini.
Parti yang utamakan Kepala Pelir sendiri! Bai'ah konon!

An Anonymous said...

Tu lah.. lompat parti dan sekarang dah nyesal kerana telah ‘berzina’ dgn ‘bekas’ isteri’ sendiri.. tapi tak pe asalkan dapat undi cina itu yg lebih utama...

ahmed memo said...


يسر شركة شام ان تقدم لعملائها في مدينة القطيف افضل الخدمات المنزليه واليوم سوف نقدم لكم خدمة تسليك المجاري بالقطيف وقد حرصنا علي ان تكون الخدمه التي نقدمها خدمه متميزه خدمه متوفر فيها جميع عناصر الاحترافيه والخبره ، وتندرج هذه الخدمه تحت مسمى
شركة تسليك مجاري بالقطيف
ومن عناصر التميز التي حرصنا علي توافرها في هذه الخدمه وجميع الخدمات التي نقدمها لعملائنا الكرام المصداقيه واحترام الاتفاقات والمواعيد والحرص والحرص علي الوصول بالخدمه المقدمه الي اعلي درجات الاتقان والجوده ، عزيزي العميل مع شركة شام انت دائما بأمان .

Anonymous said...

Apa punya gila ni? Politik punya hal suami isteri pula bercerai berai sampai talak tiga! Anak2 mereka teraniaya! Ini ajaran Islamkah? Allah ada turunkan dalam al-Qur'an suroh buat amalan ini? Jangan ikut perasaan. Awak saja yang fikir Parti PAS itu parti Allah. Tetapi Allah ada kata begitu? Perkahwinan adalah institusi yang paling suci. Dari sini lahirnya manusia yang akan meneruskan warisan keluarga (bukan warisan keluarga orang lain), yang akan membentok perjalanan hidup mereka. Perceraian hanya boleh berlaku jika suami tidak lagi mahu/gagal menanggung ahli keluarganya, zalim, kejam dan membahayakan nyawa atau tidak lagi bertuhankan Allah dan rukun Islam. Ini Parti PAS ni apa? Suci murni sangatkah pendokong2nya? Nak tiru ba'iyah Nabi Muhammad s.a.w. konon. Itu kesah di zaman Nabi, ketika orang Islam belom kuat. Nabi sedang berperang dengan orang kafir dan munafik. Nabi s.a.w. terpaksa mengikat perjanjian dengan orang2 yg belom dikenali hati budi mereka betol2. Ba'iyah itu pon oleh Nabi Muhammad s.a.w., rasul Allah, seorang insan yang betol2 jujur, bersih dan setia kepada Allah. Tiada duanya di dunia ini. Selepas Nabi s.a.w. tiada lagi pemimpin/khalifah2 yang buat ba'iyah. Tiba2 ada pula sekumpulan manusia di Malaysia yang menganggap mereka setaraf dengan Nabi, mahu semua wakil rakyat mereka setia kepada parti sampai begitu sekali. Buat sumpah setia dimana jika mungkir maka tercerailah isteri mereka dengan talak tiga. Banyak cantek? Sedarlah diri siket weh. Kita disuroh hidup berbaik2, berkaseh sayang. Jangan senang2 nak pisahkan kaseh kayang suami isteri dan anak2 mereka hanya kerana politik. Pihak yg menentang PAS itu pon orang Islam juga. Jadi, siapa yg lebih Islam? Bila nak memileh wakil awak untuk bertanding pilehlah betol2. jangan terpengaroh dengan jenis yang pandai bercakap aje. Awak punya salah memileh orang yang tak betol, tanggonglah sendiri. Kekalahan parti PAS bukan memusnahkan orang Islam di Malaysia. Hanya mengecewakan pemimpin2 parti itu yg berangan2 menjadi menteri atau wakil rakyat. itu saja. Jangan nak aniaya wanita dan kanak2! Taklik macam ba'iyah selepas zaman Nabi s.a.w. itu tak ada dalam Islam. Tak laku! Khalifah2 tersohor pon tak buat benda itu. Orang2 yg taksub dengan ba'iyah itu dibimbangi sudah terpesong dari ajaran Islam yg sebenarnya. Orang waras tak buat kerja macam ini. Ini macam membunoh diri. Adakah Islam izinkan orang Islam membunoh diri? Begitu jugalah dengan cerai talak tiga sebab politik itu. Bertaubat! Bertaubat! Tetapi orang2 yg sanggup angkat sumpah tu pon satu hal juga. Entahlah. Wallahu'alam. Minta maaf di atas kelancangan saya. Saya ambil bahagian di sini adalah kerana isu yang timbul adalah pasal Islam, pasal kekeluargaan orang Islam. Kalau setakat isu2 dalaman parti saya tak ambil pot pon kerana saya orang luar. Kalau tulisan saya menyinggung perasaan sesiapa sahaja, saya memohon berbanyak2 maaf. Assalaamu'alaikom.

عبدالله السيد said...

Cleaning works are one of the most important areas that need to be taken care of in order to maintain the safety of your furniture (cleaning company in Riyadh ) Furniture is often exposed to smogs as a result of many use, in addition to children who have a big role in pollution and dirty furniture. And modern.
شركة تنظيف منازل بالرياض رخصه
ارخص شركة تنظيف منازل بالرياض
افضل شركة تنظيف منازل بالرياض
شركة تنظيف منازل بالرياض مجربه
مين جربت شركات تنظيف المنازل بالرياض








An Anonymous said...

Itulah bezanya parti islam dgn part islam liberal.. parti islam ada pertimbangan dosa dan pahala, syurga dan neraka..

Kalau parti islam liberal pula cukuplah sekadar dapat undi cina..

PAK.KARTA RUSDIANTO said...

KISAH NYATA DARI SAYA BPK.KARTA BUKAN REKAYASA INI BETUL2 NYATA DIKELUARGA KAMI.

Assalamualaikum wr.wb,saya BPK.KARTA seorang buruh tani di madium jawa timur ingin mengucapka banyak terimah kasih kepada KI WARSA atas bantuan AKI. kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan KI WARSA pula yang telah memberikan angka gaib hasil ritual beliau kepada saya yaitu 4D dan alhamdulillah telah berhasil memenangkan 5x berturut turut tembus.sekali lagi makasih yaa AKI karna waktu itu saya cuma bermodalkan uang cuma 400 ribu dan akhirnya saya menang.Berkat angka gaib hasil ritual AKI WARSA saya sudah buka usaha matreal di jakarta dan istri saya juga buka butyk baju dimall mangga dua. Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya,bagi anda yg ingin seperti saya silahkan HUB/SMS AKI WARSA di nomor hpnya di: 0852 4968 9269 atau KLIK DISINI dan ramalan AKI WARSA memang memiliki ramalan GAIB” yang dijamin 100% tembus.
KARNA RASA HATI YANG GEMBIRA MAKANYA NAMA BELIAU SAYA CANTUNKAN DI INTERNET…

*** Angka Ritual Gaib Singapura

*** Angka Ritual Gaib Hongkong

*** Angka Ritual Gaib Malyaisia

*** Angka Ritual Gaib Sidney

*** Angka Ritual gaib Kuda Lari

raybanoutlet001 said...

zzzzz2018.5.9
hermes belts
adidas nmd runner
salomom shoes
prada outlet
nike tn
mbt shoes outlet
reebok
nike huarache
yeezy boost 350 v2
true religion jeans

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.