Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ORANG KAFIR AGAMA DAN POLITIK TIDAK BERCAMPUR

DALAM ISLAM AGAMA DAN POLITIK BERPISAH TIADA
FULL STOP.
 
ORANG KAFIR , AGAMA DAN POLITIK BERPISAH 
FULL STOP.
 
PENGANUT ISLAM WAJIB IKUT CARA ISLAM, JIKA TAK MAHU IKUT CARA ISLAM ADALAH LEBIH BAIK JADI KAFIR, ITU ADALAH HUKUM YANG JELAS
FULL STOP.
 
ORANG KAFIR DI INGATKAN SUPAYA JANGAN PANDU ORANG ISLAM BUAT PILIHAN, SEBAB ITU PERTANDA KAMU CUBA DORONG ORANG ISLAM YANG TAK TAHU HUKUM SUPAYA IKUT CARA KAFIR KAMU.
FULL STOP. 
 
ORANG DAP RAMAI YANG BERAGAMA KAFIR KRISTIAN, KAMU JANGAN CUBA PANDAI-PANDAI BERI PANDANGAN ATAU JOLOK-JOLOK ULAMA SUPAYA BUAT HUKUM BAGI BOLEH SOKONG KAFIR, ITU KERJA BAHAYA !
FULL STOP.
 
ORANG YANG MENGANUT ISLAM WAJIB SOKONG ISLAM DAN MEREKA HARAM SOKONG ORANG KAFIR MELAINKAN ADA SEBAB DHARURAT.
FULL STOP.
 
ORANG KAFIR JANGAN MULAKAN BOLEH CARA BAGI ORANG ISLAM SOKONG KAFIR, DAN KAMU JANGAN CUBA NAK SENTUH PERKARA HUKUM DALAM ISLAM KERJA KAMU SANGAT BAHAYA DAN MENGUNDANG PERGADUHAN.
FULL STOP.
 
-Pak Karamu-

 Tak perlu guna agama untuk raih undi

Weng San dan Hannah
Weng San dan Hannah
(Ubah saiz teks) 
 
SHAH ALAM - Tidak perlu meletakkan hal agama dalam politik yang dikhuatiri boleh menyentuh sensitiviti dan mencetus kontroversi.

Adun Kampung Tunku, Lau Weng San berkata, beliau menyerahkan kepada pakar agama untuk menentukan kewajaran meletakkan hukum hakam dalam hal politik.

Namun menurutnya, secara peribadi menjatuhkan hukum haram bagi penyokong DAP sama seperti mempersendakan agama.

“Haram itu jika buat, berdosa besar dan masuk neraka, malah perkara itu dijelaskan dalam kitab....tapi nama DAP tidak ada dalam kitab mana boleh jatuh hukum itu.

“Pas suatu masa dahulu juga pernah bekerjasama dan menyokong DAP jadi mereka lebih arif. Tak perlu guna agama untuk raih undi,” katanya.

Sebaliknya beliau berkata, pengundian itu perlulah dinilai berdasarkan tujuan calon itu bertanding.

“DAP bertanding bersama Pakatan Harapan dengan tujuan menumpaskan kerajaan Umno dan BN.

“Saya minta ahli politik berhati-hati menggunakan agama dan jangan sampai langkaui batasan,” katanya.

Semalam, Sinar Harian melaporkan Naib Presiden Amanah, Husam Musa menyelar tindakan segelintir pihak yang menjatuhkan hukum haram bagi pengundi yang menyokong DAP.

Weng San berkata, fatwa yang ditimbulkan itu adalah mempergunakan nama Islam atas kepentingan politik dan disifatkan karut.

Sementara itu, Adun Subang Jaya, Hannah Yeoh berkata, hal agama sering digunakan oleh Pas dan Umno untuk menakutkan pengundi Melayu.

“Tetapi dengan adanya media alternatif dan media sosial, membuka minda rakyat untuk berfikir secara rasional serta terbuka.

“Peluang DAP memberikan khidmat di Pulau Pinang dan Selangor juga meyakinkan rakyat bahawa DAP adalah parti yang lebih baik dalam menjaga kebajikan mereka,” katanya.

Katanya, beliau berharap lebih banyak negeri akan dimenangi dan membentuk kerajaan bagi mengubah persepsi masyarakat seterusnya mengubah sistem pentadbiran persekutuan.

232 orang berkata:

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 232   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Alhamdulillah,,memang terang lagi bersuluh menyokong dap adalah haram. Dap jelas menentang dan mempersendakan islam. Dap menyokong lgbt. Dap mementang apa2 yg ada kaitan dgn memartabatkan islam seperti ruu355. Dulu, semasa pas bersama dap,,pas tertipu dgn lakonan dap yg berjanji tidak kacau agenda islam pas, dap pun baca ayat quran utk yakinkan melayu pas,,sbb itu pas terbodoh dgn dap. Masa tu pun fah haram sebenarnya pas bersekongkol dgn dap kafir harbi demi menjatuhkan umno yg merupakan tunjang bn. Umno adalah saudara seagama,,haram bagi pas dan mana2 org islam berpakat dgn org kafir bagi menjatuhkan saudara seagama dia. Haram juga kpd semua org islam umno,pas,pkr,pan,ppbm dll bertelagah sesama sendiri. Sudahlah2, berhenti dari jadi bodoh mcm org jahil murakkab kerana diperbodohkan cina mcagerakandap dan india mic ni. Quran suruh bersatu. Politik org melayu adalah yg paling dunggu dlm dunia, ceramah sana sini berpuluh tahun,,akhir sekali negara sudah hampir dikuasai cina.ppinang confirm jd negeri cina,,melaka dan nsembilah seterusnya,,,org melayu dpt apa? Bodoh betui politik org melayu....

Anonymous said...

Agama dan politik tak dpt dipisahkan. Sebab itu ada pihak tunggang agama untuk politik. Ada juga pihak yang jual agama kerana politik sebab agama dan politik tidak dapat dipisahkan.

Saya ambil satu contoh. Dalam agama dan politik,memaki hamun adalah haram. Tapi ada pihak jual agama untuk politik telah membenarkannya.

Satu lagi contoh klasik, dalam agama dan politik, ambil hak orang tanpa kebenaran adalah haram. Tapi bagi penunggang agama untuk politik ia dihalalkan, susah nak mengaku buat benda haram.

Contoh kes zaman lampau. Mengafirkan orang islam dalam politik beragama berdosa besar dan balik kepada pelakunya. Tapi dalam politik penjual agama, ia jadi satu trend yang diterima dan dihalalkan tanpa rasa bersalah.

Itu pandangan saya lah yang tak tau nak berpolitik walaupun diakui bahawa politik memang ada dalam agama.

Anonymous said...

Nak tanam orang islam dadatulam jirat cina tu bukan kerja orang politik dalam agama. Itu kerja penggali kubur.

Anonymous said...

Sapu balak tu bukan kerja ahli politik dalam agama. Itu kerja tukang sapu kayu balak.

Anonymous said...

Menguruskan potongan gaji cikgu yik itu bukan tugas hakiki ahli politik dalam agama. Ia tugas akauntan,pegawai kwsp, pegawai tabung haji, pegawai bank dan seumpamanya.

Anonymous said...

Orang yang mengeluarkan amanat tu kalau zaman iskandar zulkarnain disebut sebagai tukang pukul gendang.

Anonymous said...

Agama yang di dalamnya ada politik selalunya disalahgunakan untuk mendapatkan pangkat dan 4wd atad kuasa politik dan agama yang dimilikinya. Sedangkan jika dia bukan ahli politik beragama,dia tidak mungkin dapat memilikinya.

Anonymous said...

Cakap orang yang paling tak boleh dipercayai ialah cakap ahli politik. Cakap orang yang paling boleh dipercayai ialah cakap doktor dan cikgu yik.

An Anonymous said...

Sebenarnya pd aku para kafirun, munafikun dan fasikun hanya berpura2 sahaja MENYUKAI Tok Guru Nik Aziz !! Kenapa aku cakap macam tu?? Senang je nak jawab.. Kerana Arwah TGNA lah orgnya yg mengetuai usaha melaksanakan Undang2 Syariah Jenayah Islam Kelantan yg terkandung juga HUDUD di dalamnya.. ini adalah fakta yg tak boleh dinafikan oleh sesiapapun.. lalu apa kena mengena dgn berpura2 MENYUKAI arwah?

Mudah je.. hari ini ada tak kita nampak org kafir harbi, org munafik dan org fasiq (termasuk yg pernah terlibat dlm jenayah Qazaf) merestui, menerima atau meredhai HUDUD?? Jauh sekali bukan?? Maknanya mereka hanya berpura2 menyenangi atau menyukai arwah sdgkan dalam masa yg sama membenci dan menentang sebarang usaha arwah memertabatkan hukum HUDUD di Kelantan !!..

Itu baru HUDUD, belum masuk bab BAI’AH TOLAK TIGA lagi yg mana telah diusahakan oleh arwah juga.. BAI’AH ini juga turut dibenci oleh munafikun, fasikun dan sudah tentu kafirun juga..

Jadi sepatutnya kini kita tidak patut lagi ragu2 utk memilih ulamak mana yg patut didokongi.. Meh sini aku bagi panduan memilih ulamak pewaris nabi.. senang je kita rujuk kpd pendapat Imam Syafi’i spt di bawah:

Imam Syafi'i pernah berkata: Nanti di akhir zaman akan banyak Ulama yang membingungkan Umat, sehingga Umat bingung memilih mana Ulama Warosatul Anbiya dan mana Ulama Suu' yang menyesatkan Umat.

Lantas murid Imam Syafi'i bertanya: "Ulama seperti apa yang kami harus ikuti di akhir zaman wahai guru?"

Beliau menjawab: "Ikutilah ulama yang dibenci kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik. Dan jauhilah ulama yang disenangi kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik, karena ia akan menyesatkan mu, menjauhi mu dari Keridhoan Allah"

Kan mudah je tu nak faham..

Syukur Alhamdulillah..

Anonymous said...

Orang kuat agama kerana politik sanggup ceraikan bini talak 3
Respect

Anonymous said...

Jangan gi yam seng sudah la

Anonymous said...

Ulamak yg dibenci ada macam2 sebab. Ada ulamak yang orang benci sebab dia sendiri lakukan benda yg orang benci. Contohnya kalau ulamak tu memaki hamun, panggil orang barua, gelar orang babi, kafirkan orang, mungkir janji, fitnah orang taukey pil kuda, ambik duit gaji orang ikut suka dan lain2. Ulamak ni dibenci bukan sebab islam yang dibawanya tapi sebab dia sendiri buat perkara yang dibenci oleh masyarakat.

Ulamak gred macam ni kena bezakan dengan ulamak yang dimaksudkan oleh imam Syafie itu. Tak boleh pukul rata. Pukul rata tak kena tempat tu dipanggil jual agama atau tunggang agama untuk kepentingan peribadi, bukan betul2 untuk kepentingan agama.

Anonymous said...

Kalau ulamak tu ikhlas buat sesuatu cuma untuk agamanya, insyaallah semua orang akan suka pada dia. Kalau betul2 ulamak jalankan politik islam dengan lurus, jujur, ikut Quran dan hadis, tak siapa yang akan membenci. Ni orang benci sebab ulamak buat kerja ada udang di balik batu, ada serampang dua mata, ada ubi ada batas, ada benda lain yang nak dicapai. Kepala tak habis2 nak elaun mp, nak kereta mewah, nak banglo, nak PM, nak MB. Tu yang tujuan terpesong tu.

Anonymous said...

Dulu sikit2 hudud, sikit2 hudud. Bila dah lulus hudud masalah lain pulak dicari. Macam2 alasan diberi hingga sampai sekarang tak jugak nak laksanakan. Last2 hudud senyap terus. Dah lulus tu laksanakanlah. Negeri lain nak tengok, kalau berjaya boleh buat jugak. Ini tak, hangat2 taik ayam. Da banyak orang dia kafirkan pasal hudud, tiba2 bila dah lulus macam2 alasan dia bagi untuk tak laksanakan. Last2 cakap hudud bukan keutamaan. Dulu kalau ada orang cakap hudud bukan keutamaan dah tentu kena kafirkan. Sekarang dah balik kat batang hidung sendiri.

Anonymous said...

Ye laa... ye laa... curi balak, curi duit cikgu yik, curi mcm2 tapi lebai steady jer masuk syurga. Terbaik.

Anonymous said...

Yang kelakarnya dulu bukan main jinak dengan dap. Agaknya dulu dap tu bukan kafir harbi kot sampai sanggup tidur sebantal. Parti islam lain dia kata ikut jahiliyah,ikut undang2 kafir. Dulu dap tu tak kafir ke. Pemimpin agong dulu yang tidur sebantal dgn kafir harbi pun dia sokong, dia sanjung. Dah tak ada pun dia sanjung walaupun masa hidup sekongkol dengan dap kafir harbi. Apa dia ingat boss dulu tak dosa, tak haram kot sekongkol dgn dap kafir harbi? Sekarang je yang dosa, yang haram, dulu tak haram, boss dulu buat tu tak haram? Dulu tu buat haram tak? Dulu maki hamun babi anjing tu haram tak?

Anonymous said...

Hebat ilmu wan rosli ni, kasyaf. Confirm ahli syurga ni. Kehkehkeh terbaik.

Anonymous said...

Klu ulama melaksanakan tugas dan bersifat ulama sebenar dah tentu orang tak benci. Tapi kalu mengaku ulama dan buat kerja bukan macam ulama, buat kerja macam lanun, macam samseng, macam gengster, dah tentusemua orang benci

Anonymous said...

Kalu dah mengaku ulama tapi mulut asyik mengkafir orang, membarua orang, membabikan orang, menganjingkan orang, mengepilkudakan orang, syaitan dan jin bertanduk pun suka dan sokong dia. Tak caya cuba tanya kat setan.

Anonymous said...

Kalau dah mengaku ulamak tu, tunjuklah perangai macam ulamak. Buat kerja ulamak. Tunjuk sifat ulamak. Baru orang tak benci. Setakat nak tunjuk jubah seret lantai, serban tiga depa tinggi tapi perangai macam jin mabuk todi, macamana la orang nak respect...

Anonymous said...

Dah tau syiah tu tak betul, tak usah la nak berpeluk2 dengan ayatola syiah tu. Ini terbalik pulak, gambar dia pun korang gantung sebelah gambar bos korang. Mabuk ketum ker korang tu?

Anonymous said...

Aku nak tanya korang. Dia bertanding mp tu sebab nak masuk bersidang ker nak tahnik budak? Nak tahnik budak kena bertanding pilihanraya ker?

Anonymous said...

Pakai spender tu asalnya ialah cara hidup mat saleh kafir harbi. Boleh tak korang jangan pakai spender? Korang pakai kain batik aje la.

Anonymous said...

Kalau sayang atgna tolonglah jangan gugurkan baiah talak tiga isteri kamu. Kalau kamu tak sayang dia kamu gugurkanlah baiah talak tiga tu.

Anonymous said...

Nak tanya wanrosli. Ko sokong tak atgna sekongkol dengan dap kapir harbi dulu tu?

Anonymous said...

Wanrosli. . Sapa sokong pcm gabungan pigs dia masuk syurga ke masuk neraka?

Anonymous said...

Wanrosli, kalau presiden pan lawan presiden pcm dan presiden mcs, siapa yang geng wanrosli nak sokong? Kalu tak undi dah hukum haram....

Anonymous said...

Wanrosli, kalu madey lawan najib, sapa yang wan undi?

Anonymous said...

Haram rosakkan undi kata hj dol. Aku setuju. Baik bagi kat Pan.

Anonymous said...

Sejak ada ura2 nak gugurkan baiah talak tiga ni, isteri2 kat negeri wan kembang dah boleh tidur nyenyak. Badan pun dah naik 5 kilo sebab dah tak perlu gi ker gim. Menurun banyak la income abam2 yg usahakan gim.

Sam Sung said...

lg baik ko g dakwah dorg drp maki hmun dorg..btl x

Anonymous said...

Baiah Talak 3 mcm yg Khalid samat, Husam, Hatta lafazkan dulu tu, tp mungkir kemudiannya ek? agak2 nya talak 3 tu jatuh ke idak? Kalau jatuh, adakah Khalid, Husam, Hatta menjadi PenZxna di hujung usia?

Anonymous said...

ikut jejak mat sabu dalam hal2 celah kangkang le tue..kan nama parti pun PANxxx...kih2

Anonymous said...

Pas parti binatang!

Anonymous said...

Makan dedak

Anonymous said...

makan dedak DAP tu..> PAN

Anonymous said...

binatang anjing suruhan DAP?

Anonymous said...

90 juta kalu belanja 5000 sehari kena ambil masa 50 tahun untuk habis licin. Lama tak?

Anonymous said...

90 juta tu maknanya setiap seorang rakyat malaysia termasuk yang bayi kena keluarkan 3 ringgit.

Anonymous said...

Bayangkan 90 juta ayam. Berapa banyak lori nak angkat.

Anonymous said...

Perkataan yg bos i suka sebut ialah barua and anjing.

Anonymous said...

Melompat2 bini org parti mung sbb boboy nak gugurkan baiah talak 3.

An Anonymous said...

Aamiin.. takkan perjuangkan hak golongan murtad masih nak harapkan syurga kut.. “seeloknya” ikut sekali je dorang tu..

An Anonymous said...

Tu lah.. kalau tak sanggup, pegi lompat parti buat apa.. mesti dambakan undi cina tu.

An Anonymous said...

Memang patut dilabel akan para pengkhianat parti supaya ahli2 pas boleh kenal siapa yg nakkan islam dan siapa yg dambakan undi cina..

An Anonymous said...

Aku jawab bagi pihak wan rosli..

Dulu masa dap bersama, dap masih belum ketaranya anti islam, maka dap masih kafir zimmi mungkin.. tapi bila dap mungkir janji utk membiarkan pas memperjuangkn hudud secara bersendirian (malah dap boleh shj mengundi tidak bersetuju kpd hudud dlm parlimen) di situlah bermulanya detik dap menunjukkan sikap anti islam.. bila dap serang lagi pas dgn menyatakan perjuangan pas itu tak berperlembagaan, itu petunjuk kedua.. dan terkini bila dap terkinja2 masa pembentangan hudud berjalan CONFIRMED dap anti islam dan barulah terjatuhnya dalam kategori KAFIR HARBI..

An Anonymous said...

Aku jawap bg pihak wan rosli..

In sha Allah jika pcm yg kafir zimmi tidak anti islam dan para pengundinya pula punyai pahala yg lebih byk daripada dosa dan akhir sekali dgn keredhaan Allah maka bolehlah masuk surga.. in sha Allah..

An Anonymous said...

Aku jawap bg pihak wan rosli..

Pengundi melayu islam patut pilih:

a. bukan syiah,
b. bukan kafir zimmi yg anti islam
c. kafir zimmi yg sokong parti memperjuangkan islam

An Anonymous said...

Aku jawap bagi pihak wan rosli..

Aku kalau boleh tak akan undi sesiapa di antara mereka.. ataupun aku akn undi yg paling kurang mudharatnya kpd islam ..

An Anonymous said...

Pan lagi memudharatkan islam kerana menjual agama demi undi cina..

An Anonymous said...

Cuma “bekas isteri” yg tercerai tak lena tidur..

An Anonymous said...

Dan banyak mana pulak dosa fitnah 90 juta oleh “bekas datuk” ..

An Anonymous said...

Setuju bila fitnah 90 juta mmg layak digelar barua dan anjing..

An Anonymous said...

Yg makan dedak dap ke 15K sebulan?

An Anonymous said...

Ikut kata imam syafei, ulamak memang patut mengharapkan kebencian oleh kafir harbi, munafik dan fasik.. lupa ke?

Anonymous said...

Ana sedih sangat bila ada ura2 parti ana nak batalkan baiah talak 3 bini. Ini sudah melampau. Ini misti pengaruh anjing2 jahiliyah ni

An Anonymous said...

PAS tetap perjuangkan hudud.. jangan risau bab tu.. cuma PAS kini perlu ambik masa memandangkan umno pun lebih kurang macam pan iaitu dambakan undi cina.. tu yg agak perlahan perjalanan melaksanakan hudud.. Allah nanti tak tanya kamu berjaya atau tidak laksanakan hudud.. Allah akan tanya kamu ada perjuangkan hukuman Aku iaini hudud atau tidak?

An Anonymous said...

Itu hanya andaian kamu utk meyakinkan dap bhw pan memang amat dambakan undi cina..

An Anonymous said...

Dulu masa dap bersama, dap masih belum ketaranya anti islam, maka dap masih kafir zimmi mungkin.. tapi bila dap mungkir janji utk membiarkan pas memperjuangkn hudud secara bersendirian (malah dap boleh shj mengundi tidak bersetuju kpd hudud dlm parlimen) di situlah bermulanya detik dap menunjukkan sikap anti islam..

Bila dap serang lagi pas dgn menyatakan perjuangan pas itu tak berperlembagaan, itu petunjuk kedua.. dan terkini bila dap terkinja2 masa pembentangan hudud berjalan CONFIRMED dap anti islam dan barulah terjatuhnya dalam kategori KAFIR HARBI..

An Anonymous said...

Ulamak memang mengharapkan kebencian oleh kafir harbi, munafik dan fasik..

An Anonymous said...

Memang parut melabelkan golongan anti islam dgn label yg berpatutan agar ahli pas dapat membezakan yg mana nak kan islam dan yg mana dambakan undi cina..

An Anonymous said...

Memang perlu kebencian dari kafir harbi, munafik dan fasik..

An Anonymous said...

Masih ada syiah yg tidak mengkafirkan para sahabat nabi.. golongan inilah yg perlu didakwahkan..

An Anonymous said...

Kalau macam tu lebih baik ko tanya tun m tu? Dia nak jd doktor ke ahli parlimen? Bangang..

An Anonymous said...

Baiah talak tiga ada hadnya iaitu hingga habis penggal pru13.. so tiada istilh gugurkan baiah talak tiga tu .. bangang..

An Anonymous said...

Eh bangang.. aku dah kata kat atas tu.. Baiah talak 3 akan tamat tempoh sehingga akhir penggal pru13.. maka tiada istilah batalkan baiah tersebut.. yg ada hanya tidak meneruskannya.. ngok...

Anonymous said...

Haram sokong orang yg kita dah tau bila dia menang dia curi balak dan duit cikgu.

An Anonymous said...

Itu hanya amaran kpd org islam agar di akhir nanti tidak dijiratkan bersama pemimpin dap yg anti islam.. itu je..

An Anonymous said...

Masa bekas datuk tu jadi exco tak tahulah ada sapu ke idak balak tu..

An Anonymous said...

Eh bukan dah setel ke gaji cikgu YIk.. mujurlah tak ada anak sedara dapat rm4 juta utk projek pasir..

An Anonymous said...

Terbaik tu..

An Anonymous said...

Ada ulamak yg hanya kerana dambakan undi cina tergamak jual agama..

An Anonymous said...

Apa kena boboy dgn baiah talak tiga? Ngong ke mu ni?

Anonymous said...

Tak sabar Aku nak undi PAS.

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [3217] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR 870 JUTA ,

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK

DAN PESUGIHAN TUYUL

An Anonymous said...

Haram jika edar pil kuda..

An Anonymous said...

Sebenarnya pd aku para kafirun, munafikun dan fasikun hanya berpura2 sahaja MENYUKAI Tok Guru Nik Aziz !! Kenapa aku cakap macam tu?? Senang je nak jawab.. Kerana Arwah TGNA lah orgnya yg mengetuai usaha melaksanakan Undang2 Syariah Jenayah Islam Kelantan yg terkandung juga HUDUD di dalamnya.. ini adalah fakta yg tak boleh dinafikan oleh sesiapapun.. lalu apa kena mengena dgn berpura2 MENYUKAI arwah?

Mudah je.. hari ini ada tak kita nampak org kafir harbi, org munafik dan org fasiq (termasuk yg pernah terlibat dlm jenayah Qazaf) merestui, menerima atau meredhai HUDUD?? Jauh sekali bukan?? Maknanya mereka hanya berpura2 menyenangi atau menyukai arwah sdgkan dalam masa yg sama membenci dan menentang sebarang usaha arwah memertabatkan hukum HUDUD di Kelantan !!..

Itu baru HUDUD, belum masuk bab BAI’AH TOLAK TIGA lagi yg mana telah diusahakan oleh arwah juga.. BAI’AH ini juga turut dibenci oleh munafikun, fasikun dan sudah tentu kafirun juga..

Jadi sepatutnya kini kita tidak patut lagi ragu2 utk memilih ulamak mana yg patut didokongi.. Meh sini aku bagi panduan memilih ulamak pewaris nabi.. senang je kita rujuk kpd pendapat Imam Syafi’i spt di bawah:

Imam Syafi'i pernah berkata: Nanti di akhir zaman akan banyak Ulama yang membingungkan Umat, sehingga Umat bingung memilih mana Ulama Warosatul Anbiya dan mana Ulama Suu' yang menyesatkan Umat.

Lantas murid Imam Syafi'i bertanya: "Ulama seperti apa yang kami harus ikuti di akhir zaman wahai guru?"

Beliau menjawab: "Ikutilah ulama yang dibenci kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik. Dan jauhilah ulama yang disenangi kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik, karena ia akan menyesatkan mu, menjauhi mu dari Keridhoan Allah"

Kan mudah je tu nak faham..

Syukur Alhamdulillah..

An Anonymous said...

Betul.. kerana dia ada agama maka dilantiklah dia sbg pegawai agama bg pihak kafir harbi dgn gaji bulanan pulak tu..

Anonymous said...

Tak ada apa2 yang berubah pada Dapigs. Sekarang harbi dulu pun harbi. Ajis pun sokong harbi. Hadi yg terbaik sbb tak sokong harbi.

Anonymous said...

Sahaja aku baiah talak tiga bini hingga akhir pru13 kerana pas. Kik3

Anonymous said...

90 juta akan habis dlm tempoh 50 tahun jika dibelanjakan 5000 sehari.

Anonymous said...

Dah kira. Memang betul klu 90 juta dibelanjakan 5K sehari, ia ambil masa 50 tahun untuk habis. Ini fakta matematik.

Anonymous said...

Saman

Anonymous said...

Jinak sbb dedak.

Anonymous said...

Boboy pening.

Anonymous said...

Tak sabar Aku nak undi BN.

Anonymous said...

Dia dah batalkan baiah.
Lobai belum batal baiah.

Anonymous said...

Ajis pun dulu jual undi kat dappigs

Anonymous said...

Dulu zaman ajis harbi dap pun ko undi. Masa tu orang kata dap harbi ko bukan main marah. Baguslah ko dah sedar dan kembali ke pangkal jalan

Anonymous said...

Salah tu. Klu dah nama kapir jangan pilih jadi ketua ko. Jgn sekongkol pilih2

Anonymous said...

Kapir zimmi byk pahala dan masuk syurga? Ni agama baru ke?

Anonymous said...

First time ada org cakap kapir zimmi dpt banyak pahala dan masuk syurga. Ni line syiah ke?

An Anonymous said...

Amiin..

An Anonymous said...

1 billion macam razali cakap tu bila nak abis? Patut pun sanggup lompat parti nak rasa dedak jgk le tew..

An Anonymous said...

Kalau ikut fakta matematik tambahan bila pulak nak habis 1 billion yg macam razali cakap tu.. tapi kalau 4juta utk anak sedara buat projek pasir lagi cepat abis la kan..

An Anonymous said...

Setuju

An Anonymous said...

Kenapa nak batalkan pulak .. tanggung ler.. nak undi cina sangat.. keh keh

An Anonymous said...

Masa tu dap kafir zimmi, sekarang je dah jadi KAFIR HARBI..

An Anonymous said...

Bengong.. cuba baca balik.. pengundi. Bodoh

An Anonymous said...

Pengundi islam... bodoh lah ko ni..

Anonymous said...

Baiah kpd Rasulullah sepanjang hayat. Baiah parti mung 5 tahun sahaja bila nak pru. Tapi ok la

Anonymous said...

5 tahun sekali bergegar tiang arasy. Benda yang Rasulullah benci itulah yang diambil sebagai baiah. Demi parti, anak dan isteri dijadikan taruhan oleh kaum lelaki.

Anonymous said...

Sejak jadi ahli politik madey dah tak jadi doktor lagi. Tumpu pd politik. DS Nazri pun tak ponteng parlimen jadi lowyer bila dah jadi mp.

Anonymous said...

Syiah sudah difatwakan sesat. Khutbah jumaat pun dah selalu nasihatkan kita jauhi syiah. Yusuf Qhardhawi pun dah bagi fatwa. Malangnya masih ada puak yang mengiktiraf syiah tetapi mengkafirkan ahli sunnah waljamaah.

Anonymous said...

Tidak menyokong dan tidak mengundi pas bukanlah bermaksud menentang islam. Orang tidak mengundi pas mungkin kerana ada pemimpin pas yang melakukan kemungkaran dan bertentangan dengan islam. Pemimpin pas perlu baiki diri dan jangan ulangi kesilapan yang sama supaya tidak dibenci. Jangan pernah kata pemimpin pas maksum dan bersih drp dosa. Cuba toleh ke belakang dan lihat pada kelemahan diri. Yang haram untuk orang lain, haramlah untuk kita.

Anonymous said...

Yang bukan kafir bukan fasik dan bukan munafik pun akan benci jika ulama melakukan perbuatan bercirikan ulama suu. Siapakah ulama suu? Rujuk nas dan kaji di manakah kedudukan ulama yang kita sokong. Tak wajar kita beri sokongan jika yg dilakukannya bertentangan dgn nas.

Anonymous said...

Curi balak, curi duit guru, JIKA BETUL perbuatsn itu, ia bukanlah sifat pemimpin islam sebenar. Itu sifat pencuri yang dilarang islam. Ia tiada kaitan dengan politik. Ia tiada kaitan dgn dap, pan, umno, mic dll. Ia antara Allah dengan pencuri. Tak ada dalam mana2 agama apatah lagi islam yang meminta kita menyokong pencuri.

Anonymous said...

Sudah lulus wajiblah dilsksanakan. Jika sudah lulus tapi tiada tiada tindakan diambil maka mereka yang berkuasa akan menanggung dosanya. Kenapa takut manusia melebihi takutkan perintah Allah? Allah akan beri jalan jika kamu bersungguh2 melaksanakan perintahnya. Kamu takutkan siapa? Undang2 penjajah atau undang2 Allah? Laksanakan sekarang.

Anonymous said...

Betul. Tapi ada juga ulamak yang dibenci bukan kerana islamnya tetapi kerana sifatnya yang suka melakukan perkara yg dilarang islam. Contohnya ada yang mengaku ulama tapi mencuri, mengaku ulama tapi riak, mengaku ulama tetapi memaki hamun dgn panggilan buruk, mengaku ulama tetapi mengkafir dan banyak lagi. Bezakan ulama sebenar dgn ulama suu. Ulama sebenar tidak dibenci. Ulama suu wajib dibenci. Siapakah ulama suu? Sila rujuk nas dan nilaikan.

Anonymous said...

Ulama suu memang ada pelbagai jenis. Ada yg jual undi. Ada yg minta undi. Ada yang mencuri. Ada yang menindas. Ada yang memaki hamun. Ada yang memfitnah. Ada yang mengkafir. Ada yg riak dgn kekayaan. Ada yang menyokong perompak. Ada yg jadi penasihat perompak. Ada yg riak. Ada yg takabbur dan banyak lagi. Ulama suu begini wajib dijauhi kerana mereka akan memimpin kita menuju ke neraka. Setuju?

Anonymous said...

Tidak jugak. Ada yg lompat parti kerana menyedari pemimpin mereka sudah lari dari perjuangan asal. Ada yg lompat sebab pemimpin sudah jadi perompak. Ada yg lompat bila pemimpin sudah jadi takfiri. Ada yg lompat bila pemimpin dah kuat memfitnah. Ada yang lompat sebab pemimpin tidak menjalankan hudud sedangkan mereka berkuasa. Ada yg melompat kerana ulama mereka menyanjung perompak. Ada yg lompat setelah sedar pemimpin mereka ulama suu. Banyak sebab orang lompat parti. Ia berlaku dalam semua parti islam di dunia apabila pemimpin mereka sudah lari jauh drp ajaran islam sebenar walaupun menggunakan islam sebagai topeng dan senjata. Ambil saja contoh ekstrimis IS, syiah dan lain2. Semua mereka mengaku mereka sahaja islam dan orang yang tak sokong mereka sebagai kafir. Mudah2an tiada yg spt itu di negara kita.

Anonymous said...

Siapa murtad? Adakah mereka yg keluar dr pas atau yang tidak mengundi pas?

Anonymous said...

Kalau undi dap jadi murtad maka ramailah ahli parti mung yg sudah murtad dahulu semasa parti mung menganggotai pr. Balik kat batang tubuh mung sbb dap dulu dan kini memang harbi. Tak kan mung tak kenal karpal...

Anonymous said...

Dua2 haram. Masuk neraka. Jangan sokong. Jangan bagi undi

Anonymous said...

Nak sokong nak sayang mcm mna klu dia pun sokong dap harbi masa dlm pr dulu.

Anonymous said...

Nak tanam. Bukan amaran nak tanam. Lagipun benda apa yg nak disokong? Undi pun blm.

Anonymous said...

Tak dengar cerits pulak. Tapi yg ni heboh dah. Gambar gondol dr atas heli pun ada. Tak tau la dap kot buat

Anonymous said...

Dah settle?
Baguslah. Lain kali jangan buat lagi yer. Kalu nak buat lagi pun mintaklah kebenaran dulu. Kalau dah dapat kebenaran barulah boleh ambik. Jangan main sapu aje tau. Dosa tu. Dah mintak maaf?

Anonymous said...

Tak sabar Aku nak undi BN

Anonymous said...

Dia menasihat km dalam hal ehwal agama islam supaya kepentingan agama dan orang islam tidak diabaikan. Bukan bermaksud dia nak rosakkan orang islam. Mcm hj hadi jadi penasihat jugak. Tak kan dia bagi nasihat yg tak betul. Nampak mcm pandai agama tapi.. ...hadoii

An Anonymous said...

Siapa suruh lompat parti?.. setakat nak undi cina pun sanggup cerai bini tak ke bangang org panggil tuh??

An Anonymous said...

So boleh kan macam tu.. para alim ulamak lagi lah boleh sebabnya politik ini sebahagian drpd islam syumul! Bukannya islam lain politik lain sebagaimana yg dianuti oleh islam liberal tu!!

An Anonymous said...

Kalau macam tu si kafir harbi macam cina dap tu pun boleh lah kita pulaukan sebagaimana khutbah mufti pahang tu kan??

An Anonymous said...

Setuju pemimpin pas bukan maksum.. jadi sila dedahkan apa yg buat org benci kpd pemimpin pas.. aku nak jawab..

An Anonymous said...

Yg termasuk Ulamak suu ni setahu aku yg hanya berdiam diri bila puak sendiri memperjuangkan hak golongan LGBT, MURTAD, ATHEIS DAN SEKEDUDUKAN.. jelas sekali di sini..

An Anonymous said...

Aku bersaksi dulu masih zimmi..

An Anonymous said...

Itu JIKA BETUL LAH..

Siapa yg sokong pencuri?? Bekas pencuri adalah.. itupun barang curi belum dikembalikan lagi..

An Anonymous said...

Pi belajar dulu proses kelulusan sesuatu akta dlm parlimen..

An Anonymous said...

Yg termasuk Ulamak suu ni setahu aku yg hanya berdiam diri bila puak sendiri memperjuangkan hak golongan LGBT, MURTAD, ATHEIS DAN SEKEDUDUKAN.. jelas sekali di sini..

An Anonymous said...

Yg termasuk Ulamak suu ni setahu aku yg hanya berdiam diri bila puak sendiri memperjuangkan hak golongan LGBT, MURTAD, ATHEIS DAN SEKEDUDUKAN.. jelas sekali di sini..

Boleh buktikan ke bab mengkafirkan umno atau org? Amanat tu ke? Keh keh

An Anonymous said...

Tulis panjang2 pun tak guna kalau tak ada bukti hanya andaian syok sendiri.. kalau dah kalah tu buat je lah cara org kalah tak oayah nak tuduh org yg menang tu lari dari perjuanagn asal..

Selain dari itu sila kemukan bukti atau contoh jadi boleh aku jawab.. ini penuh dgn andaian syok sendiri.. termakan dgn hasutan org2 yg kalah lah tu..

An Anonymous said...

Mu ni cetek lagi ilmu politik.. gi tanya loyar mu tu.. ada tak lain2 penyokong PAN kat sini.. kasi tau dia ni..

An Anonymous said...

Siapa ketua agama islam di penang?? YDPA kan? Cuba ko tanya dia apa yg dia pernah kata pasal raja2 ni? Ko kena byk buat research lagi ni..

An Anonymous said...

Yg 4 juta utk anak sedara tu dah setel ke?

An Anonymous said...

Mungkinkah bekas datuk masa jadi exco dulu??

An Anonymous said...

Dah tanam ke? Belum kan? So amaran le tew..

An Anonymous said...

Dulu dap masih zimmi ngok..

An Anonymous said...

Curi balak dan duit cikgu tu hanya fitnah je dan tak de pun kena tangkap polis.. tapi pil kuda tu?????

Anonymous said...

Semua haram. Pakai serban tapi curi balak. Bila jadi MP memanjang ponteng parlimen. Baik kekalkan kerajaan yg ada sekarang.

Anonymous said...

Bila parlimen bersidang, hadi ponteng gi majlis tahnik. Tu tak dikira pisahkan agama dsn politik ke pak karam? Elaun mp dia sapu.. upah tahnik pun dia sapu.. keh keh keh

Anonymous said...

Hebat wan rosli. Pandai buat fatwa. Sat nak tanya.. cina mca harbi atau zimmi?

An Anonymous said...

Kalau bab ponteng tu boleh tak bagi satu nama MP PH pun cukuplah yg tak pernah ponteng..

Dasar pil kuda..

An Anonymous said...

Aku tak pedulik mca tu harbi ke zimmi ke yg penting cina dap tu harbi..

An Anonymous said...

Dulu dap kan masih zimmi..

Anonymous said...

Sokong pcm kapir dosa. Masuk neraka. Sokong dap harbi dulu pun masuk neraka

Anonymous said...

Ayat lobai munafik pusing pening kita baca

Anonymous said...

Perjuangan munafik. Lawan harbi sekerat2

Anonymous said...

Ye. Yg tunjuk kote kat betina tu kan

Anonymous said...

Bagus sekali nasihat anon 6.32

Anonymous said...

Mung dan kawan mung yg undi dapigs harbi masa dlm pr dulu tu murtad ke tak?

Anonymous said...

Aku rasa bukan andaian. 100% bukan andaian.

Anonymous said...

Itu kena tanya hadi.

Aku nak tanya. Kenapa lepas amanat timbul wujud sembahyang 2 imam? Adakah imam umno itu telah kentut lalu terbatal?

Kenapa orang pas tak makan sembelihan org umno? Adakah sebab urat mareh binatang yg disembelih tidak putus? Atau orang mung tengah berpuasa?

Anonymous said...

Tanya lain, belit kat lain.

Anonymous said...

Nak buat kat kelantan tak perlu bawak ke parlimen. Kat kelantan dah lulus. Perihal agama adalah bidang kuasa negeri. Boleh teruskan kalau betul2 nak buat.

Anonymous said...

Sahaja aku baiah dgn syarat baru kerana PCM.

Anonymous said...

Balak ke duit cikgu?

Anonymous said...

Dulu karpal dah ada kot. Bersaksikan dap ye?

Anonymous said...

Berdiam diri bila cilok balak

Anonymous said...

Orang asli dah buat sekatan semula utk halang geng lobai sapu balak. Amacam lobai? Tahniah org asli yg berusaha selamatkan hutan simpan drp penyapu balak

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [6006] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR 350 JUTA ,

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK

DAN PESUGIHAN TUYUL

An Anonymous said...

Lawan apa depa dok sekali daa..

An Anonymous said...

Selain kafir harbi dan fasik, memang munafik pun benci kepada ulamak pewaris nabi spt yg dinyatakan oleh Imam Syafi’i..

An Anonymous said...

Tu gambar edit tapi gambar CCTV org curi speaker di surau di kelantan tu mmg real..

An Anonymous said...

Lebih bagus jika anon 6.32 dapat jawap soalan 4 juta aku tu..

An Anonymous said...

Dulu dapigs cuma makan babi je belum lagi harbi..

An Anonymous said...

Kan aku dah tanya seikhlas hati ni.. mana buktinya atau contohnya?? Kalau andaian semata2, aku pun boleh andaikan bhw tun m BERCAKAP BENAR bila mendakwa ada kejadian melancap ketika kejadian liwat..

An Anonymous said...

Itu semua andaian utk menyalahkan PAS shj.. tgk kini makin ramai org sertai PAS berbanding bilangan org sertai PAN PKR malah DAP..

An Anonymous said...

Memang ada kan ulamak suu berdiam diri bila puak sekutunya memperjuangkan hak golongan2 LGBT, SEKEDUDUKAN, MURTAD dan ATHEIS??

An Anonymous said...

Hahahha. Kesian kamu ni.. makin menjawab hujah aku makin menunjukkan ketidakcerdikan PAN (fuuyor.. aku masih berjaya guna bahasa yg sopan!)..

Harap org PAN dapt perbetulkan mamat ni atau dia akan mendedahkan lagi kelemahan PAN (bahasa sopan lagi tu)...

An Anonymous said...

Kalau balak kena tanya bekas exco.. kalau duit cikgu kena tanya dia jugak sebab katanya duit balak disonglap buat beli pil kuda utk edaran; macamana nak bayar gaji cikgu?? Tapi aku tak pasti bekas exco yg mana satu la.. kena tgk siapa bekas2 exco sejak PAS ambil alih kelantan..

An Anonymous said...

Karpal bercakap sbg seorang kafir yg masih belum menolak pembentangan RUU 355..

An Anonymous said...

Betul.. senyap terus bekas exco tu..

An Anonymous said...

Betul.. mujurlah dia dah tak jadi exco.. bolehlah berlakun tak pernah songlap balak..

Anonymous said...

Perut baldi a/l bawang buncit sangat kenapa? Byk sgt mendedak kot?

Anonymous said...

BABI A/L KHINZIR DARI DULU SAMPAI SEKARANG MEMANG KERJA MENYONDOL BALAK. TAK ADA BALAK KALU DIA SONDOL GAJI CEKGU

Anonymous said...

Dah la sapu balak. Show off kotey kat betina pulok. Syurga la turrf

Anonymous said...

Dia masuk kat akaun bank apa? Affin bank ke ambank?

Anonymous said...

Patutlah ketua pemuda bole angkut bmw. Habis suma kina cirit mr eddy a/l wang

Anonymous said...

Betul. Yang orang muslimin dan muslimay pun benci ulamak yang melakukan perbuatan dibenci islam spt sembahyabg dua imam, tak makan sembelihan islam umno dan ceraikan isteri sebab berlainan parti serta TELAH mengundi kafir harbi dap.

Anonymous said...

Arwah nik aziz dulu pun sokong dap dlm pr. Mungkin dia pun dok sekali daa

Anonymous said...

Tak mengaku kr hj hadi tu memang kaki ponteng?

Anonymous said...

Ponteng dan makan duit elain haram.

Anonymous said...

PAS TETAP DIHATI

Anonymous said...

Dah perangai ulamak pun tak ada adab. Macamana org tak benci?

Anonymous said...

Tunjuk kote kat perempuan pun claim masuk syurga free. Cam tu pun nak suruh org sokong.

Anonymous said...

Sah memang betul la lobai memang ada sebat duit guru yik ye? Betullah orang kata klu ada cash jgn bagi pas pegang. Kucar lanar

Anonymous said...

Ydpa kena nasihatkan km? Kepala hotak ko. Sbb tu kena ada penasihat agama klu exco agama makan tido.

Anonymous said...

Orang lebih percaya guru yik drp hj hadi dan mat kob

Anonymous said...

Melancap sambil tengok german porno. Lap guna tisu hotel. Woww

Anonymous said...

Bukan andaian. Drp cakap dan perlakuannya sah bukan andaian. Melambak kat youtube

Anonymous said...

Ulamak suu tu yg mencuri balak, mengebas gaji cikgu dan mencilok saham

An Anonymous said...

Tak baik tuduh org yg dpt 15K setiap bulan di penang tu mendedak..

An Anonymous said...

Jangan lancapkan org yg diliwat sudah la macam yg tun m cakap tu.. tun m kan bakal pm mana boleh salah.. ntah laa..

An Anonymous said...

Jgn guna duit balak buat edar pil _ _ _ _ sudah la..

An Anonymous said...

Kita baiah utk Pru14 pulak.. PANkhianat kan dah tak de dlm parti kita dah.. Alhamdulillah..

An Anonymous said...

Kata bapak pengedar pil, akaun affin.. tak pasti lah pulak tu..

An Anonymous said...

Angkut pegi banglo disney ke??

An Anonymous said...

Itu hanya andaian kan?? Yg sahihnya ulamak suu tu dia diam tanda bersetuju akan sekutunya yg membela hak golongan2:

1. SEKEDUDUKAN
2. ATHEIS
3. MURTAD
4. LGBT

An Anonymous said...

Memang ada kat youtube.. tapi tak ada satu pun boleh bawak bukti yg PAS telah kafirkan UMNO.. yg berlaku selain itu hanyalah ANDAIAN semata..

An Anonymous said...

Tak ingat ke apa tun m cakap? Depan2 secara terbuka tu.. bukannya andaian kosong mcm kat atas tu.. harap tak betul kejadian lancapkan org yg diliwat tu. Tapi kalau tak betul bermakna tun m ni penipu pulak!! Fenin fenin fenin..

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 232   Newer› Newest»
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.